بیمه تکمیلی و بازاریابی خرد


از آنجا که موفقیت در بازاریابی و فروش، همچون صنایع دیگر در صنعت بیمه نیز حائز اهمیت است در این نوشتار کوتاه قصد دارم به ضرورت ورود بیمه تکمیلی درمان به بازارهای کوچک‌تر بپردازم. بازاریابی خرد یا میکرومارکتینگ نوعی از استراتژی بازاریابی است که...

بیمه تکمیلی و بازاریابی خرد

از آنجا که موفقیت در بازاریابی و فروش، همچون صنایع دیگر در صنعت بیمه نیز حائز اهمیت است در این نوشتار کوتاه قصد دارم به ضرورت ورود بیمه تکمیلی درمان به بازارهای کوچک‌تر بپردازم.

بازاریابی خرد یا میکرومارکتینگ نوعی از استراتژی بازاریابی است که بخش خاصی از مخاطبان هدف کلی را نشانه می‌گیرد.

یعنی می‌توان گروه‌‌‌های بسیار کوچک از افراد را با محتوای سفارشی‌‌‌سازی‌‌‌شده مورد هدف بازاریابی خود قرار داد.مثلا ارائه خدمات بیمه تکمیلی درمان به افرادی که در سازمان یا مجموعه‌‌‌ای فعالیت نداشته و به‌صورت خود‌اشتغالی (خویش‌فرما) بیمه تامین اجتماعی را برای خود تهیه کرده‌‌‌ یا در شرکتی فعالیت می‌کنند که امکان ارائه بیمه تکمیلی برای آنها وجود ندارد، جامعه هدف خرد محسوب می‌شوند یا فروش بیمه‌نامه تکمیلی درمان به مسافران که در مدت زمانی مشخص صورت می‌گیرد. در حالی که هدف قرار دادن گروه‌‌‌های کوچک زمان و تلاش قابل‌توجهی را می‌‌‌طلبد، در عوض نتایج آن می‌تواند بسیار سودمند باشد.

انتخاب گروه‌‌‌های کلیدی و ایجاد محتوای خاص، دقیق و شخصی می‌تواند فروش بیشتری نسبت به بازاریابی عمومی برای مشتریان بزرگ‌تر به همراه داشته باشد.


اگر یک شرکت بیمه بتواند به مشتریان خاص خدماتی متناسب با نیاز‌شان ارائه دهد، قطعا می‌تواند در بازار هدف کوچک‌تر مبلغ کارمزد بزرگ‌تری را دریافت کند یعنی نسبت به زمانی که قراردادهایی با پرتفوی بالاتری منعقد می‌کند، بازدهی سرمایه‌گذاری بالاتری حاصل کند.

بدیهی است ایجاد منابع و بودجه پایدار برای بقای هر بنگاه اقتصادی ضروری است؛ بنابراین برای حفظ و افزایش سرمایه خود باید به سمت بازارهای مقرون به صرفه که نرخ بازگشت سرمایه در آنها بالاتر است برود. اگر جامعه مورد هدف ما در بازاریابی کوچک‌تر باشد مثلا بازارهایی که در آن مشتری بر اساس مواردی مانند سن یا عنوان شغلی شناسایی می‌شود می‌توان با کسب اطلاعات دقیق و هدفمند هم خدمات موردنیاز مشتریان مورد هدف خود را بهتر ارائه کرد و هم ریسک بازگشت سرمایه را کاهش داد.

کلمه بیمه ابتدا مفهوم تجارت و سود را در ذهن مجسم می‌کند و شاید این تصور چندان هم نابجا نباشد اما در حوزه درمان این تصویر کاملا متفاوت است.

می‌توان گفت بیمه آتیه‌سازان حافظ یک بیمه تک‌محصولی است و این مفهوم گر‌چه در اقتصاد کلان یک کشور بار معنایی مثبتی ندارد اما در اینجا نشان از تخصصی بودن فعالیت این بیمه دارد.

آتیه‌سازان حافظ تخصصی‌ترین بیمه تکمیلی درمان کشور، به‌خاطر رسالتی که دارد تنها به دنبال دستیابی به بازارهای کلان نیست و می‌تواند با ورود به بازارهای خرد در بهبود وضعیت سلامت جامعه نقش موثری ایفا کند.

باران ایرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟