حضرت فاطمه(س)؛ الگوی امام زمان(عج)


حضرت فاطمه(س)؛ الگوی امام زمان(عج)

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت درمراسم جشن میلاد حضرت فاطمه(س) و پاسداشت روز زن اظهار داشت: امام زمان(عج) الگوی خود در نحوه تعامل با جامعه را فاطمه زهرا (س) معرفی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درمراسم جشنی که در آستانه میلاد باسعادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر درجمع خانواده کارکنان مجموعه حج و زیارت در سالن آمفی تئاتر این مجموعه برگزار شد درباره ویژگی ها و فضایل حضرت زهرا سخن گفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان روایت "اِنَّ لی فی ابنة رسولِ الله اُسوةٌ حَسَنَةٌ" اظهار داشت: امام زمان(عج) در این روایت الگو و اسوه‌ی‌ خود در نحوه تعامل با جامعه را دختر فرستاده خدا، حضرت فاطمه زهرا (س ) معرفی می کند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به فضایل حضرت صدیقه کبری(س) گفت: آن حضرت هدایتگر و حمایتگر مومنین، اهل ایثار ومقدم دانستن دیگران بر خود، خیرخواه و دعاگوی دیگران، داشتن نگاه به آینده، اصرار بر هدایت انسان ها با توجه به همه نامردمی ها وبی مهری ها، اهتمام به تربیت فرزند و نیکو شوهرداری و بی توجه به زرق و برق دنیا بود وعلاقه وافر به پیامبرداشت. وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) بهترین یار در اطاعت از خدا برای امیر مومنان بود، افزود: امام علی(ع) حضرت زهرا را بهترین یاور در اطاعات از خدا می داند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با استناد به روایات به برخی رازهای خوشبختی در زندگی اشاره کرد و چشم پوشی در زندگی خانوادگی و ارتباطات اجتماعی، مدنظر قراردادن همه صحنه ها و مراحل زندگی و پرهیز از نگاه نقطه ای و یک مقطع خاص، کوچک شمردن ضعف ها و بزرگ کردن توفیقات و آینده نگری و تلاش برای تکامل یکدیگررا از آن جمله دانست. وی خطاب به حاضران گفت: به همسر خود کمک کنید تا در جامعه نقش آفرین باشد و مدارج بالاتر بویژه مدارج اخلاقی را بپیماید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند در آیات 11 و 12 سوره تحریم برای همه مومنان الگو معرفی کرده است، ازآسیه همسر فرعون و حضرت مریم مادر حضرت عیسی بعنوان الگوی انسان های مومن نام برد.

وی با اشاره به آیه 144 سوره آل عمران" وَمَا مُحَمَّدٌ إِلَّا رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ ۚ أَفَإِنْ مَاتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلَىٰ أَعْقَابِکُمْ ۚ وَمَنْ یَنْقَلِبْ عَلَىٰ عَقِبَیْهِ فَلَنْ یَضُرَّ اللَّهَ شَیْئًا ۗ وَسَیَجْزِی اللَّهُ الشَّاکِرِینَ- محمد (ص) جز یک پیامبر نیست که پیش از او نیز پیغمبرانی بودند و درگذشتند، آیا اگر او به مرگ یا شهادت درگذشت شما باز به دین جاهلیّت خود رجوع خواهید کرد؟ پس هر که مرتد شود به خدا ضرری نخواهد رسانید، و البته خدا جزای نیک اعمال به شکرگزاران عطا کند، اظهار داشت: رسول اکرم اسوه و الگو است و می تواند برای انسان ملاک و طراز باشد. راه پیامبر گرامی اسلام مسیر روشن برای انسان هایی است که اعتقادشان به خدا کامل است و به قیامت اعتقاد دارند. وی با بیان اینکه کسی که ایمان به خدا و قیامت داشته باشد حضرت ابراهیم و پیامبرالگوی او هستند، افزود: امام امت(ره)و مقام معظم رهبری در رابطه با الگو بودن امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) فرمودند کشوری که علوی وفاطمی است الگویشان باید حضرت علی و فاطمه اطهر باشد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...