تاکید سرپرست سابق بر حفظ سرمایه های انسانی یزد در حوزه پزشکی


تاکید سرپرست سابق بر حفظ سرمایه های انسانی یزد در حوزه پزشکی

رکنا: در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یزد به خوشنامی این دانشگاه به عنوان قطب بهداشت و درمان و جامعه پزشکی خوشنام آن در کشور به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور تاکید شد.

به گزارش رکنا از یزد، آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد باحضور مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان در سالن همایش جوادی بیمارستان شهید صدوقی برگزار شد .

در این مراسم دکتر هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن قدردانی از زحمات دکتر خطیبی گفت: دکتر خطیبی در دوران پر فراز و نشیب سکان دانشگاه را به خوبی بر عهده گرفتند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همیشه سرآمد بوده و به عنوان قطب بهداشت و درمان شناخته شده و دارای جامعه پزشکی خوشنام در سطح کشور به خصوص در جنوب و جنوب شرق کشور است.

دکتر هاشمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از سال ۱۳۶۲ با یک دانشکده پزشکی با پذیرش ۳۲ دانشجو شروع به کار کرد و در حال حاضر با بیش از ۷ معاونت، ۷ هزار دانشجو، ۱۳بیمارستان، بیش از ده شبکه بهداشت و درمان و بیش از ۱۸ مرکز تحقیقاتی به عنوان یک قطب در مجموعه وزارت بهداشت و درمان مشغول به فعالیت است.

وی یادآور شد: این موفقیت ها مرهون عزیزانی بوده که در طول سالیان گذشته عهده دار مسئولیت در این مجموعه شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: این دانشگاه در دولت سیزدهم دارای یک سند راهبردی برای پیشبرد اهداف است که مسیر ما را مشخص کرده و امیدواریم سند ۱۴۰۴ به بهترین نحو به سر منزل مقصود برسانیم.

دکتر هاشمی با اشاره به برنامه های پیش رو گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در شهر دارالعباده یزد قطعا تزکیه بر تعلم مقدم خواهد بود.

وی افزایش میزان دسترسی مردم یزد به خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت، ارزان قیمت و در کمترین زمان و پرداخت به محرومیت زدایی در قسمت های مختلف استان را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

دکتر هاشمی همچنین بر تکمیل طرح های نیمه تمام، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ارتقاء سلامت سالمندان، افزایش بهره وری از منابع مالی، فیزیکی و انسانی و ارتقاء فرهنگ سازمانی نامید کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: تولید علم، پژوهش های کاربردی و استفاده از فناوری های نوین با اولویت نیازهای استان یزد است.

وی همچنین با اشاره به این که اساتید بزرگوار ستون های اصلی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند، بر حفظ، تکریم و استفاده از تجارب ارزشمند پیشکسوتان عرصه علم تاکید کرد.

دکتر هاشمی ایجاد کرسی های آزاد اندیشی، تامین نیازهای رفاهی و ارائه خدمات مناسب به نیروهای بهداشتی و درمانی و توسعه ظرفیت های فرهنگی و دانشجویی را از جمله برنامه های خود عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: با کمک همگان بتوانیم در آینده به این اهداف دست یابیم.

سرپرست سابق دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز با اشاره به فعالیت ۱۵ ماهه گفت: سال گذشته با اشاره به وضعیت کرونا و پرداخت نشدن بدهی های بیمه به دانشگاه از چالش های اصلی دانشگاه بود.

عمیدالدین خطیبی ضمن تشکر از زحمات مدافعان سلامت در دوران کرونا، یادآور شد: پروژه های که در دوره های قبل آغاز شده بود امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: میراث کهن و فرهنگ ، ذخایر معنوی و نیروی انسانی سرمایه های یزد هستند و بر حفاظت از این سرمایه ها تاکید کرد.

در پایان این مراسم از زحمات ۱۵ ماهه دکتر خطیبی تقدیر و دکتر هاشمی به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد معرفی شد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس