حضور در مساجد بهترین نوع اتصال با خداوند است


حضور در مساجد بهترین نوع اتصال با خداوند است

حجت‌الاسلام بابایی گفت: بهترین نوع اتصال به خالق متعال رفتن به خانه خدا و مساجد است و قطعا این اتصال می‌تواند به مانند نقشه راه زندگی فرد عمل کند.

حجت‌الاسلام علی اکبر بابایی - امام جمعه لوشان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان در حاشیه مراسم اعتکاف این شهرستان با تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) مولود کعبه اظهار داشت: در ایام بسیار ارزشمندی قرار داریم و همه ساله در ایام البیض ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب ماه استغفار و دعا، فریضه اعتکاف در سراسر کشور و با حضور قشرهای مختلف مردم در مساجد برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: حدود سه سالی به جهت شیوع پاندمی کرونا و اجرای فاصله گذاری اجتماعی، نتوانستیم از این فریضه الهی یعنی اعتکاف بهره کافی ببریم، اما امسال محدودیت‌ها برداشته شده و استقبال خوبی هم از این مراسم معنوی به عمل آمده است.

بابایی تصریح کرد: اعتکاف سنت و عمل مثبتی است که به انسان در خودسازی و کسب تقوای الهی مدد می‌رساند و در بعد معنوی اعتکاف هم همین بس که اولیا دین معمولا هر زمان احساس خستگی می‌کردند نگاهشان به اعتکاف، بیتوته کردن در خانه خدا و توسل به حق بوده است و قطعا از این توسل و خلوت گزینی با پروردگار متعال بهره‌های فراوانی می‌بردند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش اولیا الهی سنت حسنه اعتکاف یکی از مصادیق مهم اتصال به حق است اضافه کرد: انسان نواقص فراوانی دارد و با بیتوته کردن و به جا آوردن سنت اعتکاف در واقع ضعف‌ها را جبران و خود را بازسازی معنوی می‌کند و واقعا این امر از نیازهای امروز همه ما در جامعه است.

امام جمعه شهرستان لوشان ابراز داشت: اعتکاف و بیتوته کردن در دو ماه مبارک رجب و رمضان بسیار سفارش شده است تا جایی که پیغمبر اکرم (ص) نیز به شدت نسبت به این موضوع مراقبت می‌کردند.

بابایی ترویج سبک زندگی اسلامی را از جمله ثمرات ارزشمند به جای آوردن سنت حسنه اعتکاف دانست و خاطرنشان کرد: بهترین نوع اتصال به خالق و پروردگار رفتن به خانه خدا و مساجد است و قطعا این اتصال می‌تواند در زندگی انسان راهگشا باشد و به مانند نقشه راه زندگی فرد عمل کند.

پایان پیام/165

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !