هشدار روسیه درباره دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی مسکو


هشدار روسیه درباره دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی مسکو

یک منبع نزدیک به وزیر امور خارجه روسیه از دریافت یادداشتی توسط سفارت آمریکا در مسکو خبر داد که از آن خواسته شده است در امور داخلی روسیه مداخله نکند.

هشدار روسیه درباره دخالت سفارت آمریکا در امور داخلی مسکو

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه نزدیک به وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: سفارت آمریکا امروز یادداشتی دریافت کرده، مبنی بر اینکه دخالت در امور داخلی روسیه را متوقف کند.

این منبع آگاه در این ارتباط به اسپوتنیک گفت: یادداشت مذکور امروز به سفارت آمریکا تسلیم شد و در آن خواستار توقف مداخله در امور روسیه شده است.

منبع مذکور ادامه داد: سفارت آمریکا اظهارات نامناسبی درباره رهبری روسیه انجام داده و اخبار جعلی را درباره نیروهای مسلح روسیه منتشر می کند.

این در حالیست که روسیه تا کنون چندین بار به انتشار اطلاعات نادرست از سوی رسانه ها و مقامات آمریکایی علیه این کشور اعتراض کرده و در این خصوص به واشنگتن هشدار داده است.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌ گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آن ها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل‌ کشی و آزار و اذیت کی‌ یف قرار داشتند.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌ های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌ اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است./مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟