سرانه فضای آموزشی تحصیلی با پیروزی انقلاب به بیش از 5 متر مربع رسیده است


سرانه فضای آموزشی تحصیلی با پیروزی انقلاب به بیش از 5 متر مربع رسیده است

خان‌محمدی با بیان اینکه سال ۱۳۵۷ سرانه فضای آموزشی تحصیلی کشور ۱.۵ متر مربع بوده است، گفت: وضعیت سرانه فضای آموزشی کشورمان با پیروزی انقلاب اسلامی به بیش از ۵ متر مربع رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی رویداد "چه سفرها کرده‌ایم"، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از مهمانان رویداد رسانه‌ایِ "چه سفرها کرده‌ایم" بود. این رویداد همزمان با دهه فجر انقلاب به تبیین دستاوردها و پیشرفت‌ها انقلاب اسلامی می‌پردازد.

خان‌محمدی در تشریح اخرین وضعیت مدارس شهرستان خوی به دلیل آسیب‌های وارده در اثر زلزله اخیر گفت: زلزله‌ای که اخیرأ در شهرستان خوی استان آذربایجان‌غربی شاهدش بودیم با قدرت ۵.۹ ریشتر قدرت تخریب صورت گرفت که خسارت‌هایی را به مدارس شهرستان وارد کرد.

او با تاکید براینکه ۴۷۰ مدرسه در دامنه زلزله اخیر قرار داشته است، افزود: از میان ۴۷۰ مدرسه مورد نظر به ۸۸ مدرسه آسیب وارد شده است که از این میان ۵ مدرسه نیاز به بازسازی دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از ورود گروه‌های جهادی مدرسه‌ساز برای کمک به بازسازی مدارس آسیب‌دیده خبر داد و تاکید کرد: کار تعمیر مدارس موردنظر با سرعت دنبال می‌شود و با جابه‌جایی‌هایی که در منطقه صورت می‌گیرد قرار شد بچه‌های دانش‌آموز به چرخه آموزش بازگردند تا هیچ دانش‌آموزی به دلیل آسیب دیدنِ کلاس درس و مدرسه از تحصیل محروم نباشد.

خان‌محمدی بهره‌گیری از کانکس‌های سیار به جای مدارس آسیب دیده را راه‌حل موقت و فوری دانست و تصریح کرد: در کلاس‌هایی که به‌صورت سیار برگزار خواهد شد، حتما از کانکس‌های استاندارد استفاده خواهیم کرد و موضوع گرمایش نیز به وسیله لوازم مورد تایید صورت می‌گیرد و هیچ شعله مستقیمی در کلاس روشن نمی‌شود.

وی در تشریح دستاوردهای حوزه مدرسه‌سازی گفت: شاخص اندازه برای رشد در حوزه مدرسه‌سازی سرانه متر مربع برای هر دانش‌آموز است؛ استاندارد موجود در سند تحول مربوط به شرایط عادی است. در سال ۱۳۵۷ سرانه تحصیلی ۱.۵ متر مربع برای هر دانش‌آموز بوده است که امروز این سرانه به بیش از ۵ متر رسیده است.

رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» از جمعه ۱۴ تا ۲۲ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برپا خواهد بود و مسئولان کشوری و لشگری از طریق استودیوی پخش زنده تلویزیونی و غرفه‌های مستقر خبرگزاری‌های رسمی کشور به تببین دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی خواهند پرداخت. مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی در تهران، میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای کوچه شهید صیرفی پور، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع شده است.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر