تأخیر در اعلام نظر کارشناسان از علت‌های اصلی اطاله دادرسی است


تأخیر در اعلام نظر کارشناسان از علت‌های اصلی اطاله دادرسی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجتبی قهرمانی در بازدید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با اشاره به اهمیت امر کارشناسی در تحقق عدالت و صدور آراء متقن قضایی اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده از شعب محاکم و دادسرا در حوزه‌های مختلف...

تأخیر در اعلام نظر کارشناسان از علت‌های اصلی اطاله دادرسی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجتبی قهرمانی در بازدید از کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان با اشاره به اهمیت امر کارشناسی در تحقق عدالت و صدور آراء متقن قضایی اظهار کرد: در بازدید‌های انجام شده از شعب محاکم و دادسرا در حوزه‌های مختلف قضایی و در بررسی پرونده‌های معوق و مسن، عدم ارائه نظر دقیق و به موقع کارشناس در زمان مصوب قانونی از دلایل اصلی اطاله دادرسی و تأخیر در صدور آراء قضایی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه بر ضرورت اظهار نظر کارشناس در زمان معین، خودداری از اعلام نظر ناقص، نپذیرفتن پرونده‌هایی که در صلاحیت و تخصص کارشناس نیست، پرهیز از مسامحه و سهل انگاری، توجه به اخطاریه‌های مقام قضایی، تمدید پروانه کارشناسی در زمان مقرر و عدم ارائه مدارک به افراد فاقد صلاحیت تأکید کرد.

قهرمانی با اشاره به مسئولیت اخلاقی، مدنی، کیفری و انتظامی کارشناسان، نظارت بر این مجموعه را در راستای صیانت و حفاظت از آنان عنوان و گفت: رفتار کارشناس باید حرفه‌ای و مطابق با موازین اسلامی و مبتنی بر رعایت شأن و کرامت مردم و مراجعین باشد.

وی ارتقاء سطح علمی و تخصصی، ضرورت آشنایی با مفاهیم مورد نیاز حقوقی و قضایی و آموزش مستمر کارشناسان رسمی دادگستری را بسیار حائز اهمیت برشمرد و تصریح کرد: دادگستری استان از پیشرفت و تعالی قانونی نهاد کارشناسی در استان حمایت می‌کند.

در این بازدید عبدالعلی پاسلار رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هرمزگان و اعضاء هیئت مدیره این کانون نیز ضمن خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

گفتنی است؛ رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب بندرعباس، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان و مدیر مرکز حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، دکتر قهرمانی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس