راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)


راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده‌اند. در واقع می‌توان گفت گوشی‌های شرکت اپل با طراحی زیبا و منحصر به فرد و عملکرد سریع از بهترین گوشی های آیفون هوشمند موجود در بازار هستند. در همین رابطه در ادامه این...

گوشی هوشمند این روزها به مهمترین دستگاه الکترونیکی همراه در دنیا تبدیل شده‌اند. در واقع می‌توان گفت گوشی‌های شرکت اپل با طراحی زیبا و منحصر به فرد و عملکرد سریع از بهترین گوشی های آیفون هوشمند موجود در بازار هستند. در همین رابطه در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار فهرستی از بهترین گوشی اپل بر اساس قیمت ارائه شده است.

گوشی‌های اپل در ایران نیز مانند بسیاری از کشورها جز دو برند برتر فعلی بازار موبایل هستند. در واقع با خرید محصولات اپل شما وارد اکوسیستم دیگری می‌شوید که علی‌رغم شباهت زیاد بسیاری بخش‌ها با اندروید، برخی زمینه‌های استفاده از دستگاه، کلاس کاری و کاربردی متفاوتی از قبل را در اختیارتان قرار می‌دهد.

فهرست مطالب این مقاله:

نکات مهم و سوالات متداول راهنمای خرید گوشی آیفون
گوشی Apple iPhone SE 2022 (4GB/128GB)
گوشی Apple iPhone 13 Mini (4GB/256GB)
گوشی Apple iPhone 13 (4GB/256GB)
گوشی Apple iPhone 13 Pro (4GB/256GB)
گوشی Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB)

نکات مهم و سوالات متداول راهنمای خرید گوشی آیفون در بازار ایران

پاسخ به این سوال که چه گوشی آیفونی برای من مناسب است همواره یک جواب ثابت و «گران‌ترین» آنها نیست. در واقع می‌توان بدون صرف بیشترین هزینه برای بهترین گوشی آیفون 2022 نیز وارد این اکوسیستم شد و بدون مشکل خاصی از دستگاهی که خریداری می‌شود، استفاده نمود.

اما اینکه بهترین گوشی های آیفون بازار نسبت به قیمت یا بودجه‌ای که شما در اختیار دارید کدام است، سوالی است که قصد داریم در این مطلب به آن پاسخ دهیم.

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

پیش از ادامه مطلب راهنمای خرید آیفون بهتر است با هم سوالاتی که به صورت مداوم در هنگام خرید گوشی آیفون از کارشناسان ما پرسیده شده را به ساده‌ترین شکل ممکن پاسخ دهیم.

شاید یکی از موارد زیر سوالی باشد که شما به عنوان فردی که قصد خرید بهترین گوشی های اپل در سال 1401 دارد، در ذهن داشته باشید و بدون نیاز به صرف وقت و جستجوی زیاد، با مطالعه آنها به پاسخ مورد نظر خود برسید.

علاوه بر این در مقاله راهنمای خرید گوشی اپل همانند دیگر مقاله‌های راهنمای خرید در شهر سخت افزار، یک لیست شامل بهترین گوشی های آیفون که از ارزان‌ترین به گران‌ترین مرتب شده است در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید بر اساس بودجه خود بهترین گوشی آیفون در هر بازه قیمتی را خریداری کنید. لازم به ذکر است مهم‌ترین فاکتور جهت انتخاب بهترین گوشی اپل 2022 در مقاله راهنمای خرید گوشی اپل «قیمت به کارایی» است.

پیش از آغاز معرفی بهترین گوشی اپل در سال 1401، از شما دعوت می‌کنیم برای آگاهی از قیمت مدل‌های مختلف گوشی‌ها در بازار ایران، به لیست قیمت گوشی موبایل شهر سخت افزار مراجعه و سپس به بررسی ادامه راهنمای انتخاب بهترین گوشی آیفون اپل بپردازید.

نکته مهم اینکه هنوز گوشی‌های سری آیفون 14 در کشور رجیستر نشده‌اند و بیشتر گوشی‌های موجود در بازار هم به صورت رجیستر نشده به فروش می‌رسد. بنابراین در حال حاضر امکان معرفی و توصیه به خرید این سری از محصولات وجود ندارد. در ادامه راهنمای خرید گوشی آیفون اپل هم به چند پرسش پر تکرار در زمینه خرید گوشی‌های آیفون پرداخته‌ایم.

دوربین کدام مدل آیفون بهتر است؟

در حال حاضر دوربین گوشی آیفون 13 پرو یا آیفون 13 پرو مکس دارای بالاترین کیفیت و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای بوده و در زمره بهترین دوربین‌های گوشی های هوشمند قرار می‌گیرند.

کدام گوشی آیفون را بخرم؟

پاسخ به این سوال در هر زمینه‌ای نیازمند شنیدن یا روشن کردن احتیاجات و اهداف شماست. در واقع پس از مشخص کردن بودجه و نیازهاست که می‌توانید بهترین گوشی های آیفون مناسب خود را انتخاب کنید. پس در ادامه این راهنمای خرید، ابتدا رقم حداکثر بودجه در نظر گرفته شده برای خرید گوشی آیفون را مشخص کرده و سپس بهترین گوشی آیفون بازار متناسب با آن را انتخاب کنید.

بهترین گوشی اپل آیفون کدام مدل است؟

در جواب این سوال از راهنمای خرید گوشی اپل باید بگوییم که در حال حاضر گوشی آیفون 13 پرو مکس با مشخصات سخت افزاری قدرتمند خود عنوان بهترین گوشی های آیفون را کسب کرده است. البته بدیهی است که پس از ورود سری آیفون 14 به بازار، این عنوان به محصولات جدیدتر اپل خواهد رسید.

گران ترین گوشی اپل کدام است؟

گوشی آیفون 13 پرو مکس با یک ترابایت حافظه داخلی را می‌توان گران‌ترین گوشی اپل نامید که تا به حال تولید شده و در سایت اپل به قیمت 1600 دلار و در ایران نیز با قیمت حدودی 70 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پرطرفدارترین رنگ‌های گوشی آیفون کدامند؟

در ادامه مقاله بهترین گوشی آیفون می‌توان گفت که رنگ‌های سفید، مشکی و نقره‌ای را می‌توان از پرطرفدارترین رنگ‌های گوشی‌های آیفون اپل به حساب آورد.

چطور پارت نامبر گوشی آیفون را از روی جعبه بفهمیم؟

با بررسی لیبل روی جعبه گوشی یا رفتن به قسمت Settings و پس از آن انتخاب General و کلیک بر روی About‎ در قسمت Model کدی را مشاهده می‌کنید (به عنوان مثال: GHJG2LL/A) که دو حرف آخر مدل (LL) نشانگر کشور سازنده آیفون شما است.

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

تفاوت پارت نامبرهای آیفون ZAA و CHN چیست؟

در ادامه مطلب بهترین گوشی اپل باید گفت که پارت‌ نامبرهای سنگاپور (ZA/A) معمولاً محدودیت خاصی ندارد. اما پارت نامبر چین (CH/A) از فیس تایم صوتی و گروهی پشتیبانی نمی‌کند.

کدام پارت نامبر آیفون بهتر است؟

با توجه به شرایط فعلی، بهترین گوشی آیفون های مربوط به پارت نامبر سنگاپور است که هیچ محدودیتی برای استفاده در ایران ندارند. پس از آن، بهترین گوشی های آیفون با پارت نامبر چین با پشتیبانی از دو سیم‌کارت فیزیکی اما با محدودیت فیس‌تایم صوتی و گروهی هستند که ارزش خرید بالایی دارد.

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

گوشی آیفون پارت نامبر LLA بخریم یا نه؟

در ادامه راهنمای خرید گوشی اپل باید گفت که اپل در آیفون‌های با پارت نامبر آمریکا (LL/A)، سیم‌کارت دوم را به‌صورت الکترونیکی (eSIM) در نظر گرفته و فقط یک شیار برای تعبیه سیم‌کارت فیزیکی وجود دارد.

اما در برخی کشورها مانند سنگاپور و چین می‌توان از دو سیم‌کارت فیزیکی استفاده کرد. نکته مهم در خصوص پارت نامبر که باید حتماً مدنظر داشت این است که تفاوتی از نظر کیفیت تولید بهترین گوشی آیفون با پارت نامبرهای مختلف وجود ندارد.

کدام پارت نامبر آیفون تک سیم کارت و کدام پارت نامبر آیفون دو سیم کارت است؟

پارت نامبرهای مربوط به آمریکا (LL/A)، هنگ کنگ (ZP/A)، امارات (AB/A) و ژاپن (J/A) از یک سیم‌کارت پشتیبانی کرده و پارت‌ نامبرهای سنگاپور (ZA/A) و چین (CH/A) از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنند. مهمترین تفاوت بهترین گوشی های آیفون با پارت نامبر های مختلف در همین نکته خلاصه می‌شود.

تفاوت آیفون Active و Not Active چیست؟

در ادامه مطلب بهترین گوشی اپل باید گفت که با توجه به قوانین واردات و گمرک حاکم بر کشورها و شرایط پرداخت عوارض و اطمینان از قاچاق نبودن کالا، وارد کنندگان موظف هستند بیش از نیمی از محصولات وارداتی خود را در گمرک باز و روشن کنند. گوشی‌های Active دستگاه‌هایی هستند که حداقل یک بار روشن شده ولی مراحل فعال سازی آن صورت نگرفته است.

اصطلاح Not Active به این معنی است که گوشی باز نشده و به صورت پلمپ شرکت اپل به فروش می‌رسد و در صورت داشتن گارانتی ، برچسب گارانتی روی جعبه محصول چسبانده شده است . قیمت گوشی های Not Active بالاتر از گوشی های Active است.

گوشی Apple iPhone SE 2022 (4GB/128GB)
گوشی اپل آیفون اس ای 2022

قیمت: حدود 25 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی اپل باید بگوییم که آیفون Se 2022 بهترین گوشی آیفون با قیمت مناسب است که به عنوان ارزان‌ترین آیفون به روز شده و اکنون برای خرید در دسترس است. این یک به روزرسانی بسیار جزئی از گوشی با همین نام از سال ۲۰۲۰ است که بیشتر در زمینه چیپست و مودم ۵G آپدیت شده است.

نقطه ضعف بهترین گوشی آیفون از نظر قیمت، قاب‌های ضخیمی است که در قسمت بالا و پایین ال سی دی ۴.۷ اینچی آن قرار دارند. هرچند iPhone SE 2022 بهترین گوشی آیفون از نظر طراحی ظاهری نبوده اما یک گوشی میان‌رده فوق العاده است.

مطمئناً بهترین گوشی اپل آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای سال‌های آینده دریافت می‌کند. مدل iPhone SE 2022 شامل اتصال ۵G و طبیعتاً جدیدترین و بهترین پردازنده اپل است.

بهبودهای قابل توجه دیگری نیز مانند باتری بزرگتر و بهبود عملکرد دوربین در کنار دکمه هوم با Touch ID وجود دارد که برخی افراد آن را به Face ID و ناوبری اشاره‌ای ترجیح می‌دهند. جدیدترین و بهترین گوشی های آیفون مناسب افرادی است که فقط یک دستگاه iOS را با کمترین پول ممکن می‌خواهند و به صفحه نمایش کوچک اهمیتی نمی‌دهند.

گوشی Apple iPhone 13 Mini (4GB/128GB)
گوشی اپل آیفون 13 مینی

قیمت: حدود 50 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

اما در ادامه راهنمای خرید گوشی اپل به سراغ گوشی موبایل آیفون 13 مینی رفته‌ایم که پرچم‌دار جدید شرکت اپل است که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 13 مینی به پنل Super Retina مجهز ‌شده است تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند.

این نمایشگر با رزولوشن بالای خود حدود 476 پیکسل را در هر اینچ را جای داده و نرخ نوسازی آن به 120 هرتز می‌رسد. روکش سرامیکی صفحه‌نمایش این گوشی می‌تواند انقلابی در محافظت از گوشی به پا کند. همچنین این گوشی ضدآب و گرد و غبار است.

تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو دیگر ویژگی است که در بهترین گوشی اپل به کار گرفته شده است. قابلیت اتصال به شبکه 5G، بلوتوث نسخه‌ 5، نسخه­‌ 15 از iOS دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند.

بهترین گوشی آیفون از تراشه­‌ی جدید A15 بهره می‌برد که دارای 15 میلیارد ترانزیستور است و می‌تواند علاوه بر کارهای معمول، از قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی که اپل این روزها روی آن تمرکز خاصی دارد، پشتیبانی کند.

گوشی Apple iPhone 13 (4GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13

قیمت: حدود 50 میلیون و 700 هزار تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

آیفون 13 یکی از بهترین گوشی اپل و آخرین پرچم‌دار این شرکت بوده که با چند ویژگی جدید و دوربین دوگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 13 به پنل 6.1 اینچی Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر ارائه کند. نمایشگر 6.1 اینچی گوشی وضوح بسیار بالایی دارد و تراکم پیکسلی آن حدود 460 پیکسل در هر اینچ مربع بوده و امکان شارژ بی‌‌سیم باتری در این گوشی مهیا است.

با توجه به فناوری‌های مورد استفاده در ادامه مقاله راهنمای خرید گوشی اپل باید گفت که روکش سرامیکی نمایشگر بهترین گوشی آیفون، انقلابی در محافظت از نمایشگرها به حساب می‌آید. اتصال به شبکه 5G و تشخیص چهره با استفاده از دوربین جلو از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

از نظر سخت‌‌افزاری هم بهترین گوشی های آیفون از تراشه جدید A15 بهره می‌برد تا بتواند علاوه بر پردازش‌های معمولی، از کارهای سطح بالا مانند قابلیت‌های جدید واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

در بخش عکاسی نیز با کیفیت بسیار بالای محصولات سری آیفون 13 روبرو هستیم. آیفون 13 محصولی کامل و مناسب بوده و بهترین گوشی اپل برای بازی محسوب می‌شود که میتواند گزینهای جالب توجه برای علاقهمندان به برند اپل مطرح شود؛ دستگاهی که تجربه کاربر از دنیای گوشیهای iOS را متحول کرده و میتواند بسیار قدرتمند و کارآمد باشد.

گوشی Apple iPhone 13 Pro (4GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13 پرو

قیمت: حدود 70 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

در ادامه مطلب راهنمای خرید گوشی اپل به سراغ آیفون 13 پرو رفتیم که یکی از بهترین گوشی های آیفون است و از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی پرچم‌داران این شرکت شاهد نبودیم. اما نمایشگر اپل از ناچ با عرض کمتری به نسبت نسل قبلی بهره برده است. بهترین گوشی اپل از نظر باتری به صفحه‌نمایشی 6.1 اینچی با رزولوشن 2532 در 1170 پیکسل مجهز شده است.

برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های هوشمند اپل، صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده برای آیفون 13 پرو، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد که بدون شک می تواند صفحه‌نمایشی روان تر و به مراتب با‌کیفیت‌تری به نسبت نسل های قبلی ارائه می‌کند.

حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش به 1200 نیت می‌رسد که همین امر سبب می‌شود تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی دارد. در قسمت پشتی سه سنسور دوربین به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند.

بهترین گوشی آیفون به یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5، سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (Ultra Wide) و سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله فوتو، دوربین سه‌گانه آیفون 13 پرو مکس را تشکیل می دهند.

پردازنده A15 بایونیک هم این‌بار قدرتمند تر از همیشه متشکل از شش هسته این پرچم‌دار قدرتمند را همراهی می‌کند. آیفون 13 پرو در چهار مدل با حافظه‌‌ داخلی 128 و 256 و 512 گیگابایت در کنار مدل جدید با حافظه‌داخلی 1 ترابایت معرفی شد.

گوشی Apple iPhone 13 Pro Max (6GB/256GB)
گوشی اپل آیفون 13 پرومکس

قیمت: حدود 75 میلیون تومان با گارانتی 18 ماهه شرکتی

راهنمای خرید و بهترین گوشی آیفون در بازار ایران (بهمن 1401)

آیفون 13 پرو مکس بدون شک بهترین گوشی اپل، پیشرفته ترین و قدرتمند‌ترین عضو خانواده سری 13 محسوب می‌شود. بهترین گوشی آیفون از نظر باتری از منظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و تنها این بار اپل از ناچ با عرض کمتری نسبت به نسل قبلی بهره برده است.

آیفون 13 پرو مکس به عنوان بهترین گوشی آیفون از نظر پردازنده به نمایشگری 6.7 اینچی با رزولوشن 1284 در 2778 پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی متغیر تا 120 هرتز را دارد که بدون شک می‌تواند نمایش روان‌تر و به مراتب با‌کیفیت‌تری نسبت نسل‌های قبلی ارائه دهد.

این نمایشگر توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت دارد که همین امر سبب می شود تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی را از آن شاهد باشیم.

در انتهای مطلب راهنمای خرید گوشی اپل باید گفت که در پنل پشتی بهترین گوشی اپل سه سنسور دوربین به همراه یک سنسور LIDAR با همان طراحی آیفون 12 پرو مکس قرار گرفته‌اند. سه سنسور 12 مگاپیکسلی، یکی از نوع واید، دیگری از نوع اولترا واید و سنسور سوم از نوع تله‌فوتو، مجموعه دوربین‌های بهترین گوشی آیفون از نظر دوربین را تشکیل می‌دهند. پردازنده A15 هم این‌بار قوی تر و قدرتمندتر از همیشه با شش هسته پردازشی این پرچم‌دار را همراهی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان