در پوست شیر: تراژدی در دو پرده


در پوست شیر: تراژدی در دو پرده

کتاب در پوست شیر داستان افرادی است که روزگار آنها را شیر جلوه نشان می دهد اما واقعیت امر این است که آنها موش هستند و در بزنگاه های اصلی زندگی و در موقعیت های متفاوت در زمانی که باید دست به عمل بزنند، دست روی دست گذاشته و هیچ اقدام موثری انجام نمی...

کتاب در پوست شیر داستان افرادی است که روزگار آنها را شیر جلوه نشان می دهد اما واقعیت امر این است که آنها موش هستند و در بزنگاه های اصلی زندگی و در موقعیت های متفاوت در زمانی که باید دست به عمل بزنند، دست روی دست گذاشته و هیچ اقدام موثری انجام نمی دهند. شان او کیسی از نمایشنامه نویسان شناخته شده ایرلندی است، مضامین اکثر کارهای اویسکی جنبش های آزادی بخش و استقلال ایرلند است.
محتوای این نمایشنامه همانطور که از اسم آن پیداست در ارتباط با آدم هایی است که خیلی متظاهر به قهرمان بودن و شجاع بودن هستند، اما در شرایط سخت و واقعی همه آنها شخصیت ضعیف و سست خود را نشان می دهند. شخصیت های مبارز ، در ابتدا افرادی کوچک و عادی اند و به دور از انگیزه های بزرگ ملی؛ ولی تدریجاً در اثر آگاهی بیشتر و تأثیرات مثبت و منفی دیگران، انگیزه ی فردی آنان به انگیزه ی جمعی تبدیل می شود و در نهایت منشأ حرکت و عملی می شوند که حتی از قهرمانان بزرگ هم برنمی آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟