در صورت اثبات یک دهه سوءاستفاده/ خون‌خواهی تیم‌های لیگ برتر از سیتی


در صورت اثبات یک دهه سوءاستفاده/ خون‌خواهی تیم‌های لیگ برتر از سیتی

سقوط منچسترسیتی به یک دسته پایین‌تر، مجازات ترسناکی است که باشگاه‌های لیگ برتری خواهان آن هستند.

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال انگلیس خواستار سقوط باشگاه منچسترسیتی به لیگ دسته اول شده‌اند؛ البته در صورتی که 115 اتهام وارد شده به این باشگاه در خصوص رعایت نکردن فیرپلی مالی اثبات شود. بر اساس گزارش اخیر سان، این باشگاه‌ها از لیگ برتر خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر حکم نهایی صادر و مجازات پیش از پایان فصل جاری اعمال شود.

در صورت اثبات یک دهه سوءاستفاده/ خون‌خواهی تیم‌های لیگ برتر از سیتی

در این روزنامه انگلیسی، بدون اشاره به نام، صحبت‌های رئیس یک باشگاه لیگ برتری منتشر شده که به وضوح خواستار برخورد با این تخلف سیتی شده است. او در این خصوص گفته است: اگر اتهامات ثابت شود باید مجازات مناسبی در نظر گرفته شود. به نظر من در این صورت آنها مستحق سقوط به دسته پایین‌تر خواهند بود؛ صحبت از یک دهه تخلف است و چیز کمی نیست. این باشگاه در مدت یادشده سوءاستفاده‌های زیادی انجام داده و ما از لیگ برتر می‌خواهیم که تصمیم درست و عادلانه‌ای اتخاذ نماید.

بعد از چهار سال تحقیق، باشگاه منچسترسیتی با اتهامات مالی بسیاری از سوی لیگ برتر انگلیس مواجه شده است. بر این اساس، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به بیش از 100 مورد نقض قوانین مالی متهم شده است؛ تخلفاتی که از زمان شروع به کار گروه ابوظبی یونایتد به عنوان مالک باشگاه سیتی از سال 2008 تا 2018 انجام شده است. برخی از جرایم مهم منچسترسیتی، پنهان کردن منبع واقعی بودجه باشگاه، اعلام تنها بخشی از حقوق بازیکنان و مربیان و مانع‌تراشی عمدی در تحقیقاتی است که در دسامبر 2018 آغاز شد.

در صورت اثبات یک دهه سوءاستفاده/ خون‌خواهی تیم‌های لیگ برتر از سیتی

البته باشگاه منچسترسیتی در یک بیانیه بلند نسبت به اتهامات واردشده واکنش نشان داد. این باشگاه از اتهامات یادشده ابراز شگفتی و تاکید کرد که در همکاری و تعامل گسترده‌ای با EPL قرار دارد و چنین اتفاقی قابل‌باور نیست. این باشگاه که حالا یک خطر بزرگ –سقوط به دسته یک– را احساس می کند از بررسی موضوع توسط یک کمیسیون مستقل برای نتیجه‌گیری بی‌طرفانه استقبال کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا