واردات موثرترین راه مدیریت بازار خودرو است


واردات موثرترین راه مدیریت بازار خودرو است

عباسپور معتقد است که راه اساسی برای برون‌رفت از شرایط فعلی صنعت خودرو، واردات است. واردات می‌تواند باعث ارتقا کیفیت خودروهای داخلی و تعدیل قیمت شود.

روح‌الله عباسپور ، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز به شرایط فعلی بازار خودرو و صنعت خودروسازی کشور اشاره کرد و افزود: اکنون در حوزه خودرو با ۲ مشکل مواجه هستیم.

نخست قیمت خودرو و دوم کیفیت این محصول است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در مورد کیفیت خودرو نگرانی‌هایی را مطرح کردند و ما همواره در کمیسیون صنایع و معادن مجلس این بحث را داشته‌ایم. لذا یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودرو به شود واردات است.

عباسپور ادامه داد: اگر واردات خودرو صورت بگیرد هم درکیفیت و هم در قیمت تاثیر گذار است. زیرا خودروسازان داخلی کشور خودشان را در رقابت با خودروهای مدرن دنیا می‌بینند و برای اینکه بتوانند ادامه حیات بدهند و رقابت داشته باشند باید کیفیت خود را افزایش دهند.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: وقتی واردات انجام شود اگر خودروسازان کیفیت خود را بالا نبرند نمی‌توانند ادامه حیات بدهند. لذا سعی می‌کنند هم نسبت به کیفیت و هم نسبت به کاهش قیمت که مطالبات مردم است جدی باشند. همانطور که شهید سلیمانی تاکید کرده بود فرصتی که در تهدیدها هست در خود فرصت‌ها نیست، این دقیقا مصداق بارز صنعت خودرو است.

او اظهارداشت: زمانی که خودروسازان خودشان و حیاتشان را در معرض تهدید ببینند سعی می‌کنند نسبت به ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت تمام شده اقداماتی انجام دهند. از طرف دیگر واردات باعث می‌شود خودروسازان طوری کار کنند که قیمت تمام شده محصولاتشان پایین و معقول باشد.

*وقتی خودروهای خارجی در کشور وارد شود خودروسازان داخلی حیاتشان را در خطر می‌بینند و برای خروج از خطر راهکاری می‌اندیشند

عباسپور افزود: زیرا اگر خودرویی با قیمت بالا و کیفیت پایین تحویل بازار بدهند، باز هم ادامه حیاتشان قطعی نخواهد بود. بنابراین مجبور هستند قیمت تمام شده خود را کاهش دهند و سود کمتری داشته باشند تا بتوانند با محصولات خارجی رقابت کنند.

واردات موثرترین راه مدیریت بازار خودرو است

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در این دولت شاهد افزایش تولید خودرو بوده‌ایم و از طرف دیگر واردات در این دولت آغاز شده است. یعنی همان مصوبه‌ای که مجلس برای دولت تکلیف کرد آغاز شده است و در صدد هستند که مقداری خودرو وارد کنند و این اقدام می‌تواند در قیمت خودرو تاثیر بسزایی داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد که از طرف دیگر این روزها شاهد افزایش قیمت خودرو هستیم که بیشترین دلیل آن پایین بودن ارزش پول ملی کشورمان است. زمانی که ارزش پول ملی کشورمان پایین باشد طبیعتاً باید مبلغ بیشتری برای خودرو بپردازیم. بخشی از بازار نیز دست سوداگران و دلالان است.

عباسپور درانتها اظهارداشت: لذا اگر بازار در شرایط عادی قرار بگیرد این میزان تقاضا که اکنون وجود دارد نخواهد بود. اما با توجه به اینکه اکنون ارزش پول ملی پایین است مردم برای حفظ منابع و سرمایه‌شان کالا می‌خرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان