چرا داوران وقتی یک پنالتی می گیرند دیگر نمی گیرند؟ / مصاحبه مفصل مطهری: از بارسلونا تا پرسپولیس و نساجی


چرا داوران وقتی یک پنالتی می گیرند دیگر نمی گیرند؟ / مصاحبه مفصل مطهری: از بارسلونا تا پرسپولیس و نساجی

تیم بارسلون هم مواقعی ۶-۴ بازی می کند. شما می توانید بگویید چیزی از فوتبال نمی دانند؟ پرسپولیس بدون فوروارد بازی می کند. این اصلا موضوعی نیست که شما روی آن مانور کنید

به گزارش “ورزش سه”، نساجی مازندران به تساوی 1-1 مقابل پیکان در خانه رضایت داد اما سرمربی نساجی بعد از دیدا تیمش با پیکان صحبت های جالبی را در دفاع از عملکردشان به زبان می آورد.

حمید مطهری در کنفرانس خبری بعد از این دیدار گفت: اول از تماشاگرانم تشکر می کنم، دست تک تک آن ها را می بوسم، این یعنی یک هوادار ‌واقعی، سنگ تمام گذاشتند، تیم جلو افتاد و بعد مساوی شد و آن ها خیلی خوب و یکدست بودند، ممنونم که اینگونه تیمشان را حمایت می کنند. این یعنی یک هوادار نمونه که همیشه از آن صحبت کردم، هوادار واقعی که دلی تیمش را دوست دارد، دوباره تکرار می کنم دست تک تک آن ها را می بوسم.
وی در خصوص شرایط فنی بازی ادامه داد: پیکان تیمی است که دفاع می کند و هیچ ایرادی ندارد. در فوتبال سبک های مختلف وجود دارد و تمام مربیان سبک های خاص خودشان را دارند و خوب دفاع کردن هم یک هنر است و ما ایرادی از تیم پیکان نمی گیریم ولی بچه های من تمان تلاششان را کردند. خیلی پر فشار و با یک ریتم خوب شروع کردیم و موقعیت های خیلی خوبی داشتیم، هم آقای مطاهری خوب کار کرد و هم بدشانس بودیم. کاری که کرده و فضاهایی که شناسایی کرده بودیم تا بین خطوطشان توپ گیری کنیم و از آنجا به آن ها ضربه بزنیم. این اتفاق نیفتاد و متاسفانه بلزی مساوی شذ. از نتیجه بازی راضی نیستم امیدوارم از هفته های بعد جبران کنیم.
سرمربی نساجی در خصوص اعتراض به تعویض و عقب نشینی نساجی بعد از گل توضیح داد: من از دومی شروع می کنم. من بعد از یک هیچ به دنبال دو هیچ بودم. این یک چیز ذهنی است و تیمم می خواهد از گلش مراقبت کند. دو سه هفته نبرده بودیم و فشار رویمان بود و خود بچه‌ ها عقب رفتند. خیلی تلاش کردند جلو بیفتند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و ذهنی بود و‌ تاکتیکی نبود. کدام مربی در خانه اش فوروارد تاثیر گذارش را هنگامی که بازی مساوی است بیرون می کشد؟ من آمدم تعویض کنم و نیمکتم اشتباه نوشت ولی این اتفاقی است که افتاده و الان بخواهم در موردش صحبت کنم چیزی را حل نمی کند ولی نظر من این نبود. کریم بازیکن لحظه است و ناگهان در دقیقه ۹۵ پنالتی می گیرد یا یک حرکتی می کند بازی را زیرو‌رو می کند و هیچ مربی عاقلی این کار را نمی کند.
مطهری در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه نساجی ۶ هفته پیاپی بردی به دست نیاورده اینگونه واکنش نشان داد: ما ۶ هفته است نبرده ایم؟ لطفا سوال های خوب و حرفه ای بپرس!

چرا داوران وقتی یک پنالتی می گیرند دیگر نمی گیرند؟ / مصاحبه مفصل مطهری: از بارسلونا تا پرسپولیس و نساجی

مطهری در مورد تک فوروارد بازی کردن نساجی گفت: اینکه می گویید تک فوروارد را من درک نمی کنم. من در حمله سه نفر را دارم و اینجا کلاس آنالیز نیست که بخواهم با شما صحبت کنم. فرم بازی متفاوت است. تیم بارسلون هم مواقعی ۶-۴ بازی می کند. شما می توانید بگویید چیزی از فوتبال نمی دانند؟ پرسپولیس بدون فوروارد بازی می کند. این اصلا موضوعی نیست که شما روی آن مانور کنید. این فلسفه فوتبالی است، شکل های فوتبالی است که شما به دروازه حریف نزدیک شوید، اینکه تک فوروارد باشید یا ۶ فوروارد در زمین باشند این اصلا موضوعی را حل نمی کند. فلسفه من است این سبکی بازی کنم و نظر شما قابل احترام است. منظور من این بود با دو نوک تارگت هدف بازی کنم ولی ما نه کاذب هم داریم. شما بازیکن را می بینید مثلا عرفان گل محمدی و آداما نوک هستند و این را دوست دارید ولی نمی دانید که من فیک از نوک هایم استفاده می کنم. من از رضا جعفری بازی نوک می گیرم، با صابر حردانی همین کار را می کنم. شما ببینید که صابر کجا بازی می کند و چقدر موقعیت گل دارد. او پنالتی گرفته.
وی در مورد عملکرد نساجی در نقل و انتقالات و همچنین ناراحتی هواداران از نتایج گفت: از طرفداران تشکر می کنم. فوتبال است. شما به نوعی صحبت می کنید انگار نساجی همیشه برای قهرمانی جنگیده. باید واقعیت ها را بدانیم. تیم من خصوصی است. مگر می شود بازیکنم را از دست بدهم و نتوانم جایگزین کنم. شما بدانید من خیلی تلاش کردم ولی با بضاعتی که داریم چگونه بازیکن بیارم؟ همین طوری در یکسری پست ها کمبود بازیکن هم داریم. من باید بتوانم جایگزین کنم و واقعا رقابت کردن با تیم های متمول سخت است. من خودم با دو بازیکن بزرگ صحبت کردم و به باشگاه آمدند مبالغ را دیدند و رفتند و رفت تراکتور. تازه تخفیف هم به تیم نساجی می داد ولی نمی آیند. بچه های من زحمت کشیدند و‌ تلاش کردند و‌ بازی های بزرگی را بردیم. شما اگر به عقب فلش بک می زنید چرا از بازی با تراکتور نمی گویید؟ چرا به فولاد فلش بک نمی زنید؟
مطهری در خصوص قضاوت داور گفت: این بازی سنگین بود ولی داور داشت قضاوتش را می کرد. من نمی دانم چرا داوران وقتی یک پنالتی می گیرند دیگر نمی گیرند؟ در فوتبال اروپا ناگهان سه پنالتی می گیرند. پنالتی دوم ما هزار درصد بود و دارد اسبک می زند. اگر آن پنالتی را گرفته و توپ گل شده بود بعضی از دوستان این سوالات چالشی را نمی کردند. مقابل پیکان در دور رفت پنالتی من‌ را نگرفتند که بعدا مشخص شد، بعد بازیکن من را اخراج کردند خیلی جالب بود.
امروز هم در زمین خودم همین پنالتی را نگرفتند. یک پنالتی شرایط بازی را عوض می کرد.

ویدئو: 271953

وی در خصوص برنامه کادرفنی و مدیران باشگاه برای حضور قدرتمندتر‌ در لیگ قهرمان آسیا، اظهار داشت: من دو فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کردم، قواعد کار در این بازی بسیار متفاوت است، تیم های بزرگ فوتبال ایران نیز، توانایی رقابت در این مسابقات را ندارند، در این فصل سهیمه بازیکن خارجی نا محدود است و تیم هایی مثل الهلال یا النصر با هفت، هشت بازیکن خارجی به راحتی هر حریفی را له می کنند. با باشگاه در این مورد صحبت کردیم و باید تیم را تقویت کنیم. واقعا رقابت با تیم‌های متمول حاضر در لیگ قهرمانان بسیار سخت است، همه باید به نساجی کمک کنند. اینجا آقای حدادیان تنها است و به همین دلیل شرایط برای تامین مخارج باشگاه سخت می‌شود، هیات فوتبال، مدیران شهری و استانی باید به نساجی کمک کنند. در استان بزرگی مانند مازندران، یک اسپانسر وجود ندارد که به کمک نساجی بیاید؟ نباید تنها از آقای حدادیان انتظار داشت. باید تمام مدیران استان مازندران برای حمایت از نساجی همدل شوند وگرنه شرایط در آسیا بسیار سخت می‌شود.
با شرایط فعلی نمی شود مقابل حریفان آسیایی صف آرایی کرد، شما فیلم پرسپولیس و الهلال را ببینید، چه بازیکنی بازی را برای الهلال در آورد؟
اگر هیچ یک از دو تیم از بازیکن خارجی استفاده نمی‌کردند، یعنی فقط بازیکنان ایرانی و عربستانی در زمین بودند، کدام تیم برنده می‌شود؟
موسی مارگا و گومیس گره بازی را برای آنها باز میکنند، پریرا لیگ برتر انگلیس را رها و با ۱۷.۵ میلیون یورو به الهلال می پیوندد. با این شرایط چطور می‌توانیم رقابت کنیم.

ویدئو: 271950

مطهری در پایان در خصوص اینکه سیاست باشگاه این بوده که بازیکنان امید را بیاورد و فقط با آن ها عکس بیندازد افزود: نه سیاست باشگاه اینگونه نیست. قبلا هم می بینید که اتفاقی برای جوان ها نیفتاده و من چقدر الان فضا را باز کردم، من اهل نمایش نیستم و خیلی هم رو بازی می کنم به موقعش باید به بازیکن جوان بازی بدهید. مثل محمد عباسی، اگر زود بازی بدهید این بچه می سوزد. در حال حاضر من پنج بازیکن آورده ام، این بازیکن درگیر امید ها بودند و من فیلم این ها را دیدم. محمد عمری پرسپولیس دو سه سال کنار ما بود ولی شما الانش را می بینید. بازیکن اینگونه نیست که از پایه بیاید و الان برای شما به ستاره تبدیل شود. بدن آن ها باید به بدن بزرگا بخورد. در دیدار قبلی ۴ دقیقه حسن امدادی را بازی دادم و الان او را به لیست آورده ام. بچه باید این فضا را تجربه کند. برایش سخت است که او را ناگهانی بیاورید و همین تماشاگران که حسن را دوست دارند می گویند چرا او را آورده اید؟ ما نباید کاری کنیم سرمایه هایمان بسوزند. من می دانم چطوری آن ها را بازی بدهم. این بچه ها را آوردیم و نمایش هم نیست. اگر کنار تیم خوب باشند به زمین می آیند. من از مربی امید و‌‌ پایه ها تشکر می کنم، آن ها خیلی دارند زحمت می کشند‌ و من هم سعی می کنم بچه هایی که دارند خوب کار می کنند را به لیست بزرگان اضافه‌ کنم ولی اینطوری نیست که سریع بیایند بازی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر