سایت روحانی ماجرای خانه اعیانی را تکذیب کرد


سایت روحانی ماجرای خانه اعیانی را تکذیب کرد

سایت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور پیشین نوشت: طهماسب مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی در کتاب خاطراتش که به تازگی منتشر شده، روایتی از دوره ریاست خود بر بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی (۶۸-۱۳۶۳) درباره نقل و انتقال...

سایت روحانی ماجرای خانه اعیانی را تکذیب کرد

سایت رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور پیشین نوشت: طهماسب مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی در کتاب خاطراتش که به تازگی منتشر شده، روایتی از دوره ریاست خود بر بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی (۶۸-۱۳۶۳) درباره نقل و انتقال یک خانه در خیابان پاسداران خاطره‌پردازی کرده ولی متاسفانه با خلط مباحث دچار تحریف تاریخی شده است.

مظاهری در این روایت خود چندین موضوع را با یکدیگر تلفیق کرده که علتش یا یاری نکردن حافظه بوده یا عدم اطلاع او از سوابق موضوع اما حاصلش قصه این خانه ویلایی خیابان پاسداران شده است.

بنا به بررسی خبرنگار ما اشتباهات فاحش آقای مظاهری از این قرار است:

۱- این خانه در خیابان قلهک بوده نه پاسداران.

۲- پس از فاجعه هفتم تیر و کشف یک خانه تیمی در کنار منزل دکتر روحانی، دستگاه‌های امنیتی به آقای هاشمی هشدار می‌دهند که ادامه سکونت برخی مسئولان در منزل خود به مصلحت نیست؛ به خصوص که دستگاه‌های امنیتی مستنداتی از تحرکات و عملیات یک خانه تیمی منافقین جنب منزل روحانی در اختیار داشتند. تا در اختیار گذاشتن خانه جدید، دکتر روحانی چندین هفته در محل مجلس شورای اسلامی می‌ماند. آقای هاشمی و بسیاری مقامات دیگر نیز در آن مقطع برای حفظ امنیت و تا تامین خانه جدید، مجبور به اقامت در مجلس شدند که در خاطرات آقای هاشمی به آن اشاره شده است. نهایتا بنیاد مستضعفان خانه‌ای را به آقای هاشمی واگذار کرد و ایشان هم آن را در اختیار دکتر روحانی قرار داد؛ بنابراین خانه در اصل از سوی بنیاد مستضعفان به آقای هاشمی واگذار شده بود نه دکتر روحانی. در خاطرات هاشمی هم به آن اشاره شده است.

۳. بنیاد مستضعفان هیچگاه پیشنهاد فروش خانه به دکتر روحانی را نداده است.

۴- در نهایت آن خانه به قیمت ۷ میلیون تومان فروخته شد. مبلغ ۱۳.۵ میلیون تومان رقم فروش این خانه و خانه کناری آن بود که محمدجواد لاریجانی در آن سکونت داشت.

۵- در این مدت دکتر روحانی نه آقای مظاهری را دیده و نه به دفتر او مراجعه کرده است، بلکه فقط با آقای کرباسیان مسئول وقت املاک بنیاد صحبت کرده که موضوع آن هم خرید خانه نبوده چون خانه مالک جدیدی داشت.

۶- در همان زمان آقای مظاهری مکاتبه‌ای در این مورد با نخست‌وزیر وقت داشته که پاسخ مناسب نیز دریافت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی