خردسالان ، به عنوان گروه جدید به پیمایش ملی بازیکنان بازی های رایانه ای اضافه شد


خردسالان ، به عنوان گروه جدید به پیمایش  ملی بازیکنان بازی های رایانه ای اضافه شد

شریفی با بیان اینکه پیمایش ملی بازیکنان بازی های رایانه ای در سال جدید زیر نظر اساتید بوده است، گفت: در این گزارش از هشت هزار و ۶۹۰ خانواده پرسش کردیم که سه هزار و ۸۰ خانواده بازیکن بازی های رایانه ای داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر فرزانه شریفی امروز یکشنبه 16 بهمن در نشست ارایه نتایج پیمایش کشوری بنیاد بازی های رایانه ای در خصوص شاخص ترین اطلاعات مصرف بازی های دیجیتال در ایران که در سالن جلسات بنیاد بازی های رایانه ای برگزار شد، گفت: هر دو سال یک بار گزارشی از مصرف کنندگان بازی های رایانه ای تهیه می شود. این یک عرف در جهان است که ما نیز در بنیاد بازی های رایانه ای آن را انجام می دهیم. روش تهیه گزارش ما پیمایش و نظرسنجی است.

معاون پژوهشی بنیاد بازی های رایانه ای در خصوص پیمایش ملی بازیکنان بازی های رایانه ای در سال جدید اظهار داشت: در این گزارش هشت هزار و 690 خانواده مورد پرسش قرار گرفتند که معادل 30 هزار نفر می شوند. از میان این خانواده ها سه هزار و 80 خانواده بازیکن داشتند و پاسخ گو دادند. روش نمونه گیری ما خوشه ای - طبقه ای است. از استان ها، شهرستان ها و روستاها به جز مرکز استان ها از اقشار مختلف سوال شده است.

وی با بیان اینکه افزایش دقت آمار نسبت به دوره قبل پیمایش در این دوره بیشتر بوده است، عنوان کرد: پیمایش امسال زیر نظر اساتید صورت گرفته است. انحراف معیار یک دامنه بیشتر به ما می دهد. امسال ما تعداد بازیکنان را با انحراف معیار دو میلیونی اعلام کردیم.

شریفی خاطرنشان کرد: علاقه مندی به تماشا کردن بازی دیگران از دیگر مسایل مطرح در گزارش امسال ماست. کاراکترها و شخصیت های محبوب بازیکنان در این پیمایش موجود است. یک هوشمندی و دقت هم در مورد بازیکنان صورت گرفته است. گروه خردسالان گروه جدیدی است که به طبقات قبلی بازیکنان اضافه شده است. تغییر میزان مصرف در دوران کرونا به تفکیک سن در این پیمایش لحاظ شده است. ارایه نسبت بازیکنان در هر استان نیز از دیگر نوآوری های این پیمایش است.

معاون پژوهشی بنیاد بازی های رایانه ای تصریح کرد: این پیمایش ما در مورد بازیکنان است نه بازی سازان. قرار است به زودی پیمایشی نیز در مورد بازی سازان انجام دهیم. بازی سازان تیم های مستقل از دو نفر تا 20- 30 نفر هستند که تعداد آنها قابل احصا نیست. ما در حال شناسایی تیم های بازی سازی هستیم که تاکنون ناشناخته بودند. این تیم ها علاوه بر ساخت بازی در بحث صادرات بازی هم فعالیت می کنند. بر این اساس در نظر داریم پیمایشی نیز در مورد بازی سازان در آینده ای بسیار نزدیک داشته باشیم.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403