صنعت پویانمایی ایران به مناسبت دهه فجر در بوسنی و هرزگوین معرفی می‌شود


صنعت پویانمایی ایران به مناسبت دهه فجر در بوسنی و هرزگوین معرفی می‌شود

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین و اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی، هفته فیلم‌های پویانمایی ایران در مرکز فرهنگ و جوانان شهرداری سارایوو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با همکاری اداره‌کل همکاری‌ها و تنظیم‌گری صادرات فرهنگی، هفته فیلم‌های پویانمایی ایران با حضور محمد امین همدانی، کارگردان و تهیه کننده مطرح حوزه انیمیشن کشورمان در سارایوو برگزار خواهد شد.

در این رویداد فرهنگی، چهار پویانمایی برتر سال‌های اخیر سینمای ایران شامل پسر دلفینی و فهرست مقدس (از آثار محمد امین همدانی)، لوپتو به کارگردانی عباس عسکری و مبارک به کارگردانی محمدرضا نجفی به مدت چهار روز در مرکز فرهنگ و جوانان شهرداری سارایوو و با حضور دانش آموزان بوسنیایی به نمایش در خواهد آمد.

با توجه به حضور کارگردان مطرح کشورمان در سارایوو، برگزاری کارگاه‌های مختلف در مراکز دانشگاهی و آموزشی بوسنی و هرزگوین، ملاقات با مدیران شرکت‌های تولید فیلم و انیمیشن و فعالان این صنعت در این هفته فیلم پیش‌بینی شده است.

حضور در برنامه تلویزیونی شبکه ملی بوسنی و هرزگوین و مصاحبه با رسانه‌های این کشور، برگزاری کارگاه در دانشگاه علوم و تکنولوژی سارایوو برای دانشجویان رشته بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن، برگزاری کارگاه برای دانش آموزان مقطع دبیرستان کالج فارسی-بوسنیایی، ملاقات با مدیران دو شرکت مطرح انیمیشن سازی بوسنی، ملاقات با رئیس انجمن انیماتورهای جمهوری صربسکا و ملاقات با مدیران بازرگانی و خرید محتوای دو شبکه تلویزیونی بوسنی و هرزگوین و تعدادی برنامه‌های دیگر نیز در این هفته اجرا می‌شود.

پویانمایی پسر دلفینی از ماه اکتبر گذشته در سینماهای کشورهای حوزه بالکان از جمله بوسنی و هرزگوین به نمایش درآمده و با استقبال مردمی مناسبی مواجه شده است که در نهایت، زمینه ساز حضور آثار بیشتر از سینمای کشورمان در این حوزه شد.

همزمان با این رویداد، نمایشگاه نقاشی‌های منتخب کودکان ایرانی با موضوع آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی در مرکز فرهنگ و جوانان سارایوو برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است، رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین با رویکرد اثرگذاری بر نسل نو جامعه مخاطب، نخستین هفته دوستی کودکان و نوجوانان دو کشور و هفته فیلم‌های کودک و نوجوان ایرانی را در آبان ماه گذشته با همکاری مرکز بین‌المللی کودکان و نوجوانان سارایوو برگزار کرد و هم‌اکنون برگزاری هفته فیلم‌های انیمیشن ایرانی در مرکز فرهنگ و جوانان سارایوو، فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد تصویر مثبت در اذهان نسل جدید جامعه مخاطب فراهم ‌می‌آورد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی