حدود هزار روستای بدون برق در برنامه برق‌رسانی قرار می‌گیرند


حدود هزار روستای بدون برق در برنامه برق‌رسانی قرار می‌گیرند

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر گفت: در حال حاضر حدود هزار روستای فاقد برق زیر ۱۰ خانوار جمعیت در کشور شناسایی شده که در صورت کسب مجوزهای لازم در برنامه برق‌رسانی سالانه شرکت توانیر قرار خواهند گرفت.

حدود هزار روستای بدون برق در برنامه برق‌رسانی قرار می‌گیرند

به گزارش ایران اکونومیست از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "فرهاد شبیهی" افزود: وزارت نیرو در راستای ارتقای سطح رفاه اجتماعی و برخورداری قشر محروم و تلاشگر روستایی، نسبت به برق‌رسانی به روستاها و خانوارهای عشایری کوشش وافر داشته و در همین زمینه برق‌رسانی به تعداد ۲۵۰ روستا و ۱۰ هزار خانوار عشایری را به طور سالانه در دستور کار دارد.

وی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در مناطق کم‌برخوردار و حمایت از طبقات محروم جامعه ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می‌کند، گفت: برق به‌ عنوان نخستین خدمت زیربنایی در روستاها توسعه یافته است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی ادامه داد: جامعه روستایی از متعهدترین، زحمتکش‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه بوده و سهم اصلی در تولید محصولات کشاورزی و دامی کشور را بر عهده دارند.

شبیهی افزود: حفظ و حراست از این ذخایر انسانی ارزشمند، وظیفه همگان به‌ ویژه قانون‌گذاران و مجریان است.

وی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت و تعداد خانوارهای روستایی، مهاجرت معکوس، همکاری و هماهنگی سازمان‌های ارائه‌کننده خدمات از جمله عوامل توسعه و افزایش روستاها در کشور است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر با تأکید بر اینکه اکثر روستاهای فاقد برق باقیمانده در مناطق بسیار دورافتاده و یا سخت‌گذر قرار دارند، گفت: برخی از این مناطق دارای پراکندگی بسیار و یا فاقد جاده دسترسی هستند که این امر ضمن بالابردن هزینه‌ها، عملیات اجرایی را با دشواری‌هایی روبه‌رو می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر برای برق‌رسانی به برخی از این مناطق به همت همکاران پرتلاش صنعت برق رأساً نسبت به احداث جاده اقدام و در برخی از موارد جهت انتقال تجهیزات از بالگرد استفاده شده است.

شبیهی گفت: در برخی از مناطق دره‌ای و کوهستانی، همکاران سنگ‌نورد با تجهیزات خاص اقدام به احداث و عبور شبکه برق روی دیواره‌های سنگی کردند که این تلاش ستودنی است.

مجری طرح برق روستایی شرکت توانیر ضمن تقدیر از حمایت‌های مسئولان در وضع قوانین مرتبط افزود: ارائه خدمات به روستائیان یک کار مستمر و در قالب یک برنامه منسجم بوده و تأمین و تخصیص به‌موقع اعتبارات موجب تسهیل و تسریع در بهبود زیرساخت‌های اقتصادی در روستا و تحقق اهداف توسعه متوازن خصوصاً توسعه عدالت اجتماعی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن