واکاوی دلایل سفر نتانیاهو به فرانسه


واکاوی دلایل سفر نتانیاهو به فرانسه

سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به فرانسه برای رایزنی با رئیس‌جمهور فرانسه در زمینه پرونده ایران، حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، هدف قرار گرفتن کاروان‌های متعلق به مقاومت در خاک سوریه، برگزاری رزمایش نظامی در سرزمین‌های اشغالی و ده‌ها خبر دیگر نشان‌دهنده افزایش تحرکات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و هدف قرار دادن منافع نظام در حوزه‌های مختلف است.

واکاوی دلایل سفر نتانیاهو به فرانسه

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بنیامین نتانیاهو پس از بازگشت مجدد به دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، در نخستین سفر خارجی خود با هدف افزایش فشارها بر جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو درباره بحران اوکراین راهی پاریس شد. تل‌آویو پس از لابی گسترده در واشنگتن برای تغییر نظر اعضای تیم سیاست خارجی دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره نوع رفتار با ایران، به دنبال توسعه دامنه این سیاست در قاره سبز است.

«بی بی» نیز به مانند نئوکان‌های آمریکایی در زمان بوش پسر قصد دارد با روایت مطالب غیر واقعی و جعلی همچون قصد تهران برای ساخت بمب اتمی یا کمک نظامی به روسیه برای هدف قراردادن اوکراین، جمهوری اسلامی را به تهدید امنیتی برای قدرت‌های حوزه یوروآتلانتیک بدل کند تا به این وسیله امیدها بر هرگونه مذاکره سیاسی یا راه‌حل دیپلماتیک کم‌رنگ شود.


مرگ برجام و تشدید فشار هسته‌ای

تل‌آویو با علم به اینکه فرانسه بازیگر اصلی در تصمیمات سیاسی اتحادیه اروپا است، قصد دارد این کشور را برای تشکیل ائتلاف نظامی مشترک به همراه آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه قانع کند

نتانیاهو در سفر سه روزه خود به پاریس قصد دارد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه را با طرح موضوعاتی همچون کمک نظامی ایران به روسیه و ناآرامی‌های داخل ایران برای کنار گذاشتن گزینه بازگشت به توافق هسته‌ای سال 2015 مجاب کند. رهبر حزب لیکود با به حاشیه راندن گزینه بازگشت به برجام، حمایت بین‌المللی را برای «پلن B»، یعنی حمله نظامی به تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرده است.


به گزارش رادیو بین‌المللی فرانسه، رژیم صهیونیستی طرح حمله به ایران را با جزئیات کامل برای هدف قراردادن 3 هزار نقطه کلیدی آماده کرده و تنها مانع باقی مانده حمایت نکردن کامل دولت‌های غربی است. تل‌آویو با علم به اینکه فرانسه بازیگر اصلی در تصمیمات سیاسی اتحادیه اروپا است، قصد دارد این کشور را برای تشکیل ائتلاف نظامی مشترک به همراه آمریکا و برخی کشورهای عرب منطقه قانع کند.


به نظر می‌آید این طرح در راستای سیاست افزایش تحریم‌های اقتصادی و تهدید نظامی معتبر علیه ایران باشد. با وجود این، سفر هفته گذشته وزیر امور خارجه قطر به تهران حامل این سیگنال برای کشورمان بود که آمریکا و غرب همچنان به دنبال رسیدن به نقطه مصالحه با تهران هستند و قصدی برای ترک کامل میز مذاکره ندارند.



جعل روایت همکاری تهران-مسکو در بحران اوکراین

کارشناسان حوزه بین‌الملل معتقدند، سفر نتانیاهو به پاریس دارای ابعاد بسیار بزرگ‌تری از مقابله با برنامه هسته‌ای ایران است. ظاهراً «بی بی» قصد دارد با کنار گذاشتن سیاست سنتی رژیم صهیونیستی مبنی اعلام بی طرفی درقبال بحران اوکراین، این گزینه را در برابر دولت‌های غربی قرار دهد که اگر موافق تشکیل ائتلاف نظامی علیه ایران و افزایش فشارها بر تهران باشند، تل‌آویو نیز صادرات انواع تسلیحات آفندی- پدافندی به اوکراین را در دستور کار خود قرار خواهد داد.


ترجمان دیگر این سیاست آن است که رژیم صهیونیستی قصد دارد به‌وسیله بازی با «کارت اوکراین» جبهه واحد و دائمی از دولت‌های غربی در برابر تهران ایجاد کند.



کسب مشروعیت بین‌المللی برای کابینه افراطی

در حالی که سرزمین‌های اشغالی این روزها شاهد درگیری نظامی میان مقاومت فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه است، مکرون بدون تأکید بر سیاست یهودی‌سازی قدس به‌وسیله اعضای راست‌گرای کابینه «بی بی» و تجاوز این رژیم به محله جنین، صرفاً با تل‌آویو در مقابله با تروریسم ابراز همبستگی کرد و خواستار از سرگیری گفت‌وگوی فلسطینی-صهیونیستی شد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد به‌وسیله بازی با «کارت اوکراین» جبهه واحد و دائمی از دولت‌های غربی در برابر تهران ایجاد کند

نتانیاهو پس از افزایش درگیری‌های داخلی به دلیل مناقشه ارائه طرح تغییر قانون اختیارات دادستانی کل و ازسرگیری سیاست توسعه شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، حال با برجسته کردن تهدید غیر واقعی ایران برای کشورهای منطقه و قدرت‌های غربی، به دنبال صدور بحران از محدوده فلسطین اشغالی به حوزه سیاست خارجی است.


ملاقات با افرادی همچون مکرون یا سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به سرزمین‌های اشغالی این فرصت را برای نتانیاهو فراهم خواهد آورد تا به نمایش قدرت در برابر مخالفان داخلی و دشمنان خارجی بپردازد. به عبارت دیگر، دیدار با رهبران دولت‌های غربی سبب کسب مشروعیت بین‌المللی برای دولت راست‌گرای نتانیاهو خواهد شد.



قانع کردن پاریس برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران
به گزارش روزنامه فرانسوی زبان لوبینیون، یکی از اهداف اصلی سفر نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی به پاریس قانع کردن مکرون به قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست موسوم به «گروه‌های تروریستی» این کشور است. به نظر می‌آید پیگیری این سیاست در کشورهای عضو بلوک غرب با هدف ایجاد بلوکی نظامی- سیاسی از متحدان رژیم صهیونیستی برای مقابله احتمالی با تهران و اعضای محور مقاومت دنبال می‌شود.


این موضوع در حالی در این روزنامه فرانسوی مطرح می‌شود که به گزارش منابع انگلیسی، لندن به دلیل ترس از بسته شدن کانال‌های دیپلماتیک در روابط با ایران از این طرح عقب نشینی کرده است. ادعای کشف و ضبط هزاران اسلحه، مسلسل و موشک ضد زره از سوی نیروی دریایی فرانسه در دریای عمان و انتساب آن به شبکه تأمین سلاح جنبش انصارالله نشان دهنده برنامه ریزی پاریس برای آغاز سطح جدیدی از افزایش تنش با تهران است.


این خبر در حالی از سوی فرانسوی‌ها منتشر شد که کاترین کولونا، وزیر امور خارجه این کشور که برای انعقاد قراردادی در حوزه انرژی راهی پادشاهی سعودی شده بود، در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط ایران را مسئول ناامنی در منطقه و بن‌بست در برجام معرفی کرد. به نظر می‌آید فرانسوی‌ها پس از ناامیدی برای بازگشت مجدد به بازار بزرگ ایران، سیاست افزایش تنش با جمهوری اسلامی را با هدف جلب نظر سیاسی، اقتصادی رژیم صهیونیستی و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دستور کار قرار داده‌اند.



بهره سخن

حمله پهپادی ناموفق به تأسیسات وزارت دفاع در اصفهان که ردپای موساد در آن مشهود است، نشان دهنده خط مشی کابینه جدید رژیم صهیونیستی علیه تهران در هماهنگی اطلاعاتی با دولت‌های اروپایی و آمریکاست. در خط خبری رسانه‌های جریان اصلی دلیل این حمله خرابکارانه حمایت نظامی ایران از روسیه در جریان جنگ اوکراین عنوان شده است، اما به نظر می‌آید صهیونیست‌ها به دنبال پیگیری طرحی بزرگ‌تر علیه کشورمان هستند.


حادثه سفارت جمهوری آذربایجان و سپس تعلیق فعالیت این مرکز سیاسی در تهران، هدف قرار گرفتن کاروان‌های متعلق به مقاومت در خاک سوریه، سفر نتانیاهو به فرانسه برای رایزنی با مکرون در زمینه پرونده ایران، برگزاری رزمایش نظامی «درخت بلوط همیشه سبز» در سرزمین‌های اشغالی و ده‌ها خبر دیگر نشان دهنده افزایش تحرکات ضد ایرانی رژیم صهیونیستی برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و هدف قرار دادن منافع نظام در حوزه‌های مختلف است.


در این بازی صهیونیستی، بروکسل و واشنگتن باید به خوبی این موضوع را درک کنند که هرگونه افزایش فشار بر تهران حتماً با اقدامی متقابل در سطح هسته‌ای، منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ داده خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل