لاورف: بورل نمی‌داند چگونه ماهیت نژادپرستانه دیدگاهش را پنهان کند


لاورف: بورل نمی‌داند چگونه ماهیت نژادپرستانه دیدگاهش را پنهان کند

وزیر امور خارجه روسیه به شدت از اظهارات اخیر «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره سفر لاوروف به کشورهای اروپایی انتقاد کرد.

لاورف: بورل نمی‌داند چگونه ماهیت نژادپرستانه دیدگاهش را پنهان کند

به گزارش راهبرد معاصر «سرگئی لاوروف» طی سخنانی گفت: «جوزپ بورل نمی‌داند چگونه ماهیت نژادپرستانه خود درباره دیدگاهش از جهان را پنهان کند».

بورل اخیرا در سخنانی مدعی شده بود: «روسیه از مداخله و دستکاری اطلاعات به عنوان مهمترین ابزار خود در این جنگ (اوکراین) استفاده می‌کند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سفر لاوروف به کشورهای آفریقایی گفت: «لاوروف این روزها بار دیگر به کشورهای آفریقایی نظیر مالی و اریتره سفر کرده است اینها کشورهای آسانی برای وی هستند اما دیگر کشورها به این آسانی نیستند».

لاوروف پیشتر نیز با طعنه به سیاستهای استعماری کشورهای غربی در اقصی نقاط جهان تاکید کرد که غربیها نمی‌توانند ادعای رهبری اخلاقی داشته باشند.

وزیر خارجه روسیه که در نشست کمیسیون «همکاریهای بین‌المللی حزب روسیه متحد» صحبت می‌کرد افزود: جنایات استعماری محدودیت زمانی ندارد و برای همیشه کشورهای غربی را از هرگونه ادعاهای اخلاقی محروم می‌کند به خصوص که غرایز و خوی استعماری آنها از بین نرفته است.

لاوروف اضافه کرد، غرب، که شکوفایی خود را از طریق چندین قرن تاراج و استثمار کشورهای دیگر به دست آورده است همچنان تلاش می‌کند سلطه خود را به حفظ کند و برتری اقتصادی خود را به هزینه دیگران توسعه دهند./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا