امن ترین محل برای نگهداری طلا سکه و ارز کجاست؟ / سرهنگ شریفی مطرح کرد


امن ترین محل برای نگهداری طلا سکه و ارز کجاست؟ / سرهنگ شریفی مطرح کرد

حوادث رکنا: رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه 50 درصد از سرقت منازل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کشف می شود، گفت: با هدف جلوگیری از کاهش وقوع سرقت از منزل شهروندان وجوه نقد، طلا، ارز و اموال با ارزش خود را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

به گزارش رکنا؛ سرهنگ "محمد شریفی"ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه از دیگر جرایم مهم در جامعه سرقت از منازل است، اظهار داشت: غفلت و بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به ارتقاء امنیت منازل به نوعی بستر و زمینه ارتکاب جرم را فراهم می کند و در برخی موارد شاهد هستیم که به دلیل این گونه سهل انگاری ها اموال یک منزل مورد سرقت قرار گرفته، یا بعضا در پرونده ای می بینیم که مال باخته ای صرفا به دلیل نگهداری اموال گران بها آن هم به مقدار زیادی در منزل خود، مورد سرقت واقع می شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از سرقت منازل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کشف می شود، افزود: باید نسبت به ارتقای ضریب ایمنی منازل اقدامات ویژه‌ای توسط هموطنان صورت بگیرد؛ برخی شهروندان وجوه نقد، ارز، طلا و ... را در منازل خود نگهداری می کنند و این درحالی است که از نصب یک سامانه هشدار دهنده ضد سرقت معمولی غفلت کرده و در صورت وقوع سرقت، دچار آسیب‌های مالی فراوان می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس آگاهی فراجا با اشاره به اینکه افزایش ضریب ایمنی منازل با کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیم دارد، خاطرنشان کرد: بررسی های پلیس نشان می دهد نگهداری اشیای قیمتی (طلا، جواهر، سکه و...) در صندوق امانات بانک ها و استفاده از تجهیزات مناسب مانند دوربین های مداربسته، دستگاه های هشدار دهنده و... می تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

وی افزود: باید ارتقای فرهنگ استفاده از صندوق امانات، سپردن منازل به افراد قابل اعتماد در صورت انجام مسافرت و نصب تجهیزات ضد سرقت از قبیل دزدگیر، دوربین مداربسته و ...، در جامعه شکل بگیرد چرا که این موضوع به میزان قابل توجهی در کاهش آمار وقوع سرقت منازل تاثیرگذار است.

سرهنگ "شریفی"تصریح کرد: کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به صورت مستمر و شبانه روزی در حال بررسی پرونده‌های مختلف هستند که در این بین، باند‌های سرقت منازل در سراسر استان‌های کشور منهدم و اعضای فعال این گروه‌ها دستگیر می‌شوند.

وی از هموطنان خواست که در صورت وقوع سرقت منزل، مراتب را برای پیگیری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند و تا زمان حضور کارشناسان بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی از جابه‌جایی وسایل، دست زدن به اشیاء و تردد غیرضروری افراد در محل سرقت پرهیز کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا