جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید


جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید

شامگاه امشب (۱۳ بهمن ماه) آیین اختتامیه جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهر کهنوج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب (۱۳ بهمن ماه) آیین اختتامیه جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در شهر کهنوج برگزار شد.

بهرام مسلمی مهنی در این آیین، گفت: این جشنواره حاصل نگرش مثبت موسسه آینه هنر دیار کهن به حوزه رسانه است که با حمایت این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: در اجرای جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها، اساس و پایه کار بر مبنای آموزش گذاشته شد.

وی تاکید کرد: آسیب های اجتماعی تنها اعتیاد و طلاق نیست بخشی از این آسیب ها عدم آشنایی با سواد رسانه ای است.

مسلمی مهنی ادامه داد: با اشاره به اهمیت سواد رسانه ای، ابراز کرد: سواد رسانه ای در صیانت از حریم خانواده ها و جلوگیری از نفوذ آسیب ها تاثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: امروز با وجود شبکه های مجازی اگر مجهز به سلاح سواد رسانه ای نباشیم قطعا آسیب خواهیم دید.

وی با بیان این مطلب که نگاه ما این بود که جشنواره تنها رقابت نباشد، ابراز کرد: برای ارتقای سطح سواد رسانه ای، آموزش را محور قرار دادیم و به همین منظور کارگاه های آموزشی برگزار شد.

وی جهاد تبیین را از دغدغه های مقام معظم رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: در راستای رفع این دغدغه کارگاه های آموزش جهاد تبیین در حاشیه این جشنواره برگزار شده است.

مسلمی مهنی با اشاره به این که هر فردی در هر حرفه ای نیاز به آموزش و مهارت افزایی دارد، تصریح کرد: یکی از برنامه های جنبی این جشنواره، برگزاری کارگاه های آموزش مصاحبه و گزارش نویسی ویژه خبرنگاران جنوب کرمان بود.

انتخاب ۴ اثر به عنوان آثار برگزیده جشنواره سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها

اسماعیل نیک نفس در این آیین، گفت: ۲۶ اثر به دبیرخانه جشنواره سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها ارسال شده بود که با رای داوران ۴ اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و ۲ اثر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر اجرایی جشنواره نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها ابراز کرد: جشنواره با اعلام فراخوان در مرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان آذرماه آثار رسانه ها به این جشنواره ارسال شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر بخش رقابتی این جشنواره ۳ کارگاه آموزش خبرنگاری و سواد رسانه ای برگزار شد و همچنین هفت دوره آموزش جهاد تبیین نیز برگزار شد.

نیک نفس عنوان کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز از دیگر برنامه های جنبی جشنواره سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها بود.

گفتنی است: در پایان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی از آثار برگزیده و شایسته تقدیر تجلیل شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403