راهبری زیست بوم هیئات مذهبی توسط سازمان هیئات و تشکل های دینی/ ساماندهی پژوهش ها در اندیشکده هیئات


راهبری زیست بوم هیئات مذهبی توسط سازمان هیئات و تشکل های دینی/ ساماندهی پژوهش ها در اندیشکده هیئات

حجت الاسلام والمسلمین باباخانی از ساماندهی پژوهش های مرتبط با هیئات در اندیشکده هیئات خبر داد و گفت: راهبری زیست بوم هیئات مذهبی توسط سازمان هیئات و تشکل های دینی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مجید باباخانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مجموع هیئات کشور شامل تعداد زیادی از مجموعه های مردم نهاد هستند و خود به خود وقتی که چهار تا پنج هزار کانون در نهادهای مختلف وجود داشته باشد به ساختار جدی نیاز دارد.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی افزود: در حال حاضر 100 هزار مداح در سراسر کشور، 80 هزار ستایشگر رسمی، 93 هزار هیئت و چندین هزار کانون فرهنگی تبلیغی موجود در کشور نیازمند ساماندهی هستند. از طرفی ساماندهی شبکه هایی که با این مجموعه ها در ارتباط هستند نیز ضروری است. وی با بیان اینکه حدود 10 شبکه داریم که به امور هیئات، مداحان و شاعران آیینی می پردازند، خاطرنشان کرد: شورای هیئات کشور، جامعه مانی مشعر، بسیج مداحان و هیئات از جمله این شبکه ها هستند.

حجت الاسلام والمسلمین باباخانی تاکید کرد: سامان دادن به این شبکه ها و ایجاد ارتباط بین آنها و ایجاد جبهه مشترک بین هیئات مذهبی و تشکل های دینی با شبکه های مورد نظر از اهدافی است که در سازمان هیئات و تشکل های دینی پی گیری می شود. وی تصریح کرد: جایگاه حاکمیتی راهبری زیست بوم هیئات و تشکل های دینی بر عهده سازمان هیئات و تشکل های دینی است تا بتواند بستر هم افزایی بین بخش های مختلف باشد.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی درباره فعالیت اندیشکده هیئات نیز به خبرنگار شبستان گفت: حدود یک سال است که اندیشکه هیئات فعالیت خود را آغاز کرده است. وی افزود: در حال حاضر 10 دفتر تخصصی در حوزه مبانی، نظریه هیئات و در بخش های مختلف تخصصی در قالب اندیشکده هیئات فعالیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین باباخانی ادامه داد: فلسفه فرهنگ، سیاستگزاری حکمرانی، رشد و توانمندسازی، تاریخ و حوزه های مختلفی که هیئات به آنها نیاز دارند از جمله موضوعاتی است که در این اندیشکده بررسی می شود. وی تصریح کرد: اندیشکده هیئات به نظام مسایل نظری که هیئات به آنها نیاز دارد، می پردازد و در این بخش نظری اساتید حوزه و دانشگاه فعالیت می کنند.

رییس سازمان هیئات و تشکل های دینی خاطرنشان کرد: کار پژوهشی و ساماندهی پژوهش ها در حوزه هیئات ماموریت مهم دیگری است که در این اندیشکده به آن پرداخته می شود و پشتوانه نظری عملیات ها و برنامه های محتوایی هیئات هستند.

راهبری زیست بوم هیئات مذهبی توسط سازمان هیئات و تشکل های دینی/ ساماندهی پژوهش ها در اندیشکده هیئات

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی