مصارف بودجه 1402 از سه شنبه بررسی می‌شود


مصارف بودجه 1402 از سه شنبه بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: تا فردا شب موارد درآمدی بودجه را به اتمام می‌رسانیم و از روز سه شنبه وارد بررسی مصارف بودجه سال آتی خواهیم شد.

مصارف بودجه 1402 از سه شنبه بررسی می‌شود

به گزارش راهبرد معاصر، رحیم زارع در توضیح جزییات جلسه عصر یکشنبه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: در هفته گذشته ما بسیاری از پیشنهادات نمایندگان به تبصره های بودجه را مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهادات کمیسیون ها به تبصره های بودجه از ابتدای روز جاری مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بند (ک) تبصره یک لایحه بودجه که به تامین منابع قیر دستگاههای اجرایی اشاره دارد، گفت: در این بخش وزارت نفت مکلف شد تا معادل ۲۵ هزار میلیارد تومان نفت خام از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت را در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن از ابتدای سال ۱۴۰۲ مواد اولیه غیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این قانون قرار دهد البته باید گفت منابع پیشنهادی دولت در این بخش ۱۹ هزار میلیارد تومان بود.

زارع با اشاره به بند (الف) تبصره یک لایحه بودجه که سهم صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، مناطق محروم و بودجه عمومی از محل فروش نفت مشخص می‌کند، گفت: به موجب ابلاغ سیاستهای کلی برنامه هفتم منابع این بند در قالب یک جدول شفاف شد تا مشخص شود منابع و مصارف همه محصولات زنجیره تولید و نفت گاز به چه میزان است. این برای نخستین بار بود که در بودجه جدولی برای منابع و مصارف کلی محصولات زنجیره تولید نفت و گاز در نظر گرفته می شود.

وی در ادامه با اشاره به الحاق (یک تبصره) به تبصره یک لایحه بودجه در زمینه جلوگیری از هدر رفت گاز فلر و اخذ عوارض آلایندگی در این بخش گفت: سالانه حجم زیادی از گاز میادین نفتی و گازی به هدر می‌رود و تقریباً برآورد ما در این بخش ۴ میلیارد دلار است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تاکید کرد : در این بخش مصوب شد دولت هر متر مکعبی که گاز فلر می‌سوزاند، جریمه‌ای به نرخ ۵۰۰ تومان پرداخت کند.

زارع با اشاره به هدر رفت در شبکه توزیع گاز ادامه داد: در این راستا ۴ درصد از هدررفت گاز قابل پذیرش است اما بیش از این، مصوب شد تا وزارت نفت بر اساس هر مترمکعب ۵۰ تومان جریمه شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در زمینه حمایت از بازار سرمایه گفت: نمایندگان کمیسیون پیرو بررسی‌های خود بند (د) تبصره دو بودجه را اصلاح کردند. به موجب این بند؛ به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شد به منظور حمایت از سرمایه سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه تا ۱۰ هزار میلیارد تومان از سهام دولت در شرکت‌ها را در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار دهد.

زارع تاکید کرد: ان شاءالله تا فردا شب موارد درآمدی بودجه را به اتمام می‌رسانیم و از روز سه شنبه وارد بررسی مصارف بودجه سال آتی خواهیم شد. پیش بینی می‌شود بررسی مصارف بودجه به دوبرابر زمان نیاز داشته باشد و با این حال تلاش داریم تا فردا شب کل منابع درآمدی دولت را جمع بندی کنیم./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو