تخریب یک زندان در سوریه و فرار داعشی‌ها


تخریب یک زندان در سوریه و فرار داعشی‌ها

منابع خبری اعلام کردند که به دنبال زلزله ویرانگر، بیست تکفیری از زندانی در شمال سوریه گریختند.

تخریب یک زندان در سوریه و فرار داعشی‌ها

به گزارش راهبرد معاصر، زندانیان زندانی در شمال غرب سوریه که اکثر آنها از تروریست‌های داعش هستند دوشنبه شب و پس زمین‌لرزه ویرانگر از زندان فرار کردند.

در زندان پلیس نظامی در روستای «راجو» در مرز سوریه با ترکیه حدود 2 هزار زندانی نگه‌داری می‌شوند که نزدیک به 1300 تن از آنها متهم به همکاری داعش هستند.

مقامات این زندان که در کنترل شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه است، اعلام کرده‌اند که دوشنبه شب و در پی زمین‌لرزه، زندانیان این منطقه دست به نافرمانی زدند و حدود 20 تن از آنها از زندان فرار کردند.

این مقامات گفته‌اند که زمین لرزه 7.7 ریشتری در منطقه باعث فروریختن برخی دیوارهای زندان شد و این عرصه را برای فرار زندانیان فراهم کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که از نافرمانی زندانیان در این زندان اطلاع دارد اما فرار آنها را نمی‌تواند تأیید کند.

بهداشت جهانی: آمار قربانیان زلزله هشت برابر بیشتر خواهد بود

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد: زمین لرزه شدیدی که جنوب شرق ترکیه و سوریه را لرزاند، می تواند حداقل هشت برابر بیشتر از شمار قربانیانی که پیشتر اعلام شده است ، کشته به بار بیاورد.

«کاترین اسمالوود»، مدیر ارشد شرایط اضطرار در دفتر اروپایی سازمان جهانی بهداشت گفت: احتمال ریزش جدید ساختمان‌ها همچنان وجود دارد و اغلب معتقدیم آمار قربانیان هشت برابر بیشتر از میزان اولیه باشد.

وی افزود: متأسفانه همیشه شاهد این الگو در زلزله ها هستیم و این به معنای آن است که میزان کشته و زخمی‌ها در هفته پس از زلزله به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.

اسمالوود گفت: افرادی که نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند در مکان‌های عمومی دور هم جمع می شوند و این امر خطراتی را به همراه خواهد داشت؛ به ویژه اگر وسایل گرمایشی برای آنها فراهم نشود و ازدحام جمعیت اتفاق بیفتد احتمال انتشار ویروس‌های تنفسی هست.

زمین لرزه مهیب بامداد دیروز در مرزهای ترکیه و سوریه تاکنون شمار زیادی قربانی و مصدوم داشته است./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403