چگونه خودرو را در هوای سرد زمستان گرم کنیم؟


چگونه خودرو را در هوای سرد زمستان گرم کنیم؟

نگهداری از خودرو در فصل زمستان با پرسش‌های فراوانی همراه خواهد بود. یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در فصول سرد سال به گرم کردن پیشرانه و سایر اجزای خودرو اختصاص دارد و می‌خواهیم در ادامه به این سؤال پاسخ دهیم پس همراه ما باشید. هوا واقعاً سرد است....

نگهداری از خودرو در فصل زمستان با پرسش‌های فراوانی همراه خواهد بود. یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها در فصول سرد سال به گرم کردن پیشرانه و سایر اجزای خودرو اختصاص دارد و می‌خواهیم در ادامه به این سؤال پاسخ دهیم پس همراه ما باشید.

چگونه خودرو را در هوای سرد زمستان گرم کنیم؟

هوا واقعاً سرد است. به حدی سرد که کارواش‌ها فعالیت چندانی ندارند و هرکسی که کار مهمی در بیرون از خانه نداشته باشد تمایلی به خروج از آن نخواهد داشت. همه ما از قدیم تاکنون به گرم کردن خودرو پیش از حرکت در فصل زمستان عادت کرده‌ایم. خودروهای داخلی پس از استارت در هوای سرد باید اندکی به‌صورت درجا کار کنند تا دور پیشرانه پایین‌تر آمده و به حالت نرمال نزدیک‌تر شود؛ اما تکنولوژی تغییر کرده و تزریق سوخت یک قدم مهم رو به جلو بوده است.

چگونه خودرو را در هوای سرد زمستان گرم کنیم؟

در دهه ۹۰ میلادی برخی مجلات معتبر دنیا اظهار می‌داشتند که نیازی به صرف زمان زیاد جهت گرم کردن خودرو در هوای سرد نیست. در واقع باید اندکی صبر کرد تا روغن پیشرانه و گیربکس به حد کافی گرم شده و سپس راهی خیابان شد. البته در این میان الزاماتی نیز وجود دارد از جمله عدم شتاب گیری و ترمز ناگهانی و برخی موارد دیگر که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. واضح است که تفاوت زیادی بین آنچه پیشرانه نیاز دارد و آنچه راحتی انسان طلب می‌کند وجود خواهد داشت. گرم شدن گرم‌کن صندلی و فرمان چند دقیقه‌ای زمان لازم دارد بنابراین برخی افراد ۵ تا ۱۰ دقیقه خودرو را به‌صورت درجا گرم می‌کنند حتی اگر این کار به قیمت هدر رفتن سوخت تمام شود. استارت‌های از راه دور پیشرانه نیز قطعاتی منحصربه‌فرد هستند. خودروسازان دوست دارند استفاده از برنامه‌های موبایلی برای استارت پیشرانه یا تنظیم دما را تبلیغ کنند.

چگونه خودرو را در هوای سرد زمستان گرم کنیم؟

به نظر ما بهترین راه‌حل می‌تواند گرم کردن یک یا دو دقیقه خودرو در حالت درجا و سپس حرکت با دنده‌های سنگین و سرعت‌های پایین باشد. در این حالت نباید شتاب گیری ها و ترمزهای سنگین را انجام داد تا علاوه بر پیشرانه و گیربکس سایر بخش‌های خودرو نیز گرم شده و خود را با شرایط رانندگی وفق دهند. کار کردن بیش از حد خودرو در حالت درجا به غیر از آلایندگی محیط و مصرف سوخت بیشتر حاصل دیگری نخواهد داشت. اما جدای از موارد یاد شده می‌خواهیم نظر شما را نیز بدانیم. اگر در مناطق سردسیر همچون غرب و شمال غرب کشور زندگی می‌کنید، قبل از آنکه با خودرو تردد کنید چه‌کاری را انجام می‌دهید؟ خود ما معمولاً مدت زیادی را صرف گرم کردن پیشرانه نمی‌کنیم هرچند باید بگوییم خودرو را نیز در پارکینگ سربسته نگه می‌داریم؛ اما شما روشی را انتخاب می‌کنید؟ آیا مدت زیادی را صرف کارکرد درجای خودرو می‌کنید تا دمای آب پیشرانه به حد متعادلی رسیده و سپس حرکت می‌کنید؟ یا اینکه پس از یک یا دو دقیقه روشن بودن پیشرانه به آرامی شروع به حرکت کرده و از شتاب و ترمز ناگهانی پرهیز می‌کنید تا خودرو به‌صورت یکنواخت گرم شود؟ خود ما گزینه دوم را مطلوب‌تر می‌دانیم هرچند نظر شما نیز برای ما بسیار مهم است پس نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید وزیر خارجه سوریه بر حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی