صدور 122 ضمانت‌نامه به ارزش 359 میلیارد تومان


صدور 122 ضمانت‌نامه به ارزش 359 میلیارد تومان

بر اساس گزارش‌ها در سال گذشته ۱۲۲ ضمانت‌نامه به ارزش ۳۵۹۹ میلیارد ریال از سوی صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون صادر شده و بیشترین میزان صدور ضمانت‌نامه مربوط به بخش صنعت بوده است.

صدور 122 ضمانت‌نامه به ارزش 359 میلیارد تومان

به گزارش ایران اکونومیست، صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، صندوقی دولتی است و تسهیلات بانکی مربوط به حوزه کسب و کارهای خرد و متوسط را با اولویت شرکت‌های تعاونی ضمانت می‌کند.

در حال حاضر ۷۰ درصد از منابع صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون، سهم شرکت‌های تعاونی و مابقی آن، سهم افراد حقیقی و حقوقی غیر تعاونی‌هاست که ضامن آنها نزد بانکها برای دریافت تسهیلات می‌شود.

گزارش مرکز برنامه‌ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار از اطلاعات ارائه شده توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون نشان می‌دهد، تعداد ضمانت‌نامه‌های صادره در کل کشور طی سال گذشته ۱۲۲ مورد به ارزش ۳۵۹۹ میلیارد ریال بوده است.این میزان صدور ضمانت‌نامه نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۱.۳ درصد کاهش داشته است.

در سال گذشته جمعا ۱۴۴ ضمانت‌نامه در بخش‌های صنعت، کشاورزی، بازرگانی و خدمات به ارزش ۴۴۷۱ میلیارد ریال مصوب شده که از این تعداد ۱۲۲ ضمانت‌نامه به ارزش ۳۵۹۹ میلیارد ریال صادر شده است.

صدور 122 ضمانت‌نامه به ارزش 359 میلیارد تومان

به موجب این گزارش، بیشترین میزان ضمانت‌نامه‌های مصوب و صادره مربوط به بخش صنعت بوده که روند کاهشی را نسبت به سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد. در میان استان‌های کشور، بیشترین میزان ضمانت‌نامه صادره مربوط به استان تهران با ۱۹۰۵ ضمانت‌نامه به ارزش ۱۲۸۸میلیارد ریال بوده است. استان‌های سیستان و بلوچستان، ‌فارس و مازندران نیز بیشترین میزان صدور ضمانت‌نامه به لحاظ تعداد و ارزش را به خود اختصاص داده‌اند.

پیشتر مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون از کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانت‌نامه در صندوق خبر داده و گفته بود: از ابتدای سال کاهش مدت زمان فرایند صدور ضمانت نامه در دستور کار قرار گرفته است و در حال حاضر به محض وصول پرونده متقاضی، حداکثر ظرف مدت سه تا چهار روز مصوبه به تایید ارکان اعتباری صندوق رسیده و به متقاضی ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، در راستای خدمت‌رسانی بهتر به تعاونگران، سقف صدور ضمانت‌نامه در صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون افزایش و فرایند صدور ضمانت‌نامه کاهش یافته تا از این طریق حمایت و پوشش بیشتری از تعاونی‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی صورت گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی