ارگاسم چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟


ارگاسم در زنان و مردان به معنی رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارضا شدن است که باعث ایجاد احساسی سراسر لذت در فرد خواهد شد. این موضوع به‌قدری مهم است که عدم رضایت طرفین در ارضا شدن باعث ایجاد مشکلات زیاد و اقدام به جدایی آنها می‌شود. با...

ارگاسم در زنان و مردان به معنی رسیدن به اوج لذت جنسی یا ارضا شدن است که باعث ایجاد احساسی سراسر لذت در فرد خواهد شد.

این موضوع به‌قدری مهم است که عدم رضایت طرفین در ارضا شدن باعث ایجاد مشکلات زیاد و اقدام به جدایی آنها می‌شود. با نگاهی به آمار طلاق و بررسی دلایل آن به اهمیت رابطه جنسی کامل پی می‌برید.

ارگاسم چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

اگر ارضا نشدن ناشی از بیماری‌ها و اختلالات جنسی نباشد، به‌راحتی و با بالا بردن آگاهی خود می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی حل کنید.

با توجه به اینکه بیشترین میزان نارضایتی در رابطه و نرسیدن به اوج لذت جنسی را بانوان تجربه می‌کنند، قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چه زمانی ارگاسم اتفاق می‌افتد؟

حال که متوجه شدیم ارگاسم چیست بهتر است بدانیم ارضا شدن زمانی اتفاق می‌افتد که در حین آمیزش، تغییرات جنسی ایجاد شود و فرد به اوج لذت جنسی برسد. این مرحله کوتاه که تنها چند ثانیه طول می‌کشد، باعث منقبض شدن اندام‌های تناسلی و ماهیچه‌های بین دو مجرای ناحیه تناسلی و مقعد خواهد شد.

ارضاء شدن در مردان و زنان و راه‌های رسیدن به آن متفاوت است که سعی می‌کنیم در ادامه راه‌های رسیدن به اوج لذت جنسی در بانوان را بررسی کنیم.

ارضا شدن زنان چگونه انجام می‌شود؟

تحریک شدن زن باعث تجمع خون زیادی در ناحیه تناسلی او شده و همچنین با علائمی مانند؛ افزایش فشار خون، ضربان قلب و تنفس همراه است.

در این حالت احتمال انقباض یا اسپاسم عضلات نیز بالا می‌رود. به‌طور کلی، برای تشریح نشانه های به ارگانیسم رسیدن زن بهتر است از مدل چهار مرحله‌ای مسترز و جانسون بهره برد.

مرحله اول؛ تحریک زن

با ایجاد تحریک در بانوان، اولین اتفاقی در بدن می‌افتد افزایش خون‌رسانی به ناحیه تناسلی و متورم شدن بخش بیرونی آن است.

این اتفاقات با افزایش ضربان قلب همراه خواهد شد و تنفس پی‌درپی را به‌دنبال دارد. منقبض شدن رگ‌های خونی احتمال سرخ‌ شدن گردن و سینه زن را بالا می‌برد.

مرحله دوم؛ تثبیت

با رسیدن جریان خون به واژن و بزرگ شدن آن معمولا این ناحیه در همان اندازه باقی مانده و باعث افزایش گردش خون در نوک سینه نیز می‌شود. در مرحله تثبیت، سینه‌ها تا ۲۵ درصد بزرگ‌تر از حد واقعی خود نشان داده می‌شوند.

مرحله سوم؛ ارگاسم

زمانی که عضلات داخل واژن و رحم دچار انقباض شوند و فرد حس لذت را در جسم و ذهن خود احساس کند، ارضا شدن رخ داده که این اتفاق در بانوان معمولا بین ۱۳ تا ۵۱ ثانیه طول می‌کشد.

مرحله سوم؛ گسست

کاهش ضربان قلب و بازگشت بدن به حالت پیش از ارضا شدن را گسست می‌گویند.

فواید ارضا شدن بانوان چیست؟

با مشاهده نشانه های ارضا شدن زن باید بدانید که علاوه‌بر ایجاد لذت‌های جنسی و ذهنی، مزایای دیگری نیز در راه است. مهم‌ترین مزیت‌هایی که رابطه جنسی صحیح و کامل برای افراد ایجاد می‌کند به شرح زیر است:

  • خوابیدن بهتر
  • کاهش استرس
  • کاهش احتمال حمله‌های قلبی
  • زیباتر شدن پوست و مو
  • آرامش اعصاب و خلق‌وخوی بهتر
  • افزایش باروری
  • کاهش ابتلا به پوکی استخوان
  • کاهش عفونت‌های موجود در بدن

حال بهتر است مشکلاتی که در ارضا شدن با آن مواجه هستیم را بررسی کنیم.

دلایل ارضا نشدن بانوان حین رابطه جنسی

وقتی زن و مرد وارد رابطه جنسی می‌شوند حتما به معنی ارضا شدن دو طرف نیست و ممکن است در موارد بسیاری هر دو یا یکی از آنها به اوج لذت جنسی نرسند.

احتمال این اتفاق در خانم‌ها بیش از آقایان است و از دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ترس از بارداری ناخواسته یا بیماری‌های مقاربتی می‌تواند باعث عدم لذت کافی از رابطه شود.
  • اختلالات عصبی و شرایط روحی نامناسب مانند افسردگی یا استرس زیاد نیز در این مورد بی تاثیر نیست.
  • مشکلات اقتصادی و فشار مالی باعث عدم توجه و لذت نبردن از سکس می‌شود.
  • ایراد گذاشتن روی ظاهر و دیدن عیب‌های بدن خود
  • مشکلات رایج و عدم تفاهم با همسر
  • مصرف دخانیات و نوشیدن الکل
  • احساس شرم و حیا و خجالت از همسر
  • بالا رفتن سن و ناتوانی در ایجاد رابطه دلخواه

آنورگاسمی در زنان چیست؟

اختلالاتی که در حین رابطه برای زن به‌وجود می‌آید و باعث احساساتی مانند شرم‌ساری و سرخوردگی می‌شود را آنورگاسمی می‌گویند. این اتفاق می‌تواند روی کیفیت زندگی زوجین تاثیر منفی داشته باشد.

اگر زن در حین رابطه تحریک شده اما ارضا نشود یا خیلی دیر به این نقطه برسد، در واقع دچار آنورگاسمی شده است که به دو صورت اولیه و ثانویه وجود دارد.

نوع اولیه زمانی‌است که فرد در حین رابطه اصلا ارضا نشده باشد، اما نوع دوم معمولا پس از چند بار ارضا شدن اتفاق می‌افتد.

در صورت بروز این اختلال برخی بانوان به‌دلایل مختلف اقدامات نمایشی و ساختگی از خود بروز می‌دهند که نشان‌دهنده ارضا شدن باشد. در ادامه با این موضوع آشنایی بیشتری پیدا می‌کنیم.

ارگاسم نمایشی چیست؟

این اتفاق در بین بانوان رایج است که در حین رابطه وقتی ارضا نمی‌شوند با تقلید رفتارهایی مانند تولید صداهای خاص، انقباض ناحیه‌های مختلف و… سعی در نمایش اوج لذت جنسی دارند. تظاهر به این کار معمولا به‌دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

  • طول کشیدن رابطه جنسی
  • ایجاد حس رضایت برای شریک جنسی
  • احساس درد و جلوگیری از ادامه سکس
  • پیشگیری از خیانت

اگر در حین سکس نمی‌توانید به‌خوبی ارضا شوید، به‌جای تظاهر و انجام حرکات نمایشی بهتر است با همسر خود در رابطه با نیازها و تمایلات سخن بگویید.

این موضوع باعث شناخت بیشتر شریک جنسی از نقاط حساس‌تان و تلاش او برای رساندن شما به اوج لذت جنسی خواهد شد.

باورهای اشتباه در ارضا شدن زنان

چند باور غلط برای خانم‌ها وجود دارد که متاسفانه افراد بدون آگاهی آنها را می‌پذیرند. این باورها عبارت‌اند از:

  • زنان از طریق رابطه جنسی واژینال ارضا نمی‌شوند: ارضا شدن در هر فرد کاملا متفاوت است اما تحریک واژن و ارضا شدن از طریق آن نسبت به دیگر قسمت‌ها مانند لمس کلیتورال معمولا کم‌تر اتفاق می‌افتد.
  • عدم ارضا شدن در زنان دارای اختلال : این موضوع اشتباه است؛ زیرا در موارد زیادی دیده شده زنان بدون هیچ اختلالی نیز در رسیدن به اوج لذت جنسی دچار مشکل می‌شوند.
  • عشق دلیل اصلی ارگاسم است: شاید برای برخی از بانوان عشق لازمه برقراری ارتباط جنسی باشد اما در صورتی که این احساس وجود ندارد نیز می‌توان با طولانی‌ کردن رابطه و تغییر پوزیشن‌های جنسی باعث ایجاد جذابیت در سکس و ارضا شدن شد.
  • تشخیص زمان ارضا شدن زنان توسط همسر: شریک جنسی به‌هیچ وجه نمی‌تواند زمان ارضا شدن همسرش را متوجه شود. زیرا عکس‌العمل بانوان در این زمان کاملا متفاوت است.

ارگاسم چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

ارگاسم حالتی است که بدن دچار تغییرات شده و خون در ناحیه تناسلی جمع می‌شود. همچنین ماهیچه‌ها و اندام‌های ناحیه تناسلی دچار انقباض شده و در نهایت بدن به اوج لذت جنسی می‌رسد.

در اصطلاح به حالت ایجاد شده ارضا شدن می‌گویند که دارای مزیت‌های زیادی برای خانم‌ها و آقایان است. از تاثیرات مثبت آن می‌توان به خواب بهتر، کاهش استرس، کاهش سردردهای میگرنی، پیشگیری از پوکی استخوان و… اشاره کرد.

برخی از زنان به‌دلایل مختلفی مانند نارضایتی از ظاهر، مشکلات مالی و غیره نمی‌توانند از رابطه با شریک جنسی خود لذت ببرند و این موضوع می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی آنها شود. به‌همین دلیل شرایط روانی و داشتن ذهنی آرام قبل از سکس بسیار ضروری است.

منبع : آرگا

برچسب :

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها