ضرغامی: دشمن برنامه‌ریزی داشت که گردشگری ایران پا نگیرد


ضرغامی: دشمن برنامه‌ریزی داشت که گردشگری ایران پا نگیرد

عزت‌الله ضرغامی گفت: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمن است. از قدیم نیز این بوده و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد.

ضرغامی: دشمن برنامه‌ریزی داشت که گردشگری ایران پا نگیرد

به گزارش ایران اکونومیست، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی در جمع خبرنگاران درحالی که فقط به پرسش‌های رسانه‌های تصویری جواب داد، درباره ایران‌هراسی گفت: ایران‌هراسی یکی از شیوه‌های دشمنان با ظرفیت‌های گردشگری ایران بوده است. از قدیم نیز این بوده و از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی‌هایی وجود داشته که گردشگری پا نگیرد، این موضوع را دستگاه‌های اطلاعاتی نیز اعلام کرده‌اند.

ضرغامی اظهار کرد: ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای است که اگر حداقل‌ها برای آن فراهم شود می‌تواند یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری در جهان باشد. ما باید در داخل با همفکری و برداشتن موانع و معرفی صحیح ظرفیت‌های ایران عزیز به مقابله با ایران‌هراسی بپردازیم.

او ادامه داد: گردشگری بخش عظیمی از ظرفیت‌ها بین کشورهای اسلامی است، اما به دلایل مختلف این ظرفیت عظیم مورد توجه قرار نگرفته است. با توجه به این‌که توسعه گردشگری امروز رکن مهمی در حوزه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، کشورهای اسلامی باید نقش مهمی را ایفا کنند، تلاش کنند و این عقب ماندگی تاریخی را جبران کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: ایران اسلامی بسیار زیباتر از آن است که برای مردم دنیا تشریح شده است. ایران کشوری امن، زیبا با ظرفیت‌های گسترده و چهارفصل است که جزو چند کشور اول دنیاست و در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و سایر جاذبه‌های گردشگری دارای قابلیت‌های برتر در دنیا است.

ضرغامی سپس گفت: از تمام مردم کشورهای مختلف دنیا دعوت می‌کنم تا به خانه خودشان، یعنی ایران سفر کنند.

او اظهار کرد: حتما گردشگری حلال یک مزیت نسبی کشورهای اسلامی است. اصلا گردشگری یک امر سالم است و متاسفانه در بعضی نگاه‌ها تصور بر این است که امور ناسالم از نظر فرهنگی و اجتماعی در رونق گردشگری دخالت دارد، درحالی که این‌گونه نیست. کشورهای مختلف دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان به خصوص وقتی که گردشگری خانواده‌محور می‌شود همه علاقه‌مند هستند که گردشگری سالم داشته باشند.

ضرغامی گفت: گردشگری سالم همان گردشگری حلالی است که کشورهای مختلف اسلامی ظرفیت آن را دارند. بخشی از این گردشگری حلال به خوراک بر می‌گردد، اما گردشگری سالم و خانواده‌محور از مصادیق گردشگری حلال است و کشورهای مختلف می‌توانند پرچم‌دار آن باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا