قیمت طلا و سکه امروز 18 بهمن 1401 / مسیر پر افت و خیز فلزات گرانبها


قیمت طلا و سکه امروز 18 بهمن 1401 / مسیر پر افت و خیز فلزات گرانبها

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در این هفته روند پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. این دو فلز ارزشمند که در روزهای ابتدایی هفته تمایلاتی افزایشی داشتند امروز نیز مطابق با روز گذشته مسیری کاهشی را در پیش گرفته‌اند. قیمت طلا در لحظه تنظیم این گزارش...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در این هفته روند پرنوسانی را پشت سر گذاشته است. این دو فلز ارزشمند که در روزهای ابتدایی هفته تمایلاتی افزایشی داشتند امروز نیز مطابق با روز گذشته مسیری کاهشی را در پیش گرفته‌اند.

قیمت طلا در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و 57 هزار و 200 تومان در هر گرم ثبت شده است.

قیمت طلا و سکه امروز 18 بهمن 1401 / مسیر پر افت و خیز فلزات گرانبها

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امروز همان‌طور که گفته شد مسیری صعودی را طی می‌کند و 24 و 93 هزار تومان قیمت دارد. آخرین نرخ سکه امامی در روز گذشته 24 میلیون و 101 هزار تومان ثبت شده است. این نوع فلز ارزشمند حالا چهار میلیون و 414 هزار تومان حباب دارد.

قیمت سکه بهار آزادی

قیمت سکه بهار آزادی در حال حاضر 22 میلیون و 901 هزار تومان است. قیمت این سکه طرح قدیم همانند سکه امامی روندی رو به پایین را تجربه می‌کند و حباب آن سه میلیون و 206 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه امروز نسبت به آخرین نرخ ثبت شده در روز گذشته تغییری نداشته و اکنون 14 میلیون و 200 هزار تومان ثبت شده است. حباب نیم‌سکه در حال حاضر چهار میلیون و 360 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه در این لحظه 9 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد و نسبت به روز گذشته نوسانی را تجربه نکرده است. این نوع سکه کوچک اکنون چهار میلیون و 275 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی امروز چهار میلیون و 900 هزار تومان تعیین شده و این نوع سکه هم نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکرده است. سکه گرمی در حال حاضر دو میلیون و 477 هزار تومان حباب دارد.

قیمت طلا و سکه در ایران وابستگی بالایی با قیمت دلار دارد. این اسکناس آمریکایی حالا تحت تاثیر سیاست‌های تثبیتی دولت در پله چهارم کانال 40 هزار تومان کمی کاهش داشته و به نظر می‌آید همین عاملی برای کاهش قیمت امروز طلا و سکه باشد.

تداوم عرضه ربع سکه در بورس کالا

بانک مرکزی در خبری اعلام کرد که در هشتمین روز از مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه در بورس کالا، تعداد ۱۴ هزار و ۵۳۵ قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت هشت میلیون و ۲۶۰ هزار تومان فروخته شده است.

عرضه ربع سکه در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم از طریق ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف انجام می‌شود.

در همین حال سخنگوی بانک مرکزی خبر داده است که دور سوم عرضه ربع سکه در بورس کالا به زودی آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حوزه ارز را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط