قوانین استفاده از «چت دیوار» چیست؟


قوانین استفاده از «چت دیوار» چیست؟

ما روزانه بسیاری از نیازهای خودمان را با استفاده از ظرفیت‌های پلتفرم‌ها برطرف می‌کنیم. از امکاناتی که پلتفرم‌ها در اختیارمان قرار داده‌اند استفاده می‌کنیم و می‌کوشیم با استفاده از این امکانات به کیفیت زندگی‌مان بیافزاییم. با این حال، ممکن است...

ما روزانه بسیاری از نیازهای خودمان را با استفاده از ظرفیت‌های پلتفرم‌ها برطرف می‌کنیم. از امکاناتی که پلتفرم‌ها در اختیارمان قرار داده‌اند استفاده می‌کنیم و می‌کوشیم با استفاده از این امکانات به کیفیت زندگی‌مان بیافزاییم. با این حال، ممکن است علی‌رغم استفاده‌ای که از پلتفرم‌ها می‌کنیم با قوانینی که آن‌ها دارند آشنا نباشیم و این آشنا نبودن، در بزنگاه‌هایی ما را دچار مشکلاتی کند.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده در پلتفرم‌های آنلاین، چت دیوار است. چت دیوار برای جلوگیری از اتلاف وقت در معاملات، افزایش کیفیت معاملات، پیشگیری از کلاهبرداری و افزایش سلامت پلتفرم دیوار راه افتاد و با استقبال بسیار خوب از سمت کاربران دیوار روبرو شد.

چت دیوار یکی از مهم‌ترین ابزارها در میان پلتفرم‌های فعال در کشور است اما بسیاری از استفاده‌کنندگان از این امکان، از قوانینی که این سرویس دارد، آگاه نیستند. در این گزارش تلاش داریم تا قوانین استفاده از «چت دیوار» را مرور کرده و درباره هر یک از آن‌ها توضیح دهیم.

مکاتبه در چت دیوار حتما باید درباره آگهی مورد نظر باشد

هرگونه استفاده از چت دیوار به معنی پذیرفتن قوانین آن است و یکی از مهم‌ترین موضوعات آن، مکاتبات است که حتما باید در مورد آگهی مورد نظر باشد. در واقع مکاتبات کاربران که از طریق «چت دیوار» انجام می‌شود باید مربوط به آگهی خاص و در خصوص ارائه و یا دریافت کالا و خدمات اشاره شده در آگهی باشد. دیوار پیشنهاد می‌کند کاربران از چت درباره موضوعی غیر از آگهی خودداری کنند. در واقع، استفاده از چت دیوار برای گفتگو در مورد آگهی خاص، به کاربر کمک می‌کند تا تجربه خوشایندتری از فروش کالا یا محصول مورد نظر داشته باشد و در زمان، صرفه‌جویی بیشتری کند و با سرعت بیشتری بتواند محصول مورد نیاز خود را به دست مشتری برساند. به عنوان مثال، اگر در حال فروش دوچرخه هستید، خوب است که گفتگوی صورت‌گرفته در چت دیوار، الزاما در خصوص فروش دوچرخه مورد نظر باشد و از گفتگوهای درباره موضوعات دیگر اجتناب کنید.

موارد خلاف قوانین و غیراخلاقی که استفاده از آن در «چت دیوار» ممنوع است چیست؟

بروز برخی از رفتارها در چت دیوار ممنوع است. از جمله این رفتارها، می‌توان به پرسش سوالات نامتعارف مانند سن، وضعیت تاهل و سایز بدنی، اصرار به دریافت عکس تنخور از هر نوع پوشاکی یا تعریف و تمجید ناگهانی از طرف مقابل است.

در کنار موارد بالا، مواردی از قبیل ارسال پیام و محتواهای غیراخلاقی یا نامربوط به معامله، استفاده از ادبیات غیرمؤدبانه، انجام هرگونه تبلیغات، ارائه اجناس و خدماتی که خلاف شرایط و قوانین هستند و همچنین ارسال پیام‌های انبوه، در صورتی که توسط کاربران گزارش شوند، جزو مصادیق آزار و اذیت و کلاهبرداری حساب شده و طبق قوانین، دیوار ممکن است حساب کاربر متخلف را به تعلیق یا مسدود شدن دائمی درآورد .

تبعیت از قوانین و مقررات جاری کشور در استفاده از «چت دیوار»

دیوار در چارچوب قوانین کشور به کاربران خود سرویس می‌دهد. اگر کاربر پلتفرم‌های آنلاین باشید، حتما می‌دانید که آگهی اقلام ممنوعه‌ای مانند اسلحه، مشروبات الکلی، مواد مخدر، متناسب با قوانین کشور در دیوار ممنوع است. این قوانین در خصوص ممنوعیت هرگونه مزاحمت، توهین، فحاشی، افترا و نشر اکاذیب و… در محیط چت دیوار هم صادق است. بدیهی‌ست که افراد مسئول پیام‌های ردوبدل‌شده هستند و دیوار ممکن است در چنین مواردی بر حسب مقررات خود اقدامات لازم مانند تعلیق موقت یا مسدودی دائم حساب اشخاص متخلف را انجام دهد.

و در نهایت…

با فراگیر شدن اینترنت و فعالیت‌های مالی اینترنتی در میان افراد، کلاهبرداران اینترنتی هم به وجود آمدند. این افراد با استفاده از موارد مختلف و سوءاستفاده از فضای مجازی به دنبال کلاهبرداری یا فیشینگ هستند.

دیوار به کاربران خود پیشنهاد می‌کند تا برای جلوگیری از فیشینگ و کلاهبرداری آنلاین، از باز کردن هر لینک مشکوکی خودداری کنند. همچنین از ارسال اطلاعات شخصی و خصوصی خود در چت که برای انجام معامله ضرورتی ندارند، جداً خودداری کنید. جدای این قوانین، این را هم به یاد داشته باشید که اگر در آگهی‌های دیوار یا در چت دیوار شاهد تخلفی بودید، برای پاکیزه‌تر ماندن فضای این پلتفرم، آن را هرچه سریع‌تر به دیوار گزارش کنید تا مسئولین این پلتفرم بتوانند محیط این پلتفرم را امن نگاه دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی