90 درصد جامعه کارگری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند


بانکداری ایرانی- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ‌بر ۹۰ درصد اعضای جامعه کارگری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند. مهدی مسکنی روز سه شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در سفر به شهرستان سبزوار با بیان اینکه همزمان با دهه فجر انقلاب...

90 درصد جامعه کارگری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند

بانکداری ایرانی- معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بالغ‌بر ۹۰ درصد اعضای جامعه کارگری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند.

مهدی مسکنی روز سه شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در سفر به شهرستان سبزوار با بیان اینکه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ۸۸۰ طرح تعاونی در کشور آماده بهره‌برداری شده است، اظهار کرد: بدون شک بهره‌برداری از این تعداد طرح رونق اشتغال و تولید را به همراه دارد.

وی عنوان کرد: این تعداد طرح تعاونی با این حجم چشمگیر برای نخستین بار در سالیان اخیر به ثمر نشسته است. برای اجرای این طرح‌های تعاونی، ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که با افتتاح این طرح‌ها ۱۶ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رشد تعاونی‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: هم‌اینک زمینه ایجاد یک میلیون و ۸۴۷ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های کشور فراهم شده است.

مسکنی خاطرنشان کرد: بر مبنای برنامه ششم توسعه، سهم بخش تعاونی باید ۲۵ درصد باشد که اکنون هنوز فاصله زیادی با تحقق آن داریم.

وی افزود: اکنون بیش از ۹۰ درصد اعضای جامعه کارگری زیر پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند و افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران یکی از خدمات دولت به آنها بوده است.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با حضور در یادواره ۸۰۰ شهید کارگر شهرستان سبزوار گفت: دشمن در وقایع ماه‌های اخیر روی جامعه کارگری حساب زیادی باز کرده بود، اما آنان با هوشیاری، معاندان را در این توطئه‌ها همراهی نکردند.

وی بیان کرد: جامعه کارگری کشور قشر مستضعف و در عین حال مقتدری هستند که برای کسب روزی حلال مجاهدانه کار و تلاش می‌نمایند.

مسکنی تصریح کرد: جمهوری اسلامی بیش از چهار دهه در برابر تمامی توطئه‌های استکبار جهانی مقاومت کرده است که بیان این دستاوردها نیاز به جهاد فراگیر تبیین دارد.

مسکنی با بیان اینکه شهدای گرانقدر، عزت و اقتدار را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورده‌اند، عنوان کرد: از مجموع ۱۴ هزار شهید جامعه کارگری کشور، ۸۰۰ شهید مربوط به منطقه سبزوار است که این مهر تاییدی بر پیشینه فرهنگی، مذهبی و همراهی مردم این دیار با انقلاب اسلامی است.

در پایان این یادواره از شماری از خانواده معظم شهدای جامعه کارگری سبزوار تجلیل شد. دیدار با جمعی از فعالان حوزه تعاون سبزوار از دیگری برنامه‌های سفر معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این شهرستان بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟