عامل تیراندازی به قهوه‌خانه و قتل راننده اسنپ در یک قدمی چوبه دار


عامل تیراندازی به قهوه‌خانه و قتل راننده اسنپ در یک قدمی چوبه دار

با پایان تحقیقات، کیفرخواست متهم برای دو قتل و همچنین محاربه به خاطر رعب و وحشتی که به‌وجود آورده بود، صادر شد. پرونده برای رسیدگی از جنبه اتهام دو قتل به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات شعبه ۲ دادگاه کیفری، متهم اصلی را به دو بار قصاص محکوم کردند.

شامگاه پنجشنبه ۱۴ آذرماه سال ۹۸، دو مرد مسلح در حالی که صورت‌هایشان را با نقاب پوشانده بودند در خیابان مشیریه از خودروی پژویی پیاده شده و قهوه‌خانه را به رگبار بستند.

به گزارش ایران، آن‌ها ۱۵ تیر شلیک کردند که در این ماجرا یک راننده اسنپ به قتل رسید. همچنین مرد جوانی داخل قهوه‌خانه و پسر ۱۳ ساله‌ای که در حال دوچرخه‌سواری در خیابان بود، مجروح شدند. مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان تسلیم مرگ شد و بدین‌ترتیب قربانیان این حادثه به دو نفر رسید.

با شروع تحقیقات مشخص شد، هدف اصلی مردان مسلح فردی به نام سیروس بوده که پاتوقش در قهوه‌خانه بوده است، اما وی آن شب به آنجا نرفته بود. وقتی سیروس به اداره پلیس منتقل شد در تحقیقات گفت: چند ماه قبل مرد جوانی در منطقه ورامین با شلیک گلوله به قتل رسید.

او از افراد شرور منطقه بود و دوستان و اقوامش تصور می‌کردند که من در ماجرای قتل او مقصر هستم. به همین دلیل کینه به دل گرفته و درصدد انتقامگیری بودند.

در ادامه تحقیقات، عاملان این تیراندازی دستگیر شدند و در بازجویی‌ها انگیزه خود را انتقامجویی عنوان کردند.

یکی از متهمان گفت: مدتی قبل یکی از دوستانمان به دست چند نفر کشته شد. پسری به نام سیروس حدود بیست روز قبل در اینستاگرام استوری لایو گذاشته و به رفیقم که کشته شده بود، فحاشی کرد. به همین خاطر می‌خواستیم از او انتقام بگیریم، فکر می‌کردیم او داخل قهوه‌خانه است.

او ادامه داد: آن شب مست بودم ساعت حدود ۷ شب بود که از پاکدشت به تهران آمدیم. برادرم راننده ماشین بود، خودرو را سر کوچه پارک کردیم و درحالی که برادرم داخل ماشین بود من و رفیقم، همان که فراری است از ماشین پیاده شدیم.

من اسلحه داشتم و رفیقم قمه داشت. رفیقم با شمشیر وارد قهوه‌خانه شد و با شمشیر به شیشه‌ها زد و من هم بیرون قهوه‌خانه تیراندازی می‌کردم. البته این را هم بگویم که شب قبل از این ماجرا سیروس به همراه دوستانش به پاکدشت آمده بود و با هم درگیر شدیم.

با اعتراف مرد جوان و همدستانش، آن‌ها به بازسازی صحنه قتل‌ها پرداختند.

با پایان تحقیقات، کیفرخواست متهم برای دو قتل و همچنین محاربه به خاطر رعب و وحشتی که به‌وجود آورده بود، صادر شد.

پرونده برای رسیدگی از جنبه اتهام دو قتل به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و قضات شعبه ۲ دادگاه کیفری، متهم اصلی را به دو بار قصاص محکوم کردند. همچنین در رابطه با اتهام محاربه در شعبه ۲۴ دادگاه عمومی و انقلاب، متهم جوان نیز پای میز محاکمه رفت و در دادگاه به یک بار اعدام محکوم شد.

با تأیید این دو حکم در دیوان‌عالی کشور، پرونده تیراندازی در مقابل قهوه‌خانه به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و بزودی متهم پای چوبه دار خواهد رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درگ بی ام و M3 تورینگ با 911 و R8؛ باشگاه 1000 اسب بخاری‌ها!