پیش بینی وقوع مخاطرات جوی در 30 استان‌


پیش بینی وقوع مخاطرات جوی در 30 استان‌

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهای سطح زرد و نارنجی نسبت به وقوع برخی مخاطرات جوی در ۳۰ استان کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدارهای سطح زرد و نارنجی نسبت به وقوع برخی مخاطرات جوی در ۳۰ استان کشور هشدار داد.

بر اساس این هشدار «بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، وزش باد شدید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق، در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف، احتمال وقوع بهمن و کولاک برف» بخش وسیعی از کشور را با سطوح هشداری زرد یا نارنجی فرا می‌گیرد.

روز چهار شنبه استان‌های «کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات و دامنه گلستان، مازندران و گیلان» و روز پنجشنبه «ارتفاعات گیلان، مازندران و گلستان» با سطح هشدار نارنجی تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

اثر مخاطره آمیز این شرایط «انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز» انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه برای استان‌های «کرمان، سیستان و بلوچستان، شمال و شرق فارس، یزد و شرق و شمال هرمزگان» انتظار وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک با سطح هشدار نارنجی انتظار می‌رود.

وزش این باد سبب سقوط اشیا از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت و سست، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، تأخیر و احتمال لغو پرواز می‌شود.

همچنین برای روز پنجشنبه نیز این شرایط در نیمه شمالی و شرق سیستان و بلوچستان روی می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته