تحریم ستاد امربه معروف برای گرفتن غیرت دینی مردم است/آتش زدن قرآن ضدیت با خداوند و همه انبیاء الهی


تحریم ستاد امربه معروف برای گرفتن غیرت دینی مردم است/آتش زدن قرآن ضدیت با خداوند  و همه انبیاء الهی

آیت الله حسینی گفت: این که امروز جهان غرب ستاد امر به معروف و نهی از منکر که یک سازمان فرهنگی است را تحریم کرده‌اند، نشانه این است که آنها می‌گویند غیرت دینی هم نباید داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی ظهر امروز (۷ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره «حج» می فرماید «برخی ها خدا را عبادت می کنند ولی عبادت و معرفت آنها سطحی است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: انسان باید ایمان به خداوند او اولیاء الهی داشته باشد، برخی ایمان آنها در این زمینه دارای تزلزل است، برخی‌ها دین را با لقمه دنیا می‌پذیرند و اگر شیره دنیا نداشت، آن را نمی پذیرند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان صدر اسلام و بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) عده‌ای که ایمان می آوردند اگر در آن سال و زمان مال آنها زیاد، زاد و ولد گوسفندان و چهارپایان آنها زیاد می‌شد، می گفتند این دین، دین خوبی بوده و برای ما برکت آورده است، ولی اگر در آن سال‌ها خسارت مالی می‌دیدند، چهارپایان و حیوانات آنها بیمار می شدند، می گفتند این دین بدیمنی است و این دین باعث شد که مال، ثروت و سلامتی خود را از دست دهیم.

آیت الله حسینی تاکید کرد: بسیاری توسط خداوند آزمایش می شوند و از این آزمایش پیروزمندانه و سرافراز بیرون می آیند.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در تاریخ انسان های شایسته ای بودند که هرگز علیرغم اینکه جان آنها را گرفتند و زیر سخت ترین شکنجه ها قرار داشتند، ولی دست از توحید، خدا پرستی، پیامبر(ص)، قرآن و دین خدا بر نداشتند.

وی ضمن بیان اینکه در دنیا هر چه هست آزمایش الهی بوده، ادامه داد:باید توجه داشته باشیم که دین را به دنیا تعریف نکنیم که امام حسین علیه السلام فرمود «مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبان است، وقتی بخواهند آزمایش شوند دیندار کم خواهد بود».

آیت الله حسینی اظهار کرد: ما در گذشته دنیای خوب، معنویت و لذت خوبی نداشتیم، ملت ما زیر بار دشمن بود و حاکم کشور را دشمن تعیین می کرد و مردم هیچ نقشی نداشتند که این نهایت حقارت و ذلت یک ملت است.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی این ملت عظمتی پیدا کرده و پنجه در پنجه ابرقدرت های جهانی، ضربات کوبنده ای به آنها وارد کرده است.

وی افزود: در گذشته یک ملت ذلیل، حقیر و امکاناتی در کشور وجود نداشت ولی به برکت انقلاب اسلامی، خداوند این همه برکات خود را بر این ملت و کشور نازل کرد.

آیت الله حسینی در خطبه دوم نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، گفت: بد به حال کسانی که خداوند را نمی پرستند.

خطیب جمعه یاسوج با اشاره به اینکه همه نظام هستی ملک خداوند بوده و خداوند مبدا عالم هستی است، ادامه داد: شایسته است خود را با عبادت، معنویت، روزه، ذکر و عبادات به خداوند نزدیک کنیم، زیرا همه عبادت های انسان باید برای نزدیکی به خداوند باشد.

وی در فراز دیگری از خطبه ها به آتش زدن قرآن در کشورهای سوئد و هلند اشاره کرد و گفت: این حرکت اهانت به همه مسلمانان، تحقیر آنها و کشورهای اسلامی و ضدیت با خداوند و همه انبیاء الهی است.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: کسانی که جسارت و جنایت نسبت به این کتاب الهی می‌کنند، این ها انسان های اهل دوزخ، نجس، کافر و پلیدترین انسان های روی زمین هستند که حتی مفاهیم انسانی و الهی را درک نکرده اند.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: میلیونها انسان شایسته، مومن و معتقد به این کتاب آسمانی توسط کسانی که مدعی دموکراسی، حقوق بشر و کرامت انسانی هستند، مورد جسارت و اهانت قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: شما که مدعی حقوق بشر هستید پس چرا به مقدسات میلیون‌ها انسان شایسته اهانت و جسارت می کنید؟.

آیت الله حسینی افزود: اینها به دنبال غیرت زدایی از جهان اسلام هستند که مسلمانان نسبت به مقدسات غیرت نداشته و خنثی باشند.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان مومن و مسلمان نمی تواند بی غیرت باشد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر هر مسلمانی واجب است، یعنی اینکه باید غیرت دینی خود را حفظ کنیم.

وی اظهار کرد: اگر غیرت دینی نداشته باشیم مسلمان نیستیم، این که جلوی انسان به فرمان خدا و مقدسات توهین و کار حرام انجام شود و ما هیچ واکنشی نداشته باشیم، مسلمان نیستیم.

آیت الله حسینی افزود: این که امروز جهان غرب ستاد امر به معروف و نهی از منکر که یک سازمان فرهنگی است را تحریم کرده‌اند، نشانه این است که آنها می‌گویند غیرت دینی هم نباید داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دشمنان در حال از بین بردن غیرت ملی هستند، گفت: در مسابقه بین تیم ایران و آمریکا عده‌ای برای آمریکا جشن می گیرند و نشانه‌ تلاش دشمنان بوده که در بخشی نیز موفق شده و غیرت ملی و ایرانی را از عده ای گرفته اند.

وی اظهار کرد: به کوری چشم دشمنان قرآن و حکومت الهی بر این جهان حاکم خواهد شد، باید همه مسلمانان و کشورهای اسلامی موضع قدرتمندانه داشته باشند تا مباحث تکرار نشود.

آیت الله حسینی با اشاره به ۱۲ بهمن، آغاز دهه فجر و تبریک ایام الله این دهه، افزود: باید این جشن‌ها باشکوه و عظمت در همه نقاط کشور و استان برگزار شود.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ظرفیت بسیار بالا و قدرتمندی دارد و جهان استعمار و استکبار که در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفته اند به این دلیل است که انقلاب این ظرفیت عظیم را دارد و دشمنان به این موضوع پی برده اند.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی در ابعاد مختلف امروز تبدیل به یک کشور قدرتمندی شده و آنها در جنگ ترکیبی از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انواع و اقسام جنگ ها و توطئه ها را بر علیه کشور ما انجام دادند و در همه این عرصه ها شکست خوردند.

آیت الله حسینی اظهار کرد: دشمنان ترور، کودتا، جنگ هشت ساله، جنگ اقتصادی، جنگ رسانه ای و جنگ امنیتی را بر ما تحمیل کردند و در همه این جنگ ها شکست خوردند، هرچند که ما در این جنگ ها خسارت دیدیم، ولی دشمن به اهداف خود نرسید و نظام جمهوری اسلامی قدرتمند تر از گذشته به راه خود ادامه خواهد داد.

خطیب جمعه یاسوج گفت: باید دستاوردهای مادی و معنوی انقلاب برای همه مردم به ویژه جوانان که گذشته را ندیده اند به درستی تبیین شود.

وی تاکید کرد: باید دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را با همه تاریخ ها و زمان های قبل از آن مقایسه کنیم.

آیت الله حسینی ولادت با سعادت امام جواد علیه السلام را تبریک گفت و در ادامه، خواستار رسیدگی و کنترل گرانی ها از طرف مسئولان شد.

امام جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه مسئولان باید گرانی ها به ویژه در زمینه خودرو را کنترل کنند، تصریح کرد: خودروها قیمت سرسام‌آوری پیدا کرده و مثل گذشته نیست و خودرو جزء نیازمندی های مردم محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به گلایه مردم از فیش های نجومی گاز اشاره کرد و گفت: مردم از قبوض گاز گلایه دارند و ما جریان را نمی دانیم که برای برخی چهار میلیون و بالاتر قبض صادر شده و معلوم نیست چطوری آیا به شکل تصاعدی حساب کردند؟.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید مسئولان و متولیان امر قبض‌ها را بررسی کنند و توجه به شرایط سخت و گرانی مردم نیز داشته باشند، گفت: گاز مناطق سردسیر باید ارزانتر از مناطق گرمسیر باشد که این یک قاعده ای از قبل بوده و مسئولان حتماً بررسی کنند و نسبت به قبوض تجدید نظر داشته باشند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022