معرفی گوهر وجودی زن به جهانیان از برکات انقلاب بود


معرفی گوهر وجودی زن به جهانیان از برکات انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سلاجقه در مراسم جشن انقلاب و تکریم مقام زن و مادر و میلاد مولود کعبه که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف ثقلین از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، اظهار کرد: انقلاب...

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ آقای سلاجقه در مراسم جشن انقلاب و تکریم مقام زن و مادر و میلاد مولود کعبه که در سالن همایش‌های بین‌المللی شهدای محیط زیست برگزار شد، با اشاره به حدیث شریف ثقلین از پیامبر عظیم الشان اسلام (ص)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران در امتداد ثقلین (کتاب خدا و عترت پیامبر) است. معرفی گوهر وجودی زن به جهانیان از برکات انقلاب بود
وی افزود: خداوند در قرآن کریم چند جا بر انسانها منت گذاشته است که یکی از آنها، منت هدایت است، چون سرگشتگی در این دنیای وانفسا، سرگشتگی عجیبی است و زندگی انسان را پوچ و بی‌حاصل می‌کند.
معاون رییس جمهور افزود: بر این اساس، خداوند هدایتگرانی برای هدایت جوامع بشری فرستاده است که سلسله پیامبران و امامان بوده‌اند و در حال حاضر هم هدایت انسانها بر عهده حضرت ولی عصر (عج) است که حاکم و ناظر بر ما هستند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست، انقلاب اسلامی ایران را در امتداد هدایت الهی توصیف کرد و گفت: پس از قرن‌ها ظلمت و سیاهی و ظلم مضاعف بر زنان، انقلاب اسلامی برای هدایت ما به حقیقت پیوست.
سلاجقه خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی شکل‌گیری، برکات و شاهکارهای انقلاب اسلامی، معرفی گوهر وجودی زن به جهانیان بود، به بیان دیگر؛ انقلاب اسلامی به زنان هویت بخشید.
وی، شعار "زن، زندگی، آزادی" را یکی از شعارهای عملیاتی نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر سه کلیدواژه، هویت و اعتبار بخشید، حال آنکه جایگاه زنان در کشورهای مدعی آزادی، جایگاهی ویترینی و مخدوش است.
به گفته معاون رییس جمهور، دنیای استکبار به دنبال زیر سوال بردن جایگاه و نقش زنان در جمهوری اسلامی است در حالی که جمهوری اسلامی برای زن و خانواده که مرکزیت آن با زن است و موجب هویت‌بخشی و قوام جامعه می‌شود، اهمیت ویژه‌ای قایل است.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تأکید کرد: خداوند به این نظام ظرفیتی عنایت کرده است که هر روز برای آن گشایش‌های تازه‌ای به وجود می‌آید و این امر مرهون رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.
در این مراسم از بانوان برگزیده سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر به عمل آمد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه