لزوم تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف با حفظ هویت خانواده


لزوم تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف با حفظ هویت خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، در نخستین آیین نکوداشت مقام زن و تجلیل از زنان شاغل در گروه شستا، بر ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت ارزشمند و راهگشای بانوان در همه بخش‌های این...

لزوم تقویت حضور زنان در عرصه‌های مختلف با حفظ هویت خانوادهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در هشتمین روز از دهه مبارک فجر، در نخستین آیین نکوداشت مقام زن و تجلیل از زنان شاغل در گروه شستا، بر ضرورت استفاده مناسب از ظرفیت ارزشمند و راهگشای بانوان در همه بخش‌های این سازمان و نیز گروه شرکت‌های حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی تاکید کرد.
آقای میرهاشم موسوی در این مراسم که با حضور خانم انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و آقای ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا در محل سالن همایش‌های گروه کشتیرانی برگزار شد، با تأکید بر رسوخ‌ناپذیر بودن ایمان زنان ایران، گفت: دلیل این رسوخ‌ناپذیر بودن در روایتی از حضرت علی آمده است. به فرموده ایشان کسانی که محبت اهل بیت (ع) در دلشان رسوخ کرده باشد، ایمانشان از کوه احد استوارتر است.
وی افزود: در شرایطی که دشمن تا بن دندان مسلح، از همه ابزار‌های نفوذ و امپراطوری رسانه‌ای خود استفاده کرد تا هویتی که جمهوری اسلامی به زنان ما داده است را بگیرد، به دلیل ایمان زنان ایرانی در این توطئه و فتنه بزرگ و همه‌جانبه ناکام ماند چراکه زنان سرزمین ما به ایمان مسلح هستند و مثل کوه استوارند.
آقای موسوی با اشاره به اینکه اگر در دل کسی محبت اهل بیت (ع) نباشد؛ حضرت علی می‌فرماید ایمانش مثل نمکی است که در آب حل می‌شود، گفت: زنان ما همان کسانی هستند که در کنار حضور فعال در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی در کانون خانواده، تربیت فرزندانشان را به عهده دارند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در پیروزی انقلاب اسلامی هم زنان حضور فعال داشتند. وقتی حضرت امام از پاریس پیام می‌دهد که زنان باید دوشادوش مردان به صفوف راهپیمایی بپیوندند، زنان به میدان می‌آیند. مردان و زنان ما در این انقلاب نقش مشابه داشتند.
وی گفت: زنان بعد از انقلاب در بخش‌های مختلف حضور یافتند، در جنگ حضورشان ملموس بود، از دامن همین زنان، شیرمردانی به عرصه آمدند که مقابل زیاده‌خواهی‌ها در اعصار مختلف ایستادند.
آقای موسوی افزود: زنان ما در سال‌های پس از پیروزی اتقلاب اسلامی، در سازندگی و در صحنه‌های مختلف علمی حضوری فعال داشته‌اند و عمده زنان شاغل در شستا، زنان تحصیلکرده لیسانس و فوق‌لیسانس به بالا هستند.
وی یادآور شد: زنان ایرانی در عرصه تولید نیز حضوری فعال دارند. در صحنه‌های مختلف، بانوان ایرانی با ایمانی که وصل به محبت اهل بیت علیهم السلام و حضرت زهرا (س) است، مثل کوه احد ایستاده‌اند.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به ملاقات با مادر شهید امیراحمدی از کارکنان این سازمان و شهدای اغتشاشات اخیر، مادر این شهید بزرگوار را استوار مانند کوه توصیف کرد و افزود: در این ایام دشمنان خیلی تلاش کردند تا امنیتی را که دستاورد انقلاب اسلامی است، تهدید کنند و در خیال خام خود و براساس محاسبات اشتباه در این مسیر روی زنان بسیار حساب کرده بودند، اما پاسخ دندان‍‌شکنی از بانوان ایرانی دریافت کردند.
آقای موسوی تأکید کرد: این نقش و جایگاهی است که ما در جمهوری اسلامی به آن مفتخر هستیم، جمهوری اسلامی نه نگاه متحجرانه به زن را قبول دارد و نه نگاه بی‌هویت غرب‌گرایانه را، نگاه جمهوری اسلامی به زنان، نگاهی است که الگویش الگوی مجسم و زنده‌ای در تاریخ اسلام است و در وجود نازنین حضرت زهرا رقم خورده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: ما باید برای تقویت حضور زنان پرافتخار و موفق‌مان در عرصه‌های مختلف با حفظ هویت خانواده، تلاش کنیم.
وی با یادآوری اهمیت نقش زنان در نهاد خانواده، یادآور شد: دشمن مأموریت و برنامه‌ای دارد و می‌داند اگر هویت زن را از او بگیرد، در بقیه زمینه‌ها موفق خواهد شد. باید به نقش زن در محور خانواده توجه کنیم و شرایط را برای ورود بانوان به عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.
آقای موسوی با اشاره به ماموریت سازمان تأمین اجتماعی برای حمایت از شاغلان به ویژه زنان شاغل، افزود: طرح‌هایی را برای فراهم کردن آسایش و امنیت بانوان ایرانی، زنان خانه‌دار و کسانی که به هر صورت باید آینده و آسایش‌شان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، طراحی کرده‌ایم و پوشش بیمه فراگیر خانوده ایرانی را با تأکید رئیس جمهور محترم در این زمینه، ایجاد کردیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از انتصاب یک بانوی متخصص به‌عنوان مدیرهلدینگ سلامت برای نخستین بار خبرداد و گفت: یک بانوی پرافتخار که مشاور بانوان سازمان تأمین‌اجتماعی و پزشک متخصص است را در رأس هلدینگ سلامت سازمان منصوب کرده و تلاش می‌کنیم با شناسایی ظرفیت‌های موجود از حضور بانوان بیش از پیش استفاده شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!