رسانه: غرب در تلاش نابود کردن روسیه، سر خود را از دست داده است


رسانه: غرب در تلاش نابود کردن روسیه، سر خود را از دست داده است

ناتو در عملیات نظامی در اوکراین با مشکلات حل نشدنی مواجه شده است.

اسپوتنیک به نقل از وبگاه المیادین - شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای عرب می نویسد: درگیری های طولانی مدت، مستلزم تخصیص مداوم پول، انتقال سربازان و اسلحه است. کشورهای ناتو به تحویل سلاح ها به اوکراین ادامه می دهند. و در عین حال، ایالات متحده و متحدانش برای گفتگو در مورد امکان مذاکره با روسیه برای حل و فصل صلح آمیز مناقشه زمان پیدا کردند. مسکو با مذاکرات مخالفتی ندارد، اما ضمانت‌های قانونی امنیتی برای خود و شهروندان روسیه در سرزمین‌هایی که اخیراً بخشی از فدراسیون روسیهشده‌اند و همچنین تضمین عدم گسترش ناتو به شرق را می‌خواهد.
تا زمانی که مصالحه ای وجود نداشته باشد که هر دو طرف را راضی کند، غرب از "امکان مذاکره "را تسلیم مسکو می داند. غرب همچنان امیدوار است کاری کند تا اوضاع در داخل روسیه بی ثبات شود و آن از نظر مالی، اقتصادی و نظامی فرسوده شده و تمام منابع آن ته بکشد.
با وجود گزارش‌ها مبنی بر تمام شدن سلاح‌های غرب و ناتوانی مجتمع نظامی-صنعتی آن در جبران خسارات اوکراینی در تجهیزات، سربازان و مزدوران، کشورهای ناتو قصد دارند
سلاح‌های بهتر و مدرن‌تری از جمله تانک‌های آلمانیLeopard
2 را به کی یف تحویل دهند. این امر نشان می دهد که غرب از جنگ نیابتی به جنگ واقعی پرداخته است.
پس از نشست ها و بیانیه های رسمی در اروپا، مشخص شد که کشورهای ناتو در آرزوی شکست روسیه به هر قیمتی که شده سر خود را از دست داده اند و این به نوبه خود امکان برگزاری مذاکرات صلح را در آینده قابل پیش بینی منتفی می کند. در نشست 20 ژانویه وزیران دفاع در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان، برخی فرصتی را برای غرب دیدند که تصمیم به اعزام نیروهای ناتو به اوکراین بگیرد در صورتی که نیروهای اوکراینی متحمل خسارات سنگین شوند. این سوال باقی می ماند: آمریکا چقدر برای رویارویی مستقیم با روسیه آماده است؟. نشست در پایگاه رامشتاین باعث نارضایتی مردم شد. یک اقدام اعتراضی توسط انجمن "StopRamstein "سازمان داده شد و در جریان آن تظاهرکنندگان شعار "دیپلمات‌ها، نه سربازان" و "نخیر به تانک ها برای اوکراین" سر دادند. آنها خواستار مذاکره با روسیه به جای ارسال تانک و سلاح های سنگین به منطقه درگیری شدند. میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو به نوبه خود به "آماده سازی برای درگیری طولانی مدت در خاک اوکراین و همچنین برای سال سخت 2023" دعوت کرد. رویارویی روسیه و غرب هم مشکلات فنی، هم بی فایده بودن برخی استراتژی های نظامی و هم ضعف آنچه را که قبلاً نقاط قوت ایالات متحده و اتحادیه اروپا به شمار می رفت، آشکار کرد.
ایالات متحده برای تحمیل شکست نظامی به روسیه، تقسیم آن به کشورهای کوچک و کنترل سیاسی و اقتصادی آنها، نیاز به میدان جنگ داشت. و آنها آن را در اوکراین پیدا کردند. واشنگتن میلیاردها دلار به کی یف، سربازان و تسلیحات ارائه کرد.
ایالات متحده موفق شد پوشش سیاسی و حمایت مالی و اقتصادی اوکراین را فراهم کند، اما نتوانست مقدار لازم تسلیحات پیشرفته را در اختیار این کشور قرار دهد. روسیه قوی و توانمند است و برای شکست دادن آن وقوع یک معجزه نظامیلازم است.
به همین ترتیب، تحریم های مالی و اقتصادی، اعزام مزدوران به اوکراین، منفجر کردن پل کریمه و خطوط لوله گاز نورد استریم 1 و نورد استریم 2 را می توان اقدامات موثر اما بی نتیجه برایآغاز جنگ هسته ای ارزیابی کرد.
تانک‌ها، توپخانه‌های دوربرد، سامانه‌های دفاع هوایی، هلیکوپترها و جت‌های جنگنده ماهیت رویارویی نظامی را تعیین می‌کنند و همچنین شور و جاه‌طلبی را در دلقک اوکراینی زلنسکی بیدار می‌کنند. او هر روز خواستار تحویل این سلاح ها به سربازان و مزدوران اوکراینی است. و ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، کانادا و لهستان قول داده اند که حدود 150 تانک را به کی یف تحویل دهند، علاوه بر آنچه که قبلاً از آنها در تقریباً یک سال عملیات نظامی دریافت کرده است. اوکراین امیدوار است که این تانک ها، به ویژه لئوپارد 2 آلمان، در حمله تابستان آینده به آن کمک کنند.
اما هنوز خیلی زود است که در مورد جنگ تابستان صحبت کنیم. تولید تانک در کارخانه های آمریکایی و اروپایی و حمل و نقل آنها و همچنین آموزش خدمه تانک نیروهایاوکراینی زمان بر است.
واشنگتن می خواهد شدت عملیات جنگی را کنترل کند و به دنبال از بین بردن نیروهای روسیه است. ایالات متحده با کمک شانتاژ
هسته ای و فشار سیاسی در تلاش است تا مواضع از دست رفته در میدان جنگ را باز گرداند و روسیه را وادار به تسلیم کند که به نظر ما این اتفاق نخواهد افتاد.
نویسنده: میشل کلاغاسی.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی