اشپیگل: آلمان با تحویل 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد


اشپیگل: آلمان با تحویل 178 تانک لئوپارد 1 به اوکراین موافقت کرد

با اعلام نشریه اشپیگل، دولت آلمان با انتقال تعداد 178 تانک لئوپارد 1 به کی یف موافقت کرده است.

مسکو، اسپوتنیک/ نشریه اشپیگل آلمان روز سه شنبه به نقل از منابع خود گزارش داد، در ابتدای هفته جاری شورای امنیت فدرال متشکل از صدراعظم آلمان، وزرای امور خارجه، امور داخلی، دفاع، دارایی، امور اقتصادی و دادگستری، در مجموع انتقال 178 دستگاه تانک لئوپارد 1 به اوکراین را به تصویب رساند.
"اشپیگل" می نویسد: "تانک های لئوپارد 1 از ذخایر صنعتی موجود آلمان به کی یف منتقل خواهند شد."
این نشریه تاکید کرد، در بهترین حالت، اولین تانک‌های جنگی لئوپارد 1 باید تابستان امسال به اوکراین تحویل داده شوند، اما احتمالاً اکثر آنها تا سال 2024 تحویل داده نخواهند شد.
به گزارش اشپیگل، تصمیم تامین تانک های لئوپارد 1 به اوکراین به صورت رسمی عصر روز سه شنبه اعلام خواهد شد.
پیش از این "بیزینس اینسایدر" گزارش داده بود که دولت آلمان برای تامین 187 دستگاه تانک لئوپارد 1 به اوکراین برای دو شرکت دفاعی آلمانی مجوز صادر می کند و تصریح شده است که 88 دستگاه تانک لئوپارد 1 توسط "راین متال" و 99 دستگاه دیگر توسط "فلنزبرگر فاهرزوگباو گزلشافت" تامین خواهد شد.
در پایان ژانویه، دولت آلمان اعلام کرد که تصمیم دارد تانک های لئوپارد 2 آلمان را به اوکراین منتقل کند. در مرحله اول، آنها قصد دارند 14 دستگاه لئوپارد 2 نوع A6 را از سهام "بوندسوهر" تهیه کنند. علاوه بر این، برلین موافقت کرد که مجوز انتقال تانک‌های لئوپارد 2 آلمان را به کشورهای ثالثی که این تانک ها را در اختیار دارند، را صادر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو