شعرخوانی شاعران پاکستانی در مدح حضرت علی(ع)


شعرخوانی شاعران پاکستانی در مدح حضرت علی(ع)

شاعران مطرح ایالت خیبرپختونخوا با سرودن اشعاری در مدح حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، ارادت شان را به محضر ایشان ابراز کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت میلاد باسعادت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابیطالب(ع)، به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با مشارکت انجمن ادبی کاروان حوا محفل شعری به زبان‌های مختلف از جمله اردو، پشتو، هندکو، پنجابی، انگلیسی و فارسی با حضور علی بنفشه خواه، سرکنسول ایران، مهران اسکندریان، رئیس خانه فرهنگ ایران در پیشاور، بشری فرخ، رئیس انجمن ادبی کاروان حوا، نویسنده، ادیب و شاعر مشهور ایالت خیبرپختونخوا و دیگر شعرا و نویسندگان بانوی ایالت خیبرپختونخوا در محل سالن کتابخانه ادیب پیشاوری خانه فرهنگ کشورمان برگزار شد.

اسکندریان در سخنانی، با تأکید بر وظیفه سنگین شعرای متعهد و حفظ حرمت و قداست قلم با پرداختن به رسالت بزرگ شعرا و وارثان قلم در سرودن، نگارش و بازگویی مقام و صفات فخرکائنات حضرت علی (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اظهار داشت: سرودن اشعار خداپسندانه و روایتگری راستین رویدادهای حقیقی تاریخ، از سوی صاحبان قلم، عبادت و اجری بیشمار دارد.

رئیس خانه فرهنگ کشورمان در پیشاور خاطرنشان کرد: بی شک شما شاعران و نویسندگان متعهد و صداقت پیشه می‌دانید، پرداختن به سرآمد موضوعات ارزشمند همچون بهانه و افتخار خلقت پروردگار یزدان و نوشتار صفات اهل بیت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص)، آلودگی گناه و غباردل را می‌زداید و قلم را در راه حقیت جویی روان می‌سازد.

وی در ادامه، اشعار سروده خود را در وصف و ثنای افتخارخلقت خداوند یکتا، مولود کعبه، مظهر شجاعت، سخاوت و عدالت، حضرت علی (ع)، برای حاضرین قرائت کرد.

علی بنفشه خواه، سرکنسول ایران در پیشاور ضمن ادای تسلیت و ابراز همدردی با مردم پاکستان به مناسبت فاجعه دلخراش حمله انتحاری تروریستی در مسجد مرکز پلیس پیشاور و تبریک میلاد باسعادت حضرت علی ابن ابیطالب(ع) و قدردانی از همت بلند خانه فرهنگ ج.ا.ایران در برگزاری این محفل معنوی و باشکوه و گردآوردن شعرا و نویسندگان مشهور ایالت خیبرپختونخوا اظهار داشت: خانه فرهنگ ایران به واقع خانه فرهنگ است زیرا با شناخت کامل به مسایل فرهنگی، تجربه ارزشمند، موقعیت شناسی و تبحر در اجرای برنامه‌های گوناگون با شناخت کامل از محیط در مسیر رسالت فرهنگی خود برای نزدیکی مردم دوکشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی عنوان کرد: تشابهات بی شمار فرهنگی موجود، ظرفیت‌های فراوانی را با تکیه بر تاریخ و تمدن مشترک برای دو کشور مسلمان، برادر و همسایه ایران و پاکستان فراهم آورده که همچون پلی مستحکم در روابط دو کشور است.

سرکنسول ایران در پیشاور گفت: امیدوارم به زودی شاهد حضور شعرای اهل سنت عالیقدر این ایالت در میهن عزیز ایران اسلامی باشیم.

بشری فرخ، رئیس انجمن ادبی کاروان حوا اظهار داشت: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در پیشاور با اهتمام ویژه به مقوله فرهنگ و ادب و ایجاد شرایط و فرصت‌های ارزشمند برای ظهور و بروز شعرا و نویسندگان و علاقه‌مندان به فرهنگ دوکشور همواره با برگزاری مجالس و محافل مختلف در حفظ وحدت شیعه و سنی و ارتباط و هماهنگی با دیگر ادیان و مذاهب از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

وی با تشویق و ترغیب شعرای تأثیرگذار معروف ایالت به سرودن اشعار در مدح و منقبت اهل بیت رسول الله(ص) به قرائت آخرین سروده خود در وصف مولای متقیان حضرت علی(ع) در این محفل معنوی پرداخت.

پس از آن، شعرا و منقبت خوانان با شعرخوانی سرشار از عشق و احساس به تبیین مقام و منزلت مولود کعبه، شهید محراب به برشمردن صفات و سجایای اخلاقی فخرکائنات حضرت علی علیه السلام از جمله شهامت، شجاعت، سخاوت، عدالت، فداکاری، عزت و شرافت، دین داری، مقاومت در برابرظلم ظالمان و همچنین محبت و ارادت به اهل بیت اطهار(ع) پرداختند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟