ادعای وال استریت ژورنال درباره همکاری نظامی ایران و روسیه علیه اوکراین


ادعای وال استریت ژورنال درباره همکاری نظامی ایران و روسیه علیه اوکراین

مقامات یک کشور همسو با ایالات متحده گفتند، مسکو و تهران در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه هستند که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بسازد. این جدیدترین نشانه از تعمیق همکاری بین ایران و روسیه است. این مقامات گفتند که به عنوان بخشی از اتحاد نظامی در حال ظهور دو کشور، یک هیئت بلندپایه ایرانی در اوایل ژانویه به روسیه رفته تا از مکان انتخاب شده برای کارخانه بازدید کند و جزئیات را برای راه اندازی پروژه بررسی کند.

به گزارش اقتاصدآنلاین به نقل از انتخاب، وال استریت ژورنال نوشت: مقامات یک کشور همسو با ایالات متحده گفتند، مسکو و تهران در حال پیشبرد برنامه‌های خود برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه هستند که می‌تواند حداقل ۶۰۰۰ پهپاد ایرانی برای جنگ روسیه علیه اوکراین بسازد. این جدیدترین نشانه از تعمیق همکاری بین ایران و روسیه است.

در ادامه این مطلب آمده است: این مقامات گفتند که به عنوان بخشی از اتحاد نظامی در حال ظهور دو کشور، یک هیئت بلندپایه ایرانی در اوایل ژانویه به روسیه رفته تا از مکان انتخاب شده برای کارخانه بازدید کند و جزئیات را برای راه اندازی پروژه بررسی کند. به گفته این مقامات، روسیه و ایران قصد دارند یک پهپاد سریع‌تر بسازند که می‌تواند چالش‌های جدیدی برای پدافند هوایی اوکراین ایجاد کند.

مقامات آمریکایی گفته اند که پیش از این تهران، صدها پهپاد را به مسکو برای حمله به اهداف نظامی و غیرنظامی در اوکراین داده است و دولت بایدن هشدار داده که روسیه و ایران در حال توسعه یک "شراکت دفاعی تمام عیار" هستند. کاخ سفید می‌گوید مسکو در حال آموزش خلبانان ایرانی برای پرواز با جنگنده‌های روسی است و قصد دارد تا پایان سال این جت‌ها را به تهران بفرستد.

در ماه دسامبر، کاخ سفید هشدار داد که مسکو و تهران در حال بررسی ایجاد خط مشترک تولید پهپاد در روسیه هستند. اکنون، این مقامات همسو با ایالات متحده می گویند که با بازدید روز ۵ ژانویه از شهر یلابوگا روسیه، در حدود ۶۰۰ مایلی شرق مسکو، گفتگوها به برنامه های ملموس تبدیل شده است. آنها گفتند که از سایت خالی که در آن رهبران دو کشور در حال برنامه ریزی برای ساخت کارخانه جدیدی در آنجا هستند بازدید کرده اند. این کارخانه می تواند حداقل ۶۰۰۰ هواپیمای بدون سرنشین در سال های آینده تولید کند.

مامات مذکور همچنین گفتند که سردار عبدالله محرابی رییس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران و قاسم دماوندیان، مدیر عامل شرکت صنایع هوایی قدس (که ایالات متحده می گوید در توسعه و ساخت پهپادهای این کشور نقش اساسی دارد)، ریاست هیات ایرانی را بر عهده داشتند.

مقامات روسیه و ایران به درخواست ها برای اظهار نظر درباره این خبر؛ پاسخ ندادند.

منبع: انتخاب

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها