روسیه: حملات تروریستی اوکراین علیه غیرنظامیان ادامه دارد


روسیه: حملات تروریستی اوکراین علیه غیرنظامیان ادامه دارد

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه گفت که سران اوکراین به ارعاب شهروندان و ساکنان مناطق تازه ملحق شده به روسیه از طریق حمله به محله های مسکونی و بیمارستان های آنها، ادامه می دهند.

روسیه: حملات تروریستی اوکراین علیه غیرنظامیان ادامه دارد

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری تاس؛ شویگو افزود: سران اوکراین با درک ناتوانی به وارد کردن شکست نظامی به روسیه، به اقدامات جنایتکارانه به منظور ترساندن ساکنان مناطق تازه پیوسته به روسیه، ادامه می دهند و نیروهای مسلح اوکراین همچنان به حمله به اماکن مسکونی و گردهمایی همگانی، بیمارستان ها و مراکز درمانی و حملات تروریستی به تاسیسات دولتی و اجتماعی این مناطق ادامه می دهند.

فرماندهی ارشد ارتش روسیه در ۲۸ ژانویه (هشتم بهمن ماه) اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در ساعت های صبحگاهی با استفاده از پرتابه های راکتی سامانه هیمارس ساخت آمریکا به بیمارستانی در جمهوری مردمی لوگانسک حمله عمدی کرده اند که موجب کشته شدن ۱۴ بیمار و کارکنان درمانی و زخمی شدن ۲۴ تن دیگر شد.

رودیون میروشنیک نماینده پیشین جمهوری مردمی لوگانسک در مسکو نیز چند روز پیش گفته بود که نیروهای اوکراین، از آغاز سال جاری (۲۰۲۳)، چهار بیمارستان واقع در این جمهوری را گلوله باران کرده اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که قصد دارد شرایط منجربه حمله توپخانه ای به بیمارستان نووآیدار را بررسی کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ هم زمان با افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال حمله جدید روسیه به اوکراین در سالروز آغاز جنگ میان دو کشور، یک مقام اوکراینی مدعی شد روسیه در حال افزایش نیروهای خود در جبهه‌های شرقی درگیری است.

کی‌یف ناامید از دریافت به موقع کمک‌های نظامی غرب، با نزدیک شدن به سالروز آغاز جنگ میان اوکراین و روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آغاز یک حمله جدی را از طرف مسکو پیش‌بینی می‌کند.

الکساندر کووالنکو یک تحلیلگر اندیشکده «گروه مقاومت اطلاعات» اوکراین در حوزه دفاعی گفت: حمله جدید روسیه می‌تواند از هر چهار مسیر لوگانسک شرقی، ‌ دونستک، ‌ زاپوریژیا و شهر و بندر ماریوپل آغاز شود.

وی ادامه داد: در منطقه دونتسک به ویژه در اطراف باخموت و آودیوکا مشکل به مراتب جدی‌تر است. زیرا روس‌ها می‌توانند در این مناطق نیروها، تجهیزات خود را تقویت کنند.

کووالنکو با اشاره به ماریوپل به عنوان یک مرکز جابه‌جایی برای روس‌ها خاطر نشان کرد:‌ این منطقه که در اختیار روس‌ها قرار دارد در یک حمله جدید می‌تواند به عنوان یک هاب جابه‌جایی برای انتقال تجهیزات و نیروها برای روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته این تحلیلگر اوکراینی، کی‌یف به این زودی‌ها توانایی برای اجرای یک ضد حمله را نخواهد داشت و نیروهای اوکراینی تا آن زمان مواضع دفاعی خود را به منظور دفع و جلوگیری از پیش‌روی روسیه حفظ می‌کنند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که اگرچه ممکن است همه‌چیز بسیار سریع تغییر کند اما به نظر می‌رسد شرایط فعلی برای دو ماه آینده و در واقع تا زمان اتمام فرایند آموزش و تحویل تانک‌های تهاجمی غرب ادامه پیدا کند.

این گزارش می‌افزاید: با نزدیک شدن به یک سالگی جنگ میان روسیه و اوکراین، کی‌یف به نقطه‌ای رسیده که دیگر مانند نیمه دوم ۲۰۲۲ دستاوردی ندارد و این مسکو است که با استفاده از صدها هزار نیروی بسیج شده خود برای پیش‌روی اوکراینی‌ها را تحت فشار قرار داده است.

ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه در اظهاراتی با بیان اینکه باید نشان دهیم که نماینده مطمئنی برای میلیاردها دلار کمک‌های نظامی غرب بوده‌ایم، ادامه داد: در مناطق متعددی به ویژه آن‌هایی که خطوط مقدم جنگی و یا به آن نزدیک هستند، مسئولانی با تجربه نظامی قرار خواهیم داد. کسانی که در برابر تهدیدها بیشترین اثرگذاری را از خود نشان دهند.

بنابر این گزارش، اتحادیه اروپا از دعوت زلنسکی برای حضور در نشست سران این اتحادیه که قرار است این هفته در بروکسل برگزار شود خبر داده که دومین سفر برجسته او پس از آغاز جنگ با روسیه خواهد بود./ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...