بن گویر به استعفا از کابینه نتانیاهو تهدید کرد


 بن گویر به استعفا از کابینه نتانیاهو تهدید کرد

وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی با وجود همه باجگیری‌ها از کابینه بنیامین نتانیاهو، به استعفاء طی چند ماه آینده تهدید کرد.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی با وجود همه امتیازاتی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به او و همقطاران افراطی‌اش داده، از سیاست‌های کابینه انتقاد کرد و به استعفا طی چند ماه آینده، تهدید کرد.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه نزدیک به بن گویر اعلام کرد: «وی به شدت از سیاست‌های کابینه، اهمال آن در قبال پاسخ به نوار غزه و به تاخیر انداختن تخلیه [روستای] "الخان الاحمر" در منطقه C واقع در کرانه باختری انتقاد می‌کند».

رژیم صهیونیستی سالهاست که به تخریب این روستا تهدید می‌کند اما سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و فعالان حقوق فلسطینی‌ها، با تکیه بر قطعنامه‌های صادره، بارها این رویکرد را محکوم کرده‌اند. تل‌آویو مدعی است که ساکنان این روستا، بدون مجوز قانونی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند. امری که ساکنان روستای الخان الاحمر آن را تکذیب می‌کنند. نزدیک به ۱۹۰ فلسطینی از یکی از عشائر بدوی فلسطین از اوایل سالهای دهه پنجاه قرن پیش، پس از کوچ اجباری از منطقه النقب واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، در این روستا سکنی گزینه‌اند.

به گفته این منابع که کانال ۱۳ اسامی آنها را فاش نکرد، این وزیر تندروی صهیونیست به افراد نزدیک به خود اطلاع داده؛ «در صورتی که نتوانم ظرف مدت هشت ماه آینده، تغییر مهمی در پرونده‌های مذکور در دولت ایجاد کنم، استعفاء خواهم کرد».

 بن گویر به استعفا از کابینه نتانیاهو تهدید کرد

به ادعای این منابع، «بن گویر بر این باور است که در تلاش برای ایجاد تغییر، شرکایی دارد».

گفته می‌شود که کابینه نتانیاهو آمادگی و تمایل برای ایجاد این تغییرات را دارد و بن‌گویر در این رویکرد تنها نیست. ضمن این‌که این وزیر صهیونیست در حال حاضر نیز از تحرکات و اقداماتی که در کابینه‌های پیشین رژیم صهیونیستی صورت نگرفته، از جمله پلمپ منازل فلسطینی‌های مجری عملیات‌های مقاومتی علیه رژیم صهیونیستی و صدور مجور برای حمل اسلحه هزاران شهروند صهیونیست راضی است.

پیشتر نیز رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده بودند که بن گویر تصمیم به تخریب روستای فلسطینی نشین الخان الاحمر در شرق قدس اشغالی گرفته است. این روستا در شرق کرانه باختری رود اردن و در نزدیکی دو شهرک صهیونیست‌‌نشین قرار دارد و ساکنان این زاغه نشین، عمدتا با دامداری زندگی خود را سپری می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی