ثبت رکورد اقتصادی برای ژاپن


ثبت رکورد اقتصادی برای ژاپن

یک نظرسنجی تجاری نشان داد که فعالیت بخش خدمات ژاپن با سریع‌ترین سرعت در سه ماه اخیر در ژانویه رشد کرد اما بدترشدن روند تورم و اشتغال نشان از چالش‌های پیش رو دارد.

ثبت رکورد اقتصادی برای ژاپن

به گزارش ایران اکونومیست، شاخص مدیران خرید خدمات بانک ژاپن در ژانویه از ۵۱.۱ دسامبر به ۵۲.۳ رسید که سریع‌ترین سرعت را از اکتبر نشان می‌دهد. رقم نهایی اندکی پایین‌تر از ۵۲.۴ بود اما برای پنجمین ماه متوالی بالای ۵۰ باقی ماند.

اندرو هارکر، مدیر اقتصادی موسسه نظرسنجی اس‌اندپی گلوبال گفت: آغاز سال ۲۰۲۳ شاهد ادامه اخبار مثبت اخیر در بخش خدمات ژاپن بودیم زیرا اقتصاد همچنان در حال بهبود از همه‌گیری است.

شاخص‌های فرعی سفارش‌های جدید و تقاضای مشتریان خارجی برای پنجمین ماه رشد نشان دادند. نرخ تورم قیمت نهاده‌ها به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید، در حالی که رشد قیمت تولید نسبت به ماه قبل کاهش یافت و به کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید.

هارکر می‌گوید: این پیشرفت‌ها و محدودیتی که ممکن است برای رشد قائل شوند، به این معناست که شرکت‌ها نسبت به آینده کمی خوش‌بین‌تر بودند. به لطف کاهش کنترل‌های مرزی ژاپن، بازدیدکنندگان ماهانه این کشور را در دسامبر برای اولین‌بار از فوریه ۲۰۲۰ به بالای یک میلیون نفر رساند.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها همچنین نشان داد که شاخص مدیران خرید ترکیبی که ترکیبی از ارقام تولید و خدمات است، در ژانویه از ۴۹.۷ ماه قبل به ۵۰.۷ رسید و برای اولین‌بار در سه ماه گذشته از مرز ۵۰ بالاتر رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی