موزه قصر ، محلی که حکایت از شکنجه های قبل از انقلاب دارد


موزه قصر ، محلی که حکایت از شکنجه های قبل از انقلاب دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما محمود رضویان یکی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در این باره می‌گوید: با هیچ کتاب، قلم، تصویر، تئاتر، فیلم یا سریالی نمی‌توان یک شبی که در کمیته مشترک بر زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از سوی رژیم سفاک...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما محمود رضویان یکی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در این باره می‌گوید: با هیچ کتاب، قلم، تصویر، تئاتر، فیلم یا سریالی نمی‌توان یک شبی که در کمیته مشترک بر زندانیان سیاسی قبل از انقلاب از سوی رژیم سفاک پهلوی و شکنجه گر‌های آن‌ها اتفاق افتاده، ترسیم کنیم.
در باغ موزه قصر، افراد آزادی خواه زندانی می‌شدند و مورد شکنجه ساواک قرار می‌گرفتند.
علی محمد بشارتی، وزیر اسبق کشور و زندانی سیاسی قبل از انقلاب می‌گوید: رئیس زندان قزل قلعه، شخصی به نام سرهنگ وزیر بود که این شخص قسم خورد که یک شب با مستی، همه شما را خواهم کشت چرا که اگر شما را بکُشم، شاه مرا به درجه سرتیپی خواهد رساند.
زندانیان سیاسی قبل از انقلاب استان تهران، در باغ موزه قصر، یک میهمان ویژه داشتند و آن رئیس قوه قضائیه بود.
آقای محسنی اژه‌ای در جمع زندانیان مجاهد قبل از انقلاب، از آنان یک خواسته داشت و آن کمک به دستگاه قضایی برای ارتقاء و بهبود نحوه برخورد با زندانیان و خانواده آنان بود.
رئیس قوه قضائیه می‌گوید: شخصی که از زندان خارج می‌شود، جایی را ندارد برود و هیچ کس به او شغلی نمی‌دهد و در بسیاری از مسائل از جمله گزینش‌ها و انتخاب‌ها و به علت سابقه کیفری رد می‌شود.
آقای محسنی اژه‌ای همچنین در آیین افتتاح ۲۲ طرح عمرانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر اهمیت حفظ حرمت افراد، تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...