متولیان دستگاه‌های فرهنگی جهت ارتقاء فرهنگ مردم به ویژه جوانان تلاش کنند


متولیان دستگاه‌های فرهنگی جهت  ارتقاء فرهنگ مردم به ویژه جوانان تلاش کنند

آیت الله حسینی گفت: متولیان دستگا ها به ویژه حوزه فرهنگی ضمن تلاش برای حل مشکلات مردم، جهت ارتقاء فرهنگی افراد جامعه به ویژه جوانان همت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی امروز (۹ بهمن ماه) در دومین نشست ستاد «صبر» استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان در راستای صلح و سازش بین مومنین و مردم، حرکت های ارزشمند و قابل ستایشی انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به پای کار بودن رئیس شورای حل اختلاف و سایر اعضای ستاد «صبر» استان، گفت: در فرهنگ اسلامی و قانون الهی نجات یک انسان محکوم به قتل کار بزرگ و ارزشمندی محسوب می شود.

وی ادامه داد: فردی که به حکم قانون مرگ او قطعی بوده و توسط شخص یا اشخاصی نجات پیدا کند، در پیشگاه خداوند به‌مثابه زنده شدن همه انسان ها است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ریش سفیدی معتمدین جلوی بسیاری از درگیری ها و کینه ها را می‌گیرد، افزود: بخشش و گذشت زخم ها را التیام می بخشد و این کار می‌تواند انسان و جامعه اسلامی و انسانی را متعالی کند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن بیان اینکه خطای یک انسان برای همه جامعه آسیب زا است، خاطرنشان کرد: در مقابل کاری مثل بخشش مایه خیر و برکت برای همه جامعه بوده و شخصی که در مسیر صلح و سازش قدم بر می دارد، خداوند نیز به آن شخص و جامعه کمک می کند.

وی به اغتشاشات اخیر در کشورمان اشاره کرد و گفت: در این اغتشاش ها شاهد اختلاف افکنی و فریب عده‌ای بودیم، ضمن اینکه شبکه های بیگانه به مشکلات و اختلاف ها دامن زدند تا جامعه ایمانی و اسلامی را از مسیر خود دور کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه کار عده ای در توطئه و اختلاف افکنی است، اظهار کرد: عده‌ای نیز در راستای صلح و سازش، آرامش جامعه و افراد آن تلاش می کنند که جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، دانشگاه ها، صدا و سیما، نخبگان و همه تلاش کنند تا فرهنگ ها متعالی و قتل و جرم در جامعه سنگین تلقی شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه قتل و کشتار در شان و منزلت جامعه اسلامی و شیعه نیست، بیان کرد: بر اثر فضای مجازی که توسط دشمن طراحی و مدیریت می شود و بارها تغییر می کند و باید جهت ارتقاء فرهنگ مردم تلاش کرد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه دشمن به آرمان ها، اعتقادات و رفتارهای ما حمله کرده و جامعه دچار تغییراتی شده، گفت: باید متولیان دستگاه ها به ویژه حوزه فرهنگی ضمن حل مشکلات مردم، در جهت ارتقاء سطح فرهنگی جامعه به ویژه جوانان تلاش کنند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا