دستورات ده‌گانه رییس پلیس؛ از برخورد عاجل با سارقان تا افزایش 200 درصدی اضافه کار یگان‌های عملیاتی


دستورات ده‌گانه رییس پلیس؛ از برخورد عاجل با سارقان تا افزایش 200 درصدی اضافه کار یگان‌های عملیاتی

معاون فرهنگی و اجتماعی از ابلاغ دستورات ده‌گانه فرمانده کل انتظامی به فرماندهان انتظامی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس از « دستورات رییس پلیس کشور به فرماندهان انتظامی در سراسرکشور » خبر داد.

وی گفت: فرمانده کل انتظامی در نشست فصلی ومشترک با فرماندهان، معاونین و روسای پلیسهای تخصصی وفرماندهان استانها و شهرستانها درسراسر کشور بر اقدامات لازم جهت روزهای پیش رو تا پایان سال و اشراف اجتماعی و اطلاعاتی و آمادگی کامل نیروها برای اقدامات پلیسی لازم و خدمت رسانی مضاعف به مردمان خوب کشور تاکید کرده و بر موارد مهمی اشاره کردند که بخشی از آنان در این مرحله در قالب دستورات ده گانه به شرح ذیل اعلام می شود:

مورد اول: مردم از آمار سرقت در کشور ناراحت هستند لذا ضمن مطالبه از دستگاه‌های مسئول، اقدامات عاجل برای برخورد با سارقین و مالخرها به عنوان عاملان مخل امنیت صورت و نتیجه اقدامات به مردم اعلام شود.

مورد دوم: لزوم به هنگام بودن، به روز بودن و آشنایی با فناوری های نوین و استفاده بموقع از تجهیزات هوشمند برای سرعت بخشی وتسهیل در ارائه خدمات پلیسی.

مورد سوم: بازنگری در نحوه جذب کارکنان ، داوطلبان و علاقمندانی که شرایط لازم را دارند، باید با اشتیاق دو چندان و با سرعت بیشتر فرآیند جذبشان صورت پذیرد.

مورد چهارم: اقدامات پلیسی باید به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن انجام و از ظرفیتهای مردمی و مشارکت آنان استفاده شود.

مورد پنجم: افزایش حدود « ۲۰۰ درصدی» اضافه کار یگان های عملیاتی در کلانتری‌های در سراسر کشور و تاکید بر تامین مسکن ملکی و سازمانی بیشتر از آنچه در برنامه مصوب برای آن مشخص شده است و همچنین توجه ویژه به منزلت و منقبت کارکنان و رفع مشکلات پرسنل.

مورد ششم: اتخاذ تمهیدات قانونیِ فوری برای تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ ها و استرداد به صاحبان خودروها.

مورد هفتم: ایجاد سازوکار لازم بمنظور رسیدگی جدی و رفع مشکلات خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران ، متوفیان و همچنین توجه ویژه به امورات بازنشستگان و اعضای وابسته فراجا و استفاده از ظرفیتهای آنان.

مورد هشتم: تاکید بر اصلاح روش‌ها در حوزه ترافیک شهری و جاده ای و مطالبه از مبادی قانونی در حوزه راه و همچنین اطلاع رسانیِ بموقع ازطریق پیامک به مالکانِ خودروهای متخلف قبل از انتقال به پارکینگ توسط پلیس راهور.

مورد نهم: تمرکز بیشتر بر ماموریتها و سرعت بخشی و کیفی سازی امورات محوله و بازنگری در اصلاح برخی اقدامات پلیسی و تاکید بر بررسی‌های میدانی و گزارشگیری صحیح و راستی آزمایی موارد توسط بازرسی کل فراجا.

مورد دهم: اهتمام بر اقدامات حوزه اجتماعی و استفاده از پتانسیل های فرهنگی ، هنری و رسانه ای و اقدامات ایجابی و همچنین تهیه پیوست رسانه ای برای تمامی ماموریتهای پلیسی در ۳مرحله« قبل؛ حین و بعد » از اتمام ماموریت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق