چگونه موهایی براق و درخشان داشته باشیم؟ | 5 روش تضمینی


بدون شک داشتن موهایی نرم و براق که همچون الماس بدرخشند، باب میل تمام زیبا جویان در سرتاسر دنیا بوده و همواره به دنبال روشی برای دستیابی به این درجه از زیبایی در موهای خود هستند. به همین جهت امروزه روش‌های مختلفی برای مراقبت و ترمیم موهای خشک و...

بدون شک داشتن موهایی نرم و براق که همچون الماس بدرخشند، باب میل تمام زیبا جویان در سرتاسر دنیا بوده و همواره به دنبال روشی برای دستیابی به این درجه از زیبایی در موهای خود هستند. به همین جهت امروزه روش‌های مختلفی برای مراقبت و ترمیم موهای خشک و آسیب دیده ابداع شده است، که برخی از آنها علاوه بر اثرگذاری فوق‌العاده، ماندگاری بالایی هم دارند. حال شاید برایتان سوال باشد که چگونه موهایی براق و درخشان داشته باشیم؟ همراه ما باشید تا ۵ روش تضمینی و کاربردی را بدین منظور مورد بررسی قرار دهیم.

چگونه موهایی براق و درخشان داشته باشیم؟ | 5 روش تضمینی

۵ روش برای داشتن موهای براق و زیبا

شاید الان که در حال خواندن این مطلب هستید؛ راهکارهای زیادی را برای داشتن موهای درخشان و زیبا امتحان کرده و نتیجه چندانی دریافت نکرده باشید! لذا ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که روش‌های معرفی شده در این گفتار کاملا تضمینی و مورد تایید متخصصان زیبایی بوده و ماندگاری مطلوبی دارند.

کراتینه کردن مو

از جمله روش‌های نیمه دائم برای صاف و درخشان شدن موها، که حدود۳ الی۴ ماه ماندگاری دارد؛ خرید کراتین مو و کراتینه کردن مو است. انجام این پروسه در سالن‌های زیبایی، معمولا بین ۲الی ۳ ساعت زمان برده و طی این مدت، موها را به مخلوط مایع کراتین آغشته می‌کنند. اغلب افرادی که موهای خشک و شکننده؛ یا وز شده و فر دارند، می‌توانند با انجام این روش، لذت داشتن موهایی براق و درخشان را تجربه نمایند.

مسلما در آرایشگاهی که موهای خود را کراتینه می‌کنید؛ اطلاعاتی راجب مراقبت‌های قبل و بعد از انجام این فرآیند به شما گفته خواهد شد؛ اما مهم‌ترین توصیه ما به خانم‎هایی که موی بلندی داشته و کراتینه کرده‌اند، این است که موهای خود را تا ۴۸ ساعت پس از کراتینه کردن، به صورت دم اسبی یا هر مدل جمع شونده دیگری نبندند. لازم به ذکر است که نحوه نگهداری و مراقبت از موها، تاثیر بسزایی بر ماندگاری کراتین خواهد داشت.

بوتاکس کردن مو

در فرآیند بوتاکس کردن مو همانند کراتینه کردن آن، سطح موها برای مدتی با یک مخلوط ترکیب مایع پوشش داده می‌شود؛ با این تفاوت که قدرت نفوذ مواد بوتاکس بسیار بیشتر بوده و به نوعی تا عمق مو نفوذ کرده و هر تار موی شکننده یا وز شده را صاف و درخشان می‌کنند. پس برایتان سوال بود که چگونه موهایی براق و درخشان داشته باشیم؟! پاسخ ما تا اینجای کار بوتاکس و کراتینه کردن آن است.

ضمنا ناگفته نماند که حتی اگر موهایتان دارای موخوره باشد، به راحتی می‎توانید با خرید بوتاکس مو و بوتاکس کردن، مشکل نام برده را برطرف کنید. به طور معمول ماندگاری این روش ۲ تا ۴ ماه می‌باشد؛ اما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که نحوه نگهداری و مراقبت شما نیز بر ماندگاری آن بی‌تاثیر نخواهد بود. از جمله رایج‎ترین روش‎های مراقبت از مو پس از بوتاکس کردن؛ استفاده از شامپوهای بدون سولفات یا کم سولفات می‌باشد.

اوزون تراپی مو

اوزون تراپی این روزها غوغای دیگری در کلینیک و سالن‌های زیبایی به پا کرده است! و روز‌به‌روز بر تعداد زیبا جویانی که به دنبال انجام اوزون تراپی برای صاف و درخشان کردن موهای خود هستند؛ افزوده می‌شود. معمولا کلینیک های زیبایی با خرید دستگاه اوزون تراپی مو اقدام به ارائه خدمات اوزون تراپی به مشتریان می کنند.

در رابطه با ماهیت ازُن باید بگوییم که این مولکول؛ از ۳ اتم اکسیژن تشکیل شده است؛ و این یعنی در مقایسه با مولکول اکسیژن، دارای یک اتم اضافی‎تر بوده که موجب افزایش قدرت آن می‌شود. لذا از آنجایی که اکسیژن موجب تقویت و ماندگاری موها شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند؛ با انجام اوزون تراپی این کمبود در ساختار موها جبران شده و بار دیگری موهای درخشان و براقی خواهید داشت.

معمولا تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام این پروسه ۳ الی ۴ جلسه می‌باشد؛ که البته بسته به صلاحدید متخصص و شرایط موهای شما، این مقدار متغیر خواهد بود. ماندگاری اوزون تراپی هم به نحوه نگهداری و مراقبت شما از موهایتان بستگی دارد؛ بر همین اساس اثرگذاری روش نام برده؛ بین ۲ تا ۶ هفته متغیر می‌باشد.

پلکس تراپی مو

شاید بتوان گفت که آخرین راهکار برای درمان موهای خشک، شکننده و آسیب دیده خرید پلکس مو و انجام پلکس تراپی باشد. موهایی که با آسیب‌های جدی نظیر سوختگی؛ شکنندگی و کشسانی مواجه هستند؛ صدردصد با پلکس تراپی ترمیم خواهند شد. ترکیب پلکس علاوه بر اینکه به تنهایی بر روی مو به کار برده می‌شود؛ امکان استفاده از آن به همراه رنگ و دکلره نیز وجود دارد؛ تا از آسیب‎های ناشی از مواد شیمیایی رنگ و… جلوگیری کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نحوه اثرگذاری پلکس چگونه است؟! در واقع این ماده بر روی باندهای دی سولفید مو اثر گذاشته و موجب افزایش استحکام و مقاومت مو می‌شود.

برای افزایش ماندگاری و اثرات پلکس تراپی بهتر است نکات زیر را رعایت فرمایید:

  • تا حد امکان از تافت و ژل مو که موجب خشکی آن می‌شوند، استفاده نکنید.
  • از شامپو و ماسک موهای ویتامینه اصل استفاده کنید.

پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی روش‌های گوناگونی داشته و به نوعی برای ترمیم و تقویت هر مدل مو، تکنیک‌های خاص و منحصربفردی به کار برده می‌شود. دو مورد از روش‌های پرکاربرد در زمینه پروتئین تراپی، درمان سیستئینی و کراتینه مو می‌باشند که نیاز به تخصص و مهارت بالایی داشته و سهل انگاری در انجام هر یک از این مراحل، آثار مخربی بر جای خواهد گذاشت. بنابراین به جای انجام این دو روش در خانه؛ می‌توانید با خرید پروتئین مو و استفاده از ماسک‎های پروتئینه که متناسب با نوع موهایتان هستند استفاده نمایید. سپس دقیقا مطابق با دستورالعمل موجود بر روی بسته بندی عمل کنید؛ تا به نتیجه مطلوبی برسید.

جمع‌بندی

در این مطلب دانستیم که چگونه موهایی براق و درخشان داشته باشیم و روش‌هایی که حول محور این مسئله تاثیرگذار بودند را بررسی کردیم. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مقاله برده باشید. چنانچه سوال یا نظری در رابطه با روش‌های نام برده شده دارید؛ حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید؛ سپاسگزاریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها