چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟


روابط زناشویی سرد : این‌ها مشکلاتی اسـت که زوج ها قبل از این که تصمیم بگیرند آنرا ترک کنند با آن مواجه می شوند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از دلایل سردی روابط را منتشر کرده ایم. 33 دلیل رایج برای شکست روابط در...

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

روابط زناشویی سرد : این‌ها مشکلاتی اسـت که زوج ها قبل از این که تصمیم بگیرند آنرا ترک کنند با آن مواجه می شوند. دراین قسمت از مجله تفریحی تالاب برای شما همراهان عزیز لیستی از دلایل سردی روابط را منتشر کرده ایم.

33 دلیل رایج برای شکست روابط

در حالیکه آخرین چیزی که زوج ها میخواهند بـه آن فکر کنند، جدایی اسـت، واقعیت غم انگیز این اسـت که این اتفاق میوفتد – بسیار زیاد. در واقع، طبق داده های‌ اخیر انجمن روانشناسی، 50 درصد از ازدواج ها در نهایت بـه طلاق ختم می شود. اما چگونه می‌توانید بگویید که آیا رابطه شما زنده خواهد ماند؟

خوب، اخبار پیش‌بینی‌کننده مطمئنی مانند عادات اتاق خواب شما، نحوه بحث و گفت و گو و تعداد دفعات ارتباط شما وجوددارد. حتی نحوه انجام مکالمات روزمره می تواند طول عمر رابطه شما را روشن کند. بـه خواندن ادامه دهید تا عده ای از رایجترین دلایل از هم پاشیدگی روابط را کشف کنید.

بیشتر بخوانید: 23 اثر طلاق که مردم درباره آنها صحبت نمی کنند

1. در حین مشاجره کنار می کشید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

پزشک کیت سانفورد، استاد روانشناسی در دانشگاه بیلور، در تحقیقات خود درسال 2015 که در مجله محاسبه روانشناسی منتشر شد، دریافت که شریکی که اعتراف کرده اند که اغلب در طول مشاجره کنار میکشند، نسبت بـه این رابطه ناراضی تر و بی تفاوت تر هستند.

انصراف مشکل‌سازترین مشکل برای روابط اسـت. این یک تاکتیک دفاعی اسـت که افراد زمانی که احساس می کنند مورد حمله قرار گرفته اند ازآن استفاده می کنند و ارتباط مستقیمی بین کناره گیری و رضایت کمتر از رابطه وجوددارد.

2. شما در یک صفحه نیستید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

هنگامیکه ویرژیل نوشت که “عشق بر همه ی چیز غلبه می کند”؛ آشکارا هرگز دریک رابطه جدی نبوده اسـت. بله، عشق می تواند بر خیلی چیزها غلبه کند، اما اگر چیزی وجود داشته باشد که نتواند بر آن غلبه کند، این اسـت که دریک صفحه قرار نگیرید. در پایان روز، شما و شریک زندگی‌تان باید در مورد تصمیمات اساسی مانند محل زندگی، کی و آیا بچه دار شدن، و نحوه پس انداز و خرج کردن پول، شفاف باشید – در غیر این صورت، رابطه از هم خواهد پاشید.

“67 درصد از اختلافات دریک رابطه هرگز حل نمی شود و نیازی بـه حل نمی شود، اما 33 درصد دیگر، اگر حل نشود، می تواند منجر بـه اتمام یافتن شود.” این بـه اصطلاح “معامله شکن” اغلب “آرزوهای یک شریک برای رسیدن بـه روابط جدی‌تر، باورها و ارزش های‌ شخصی، نوع سبک زندگی هر فرد و تمایل بـه بچه دار شدن اسـت.”

3. شما شریک زندگی خود را مطابق با استانداردهای غیر واقعی نگه می دارید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

شریک زندگی شما احتمالاً بهترین کاری را که می تواند انجام می دهد – اما مانند هر انسانی، او گاهی اوقات اشتباه می کند. ودر حالیکه یک همسر حامی مانند یک بزرگسال با این لغزش ها برخورد می کند، یک همسر حمایت نمی کند با شریک خود طوری رفتار می کند که 100 درصد مواقع باید کامل باشد، که منجر بـه ناامیدی از هردو طرف می شود.

وقتی شریک زندگی‌تان با چیزی که حتی برای آن ثبت‌نام نکرده اسـت، رفتار نمی کند، این تمایل وجوددارد که سعی کنید وی را تغییر دهید، بدون این که درک کنید که رفتار شما نقش بزرگی دارد. “با تمرکز بر شریک زندگی خود، بـه شما اجازه می دهد تا دلیل مشکل بودن آن ها را توجیه کنید.”

4. از تنهایی می ترسی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

تعداد زیادی از مردم از تعارض اجتناب می کنند و وانمود می کنند که مسائل در رابطه انها وجود ندارد، فقط بـه این دلیل که در ترس از تنهایی زندگی می کنند. با این حال، این استراتژی نتیجه معکوس می دهد، زیرا همه ی درگیری‌ها در نهایت سر زشت خودرا بالا میبرند و تا آن زمان، طبق معمولً برای حل آن ها خیلی دیر اسـت.

ترس از تنها ماندن ودر نتیجه تمایل بـه پذیرش هر رابطه‌ای هر چقدر هم که ناسالم باشد، یکیدیگر از الگوهای رایجی اسـت که از کارآمدی روابط جلوگیری میکند. “مرزهای مناسب باید شناسایی و اجرا شود.”

5. برای انتقال احساسات خود به زبان بدن تکیه می کنید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

در ابتدای یک رابطه، زوج ها تمایل دارند صادقانه ودر مورد احساسات و عواطف خود صادق باشند. اما با پیشرفت همه ی چیز، تعداد زیادی از افراد با این فرض که طرف مقابلشان می تواند – و باید بتواند – زبان بدن انها را بخواند و فقط بداند چه چیزی در ذهن شان اسـت، روابط خودرا نابود میکنند.

جاییکه زمانی مکالمه‌ای وجود داشت، اکنون سکوت، چرخش چشم، یا ساطع انرژی هیجان‌انگیز وجوددارد که اگر در نهایت خردکننده نباشد، تفرقه‌انگیز می شود. با گذشت زمان ما در شراکت خود بیش از حد آسان میشویم، بیش از حد تنبل می‌شویم یا حتی گاهی اوقات نگران میشویم و ارتباط متفکرانه با یک دیگر را متوقف می‌کنیم.

6. شما رابطه خود را با دیگران مقایسه می کنید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

هر چه چیزها در رابطه شما بدتر باشد، دیگران بهتر بـه نظر می‌رسند. اما با مقایسه خود، فقط احساس بدتری خواهید داشت. شما در نهایت در حال خرابکاری در هر رابطه ای هستید که در آنجا باقیمانده اسـت.

«مقایسه دزد شادی اسـت». “بـه جای طمع بـه رابطه دیگران، روی رابطه خود تمرکز کنید. آنجا که بـه آن آب میدهید علف سبزتر اسـت و هیچ رابطه ای آن قدر که در اینستاگرام بـه نظر می‌رسد بی عیب و نقص نیست.”

7. شما از سازش امتناع می کنید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

سازش فقط این نیست که بـه همسرتان اجازه دهید هر از چند گاهی بـه کدام رستوران بروید. دریک رابطه سالم و متعهد، مصالحه یعنی “انتخاب آگاهانه برای پذیرفتن یک دیگر دقیقاً همان چیزی که هستید”. “اگر میخواهید رابطه تان دوام بیاورد، باید از نیاز خود بـه درست بودن و بازرسی همیشه دست بردارید.”

8. شما احساسات خود را به طور مشابه بیان نمی کنید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

آیا تا بـه حال متوجه شده اید که از شدت عصبانیت گریه می‌کنید در حالی‌که شریک زندگی تان بـه اندازه یک اشک نریخته اسـت؟ این ممکن اسـت نشانه آن باشد که رابطه شما در صخره اسـت. فرا-احساسات یک زوج – یعنی احساس آن ها در مورد عاطفه – باید دریک صفحه باشد.

عدم تطابق فرا احساسات 80 درصد در پیشبینی طلاق دقیق بود. اساساً؛ این در مورد خود تعارض نیست – بلکه در مورد مدیریت آن بـه روشی مکمل با نحوه برخورد شریک زندگی شما با آن اسـت.

9. شریک زندگی خود را حقیر می بینید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

تحقیر شریک زندگی یکی از چهار رفتاری اسـت که گوتمن می‌گوید نشانگر طلاق قریب الوقوع اسـت. او در تحقیقات خود، از زوج‌ها نظرسنجی کرد که چقدر با تحقیر، انتقاد، تدافعی و سنگ اندازی رفتار میکنند. سپس، او رضایت درک شده از رابطه را اندازه گیری کرد و دریافت که این رفتارها بیش از 90 درصد در پیشبینی طلاق موفق بودند.

بـه ویژه پایینتر دیدن شریک زندگی‌تان «بوسه مرگ» برای هر رابطه‌ای اسـت. و این منطقی اسـت، با توجه بـه این که مطالعه دیگری درسال 2010 که در مجله ازدواج و خانواده منتشر شد، نشان داد که زوج هایی که در نخستین سال ازدواج خود نسبت بـه یک دیگر تحقیر می کنند، احتمال طلاق قبل از 16 سالگی ازدواجشان بیشتر اسـت.

10. شما خشم خود را از یکدیگر بیرون می آورید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

محققان بـه این نتیجه رسیدند که افرادی که بیشتر دوستشان دارید، افرادی هستند که با توجه بـه این که بیش از هرکسی با آن ها در تعامل هستید، احتمالاً خشم خودرا از آن ها دور خواهید کرد. اما متأسفانه، آنچه آن ها همچنین دریافتند این اسـت که “پرخاشگری برای افراد و روابط مضر اسـت”؛ بـه این معنی که هر چه بیشتر بـه افرادی که دوستشان دارید آسیب بزنید، بیشتر در دسترس خطر دور کردن انها قرار می‌گیرید.

11. تو داری به گذشته چنگ میزنی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

وقتی مشغول زندگی در گذشته هستید، تمرکز بر زمان حال دشوار اسـت. و این بـه ویژه دریک رابطه عاشقانه صادق اسـت، زیرا حضور عاطفی و فیزیکی کامل و غیر قابل تقسیم شما برای انجام کارها لازم اسـت. اگر میخواهید رابطه فعلی شما دوام بیاورد، گذشته را در گذشته رها کنید و چیزهایی را که مانع شما می شوند را رها کنید.

12. مشکل اعتماد دارید

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

ایجاد اعتماد با کسی آسان نیست «مخصوصاً اگر در گذشته بـه شما خیانت شده اسـت»؛ اما باید بـه شخصی که قصد دارید بقیه عمر خودرا با او بگذرانید ایمان داشته باشید. اگر شراکتی را بر پایه بی اعتمادی ایجاد کنید، در خطر کمبود صمیمیت فیزیکی و عاطفی هستید. بعلاوه، تقریبا می‌توانید تضمین کنید که در نهایت شریک زندگی تان سیر می شود و میرود.

13. شما عاشق الکل هستید، اما شریک زندگی تان اینطور نیست.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

اگر قبل از رفتن بـه رخت خواب عاشق یک لیوان خوب شبانه هستید، باید مطمئن باشید که شریک زندگی شما نیز ازآن لذت می‌برد. یک مطالعه درسال 2013 در دانشگاه بوفالو نشان داد که حدود 50 درصد از زوج های‌ متاهل با عادت های‌ متفاوت الکل قبل از رسیدن بـه مرز 10 سالگی طلاق گرفتند. از سوی دیگر، شریک‌هایی که عادت‌های‌ مشروب‌خواری مشابهی داشتند – چه زیاده‌روی کنند، چه پرهیز کنند، یا بـه طور متوسط الکل مصرف کنند – تنها حدود 30 درصد طلاق داشتند.

14. رابطه شما پر از راز است.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

رازها بـه خصوص دریک رابطه طولانی مدت سرگرم کننده نیستند. و بدتر ازآن دروغ گفتن در مورد انها اسـت، مانند زمانی که “شریک زندگی شما رازهایی را از شما مخفی می کند و وقتی شما آن ها را بـه خاطر رازداری انها صحبت میکنید، شما را سرزنش می کند.”

آن ها چیزهایی از این قبیل خواهند گفت: «اگر من با شما روراست و صادق باشم نمیتوانی از پس آن بر بیایی، بـه همین دلیل وادار شدم دروغ بگویم». اگر متوجه شدید که همسرتان بـه صورت شما دروغ میگوید و سپس شما را مسئول اعمال نفرت انگیزش می‌داند، ممکن اسـت زمان آن رسیده باشد که با او بنشینید و مستقیماً بـه مشکل رسیدگی کنید قبل از این که اوضاع بدتر شود.

15. شما هرگز هیچ سرزنشی نمی کنید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

هر زوجی باهم دعوا میکنند، اما زوج‌های‌ سالم با عذرخواهی هردو طرف و تقصیر نسبی آن‌چه که رخ داده اسـت، بـه انها پایان میدهند. اما در رابطه‌ای که در حال رسیدن بـه نقطه شکست خود اسـت، ممکن اسـت متوجه شوید که یا شما یا شریک زندگی‌تان از پذیرش هر یک از سرزنش‌ها امتناع می‌ورزند و یکی از شما کاملاً خودرا قربانی می کند.

زمانی که احساسات قدرتمندی را احساس می‌کنیم بـه همه ی ما زبان سرزنش آموخته می شود. قربانی شدن بسیار ساده تر از این اسـت که بـه احساسات خود فکر کنیم زیرا بدن ما بـه ما می‌گوید نیازهای اصلی ما برای رشد برآورده نشده اسـت.

16. تو همدل نیستی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

یک رابطه سالم و شاد باید حول احساس هر فرد باشد. “در زمان درگیری … ما طرز فکر خودرا بـه سمت شناخت نیازهای اصلی خود و شرکای خود تغییر میدهیم.” [ما سعی می‌کنیم] با نیازهای برآورده نشده خودمان همدلی کنیم، با نیازهای برآورده نشده شریکمان همدلی کنیم و سپس برنامه ای برای برآورده کردن هر دوی انها ارائه کنیم.

با این حال، شرکای روابط ناپایدار اغلب خودرا در حال دعوا با طرف مقابل خود می بینند، بدون توجه بـه احساس طرف مقابل.

بیشتر بخوانید: واقعیت های خواندنی از طلاق های عجیب خانوادگی

17. رابطه شما فاقد احترام است.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

یک زوج هرگز یک دیگر را درک نمیکنند وقتی که در رابطه احترامی وجود نداشته باشد. و اگر یکی از طرفین نسبت بـه انتخاب های‌ زندگی دیگری بی احترامی آشکار داشته باشد، هیچ یک از طرفین هرگز از صحبت کردن در مورد روز خود احساس اسانی نمی‌کنند، چه رسد بـه احساسات یا باورهای خود.

بزرگ‌ترین دلیلی که می بینم چرا یک رابطه درست نمیشود این اسـت که یکی از شرکا بـه دیگری احترام نمیگذارد. این یک فرمول برای فاجعه اسـت، زیرا آن ها هرگز یکسان نخواهند بودو همه ی چیز از هم خواهد پاشید.”

18. یک رویداد بزرگ زندگی این رابطه را تکان داد.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

یک رویداد بزرگ و غیرمنتظره زندگی، مانند مرگ والدین یا اخراج ناگهانی شغل، می تواند یک رابطه را تا حد زیادی متزلزل کند. و اغلب اوقات، این لحظات تغییر دهنده زندگی منجر بـه تغییرات عمده دیگری می شود که تعداد زیادی از روابط برای بقای آن تلاش می کنند.

“گاهی اوقات بـه دلیل مرگ درخانواده، ایجاد یک بیماری، یا صرفاً تمایل بـه تغییر شغل، ممکن اسـت فرد بخواهد بـه منطقه دیگری نقل مکان کند، کمتر کار کند، یا عادت های‌ بدی مانند نوشیدن الکل، مواد مخدر. “اگر شریک زندگی شما با این تغییرات موافق نیست، دیگر دیدگاه مشترکی از جاییکه باید باشید یا بـه کجا می‌روید ندارید، که منجر بـه اختلافات آشتی ناپذیر می شود.”

19. در مورد پول به همسرتان اعتماد ندارید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

الزاماًً نحوه خرج کردن پول هر یک از طرفین باعث ایجاد مشکل در ازدواج نمی شود، بلکه این اسـت که چگونه یکی از طرفین فکر می کند طرف دیگر در حال خرج کردن اسـت. شوهرانی که همسران خودرا بـه عنوان خرج کننده بزرگ می نگرند، بدون توجه بـه عادات واقعی خرج کردن، بیشترین تضادهای مالی را دارند. «زمانی که صحبت از تأثیر امور مالی بر روابط می شود، تصورات ممکن اسـت بـه همان اندازه مهم باشند، اگر نه مهمتر از واقعیت».

20. تو فقط به فکر خودت هستی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

روابط همه ی چیز در مورد دادن و گرفتن اسـت و اگر بیشتر از انچه می‌دهید بگیرید، تعادل از بین می‌رود و همسرتان احتمالاً بـه دنبال اسانی در مکان ها و افراد دیگر خواهد بود. در واقع، این پدیده آن قدر شناخته شده اسـت که کارشناسان حتی نامی برای آن گذاشته اند: آنرا نظریه تبادل اجتماعی مینامند.

21. شما ابراز قدردانی نمی کنید

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

هنگامیکه طرف مقابل شما تمام روز را صرف غذای خانگی می کند، فراموش نکنید که از انها برای این همه ی تلاش سخت تشکر کنید. در غیر این صورت، شریک زندگی شما احساس می کند که تمام تلاش های‌ او مورد توجه قرار نگرفته اسـت، یا احساس میکنید زمان شما ارزشمندتر از زمان اوست.

بدیهی گرفتن شریک زندگی همه ی روابط را تضعیف می کند. “چه مردم آنرا تصدیق کنند یا نه، ارزش بودن برای دیگران ضروری اسـت. وقتی قدردانی ابراز نمی شود، عاطفی و گاهی جسمی، سلامتی بـه خطر میوفتد.” ممکن اسـت فکر کنید که قدردانی شما بـه طور ضمنی اسـت، اما بـه شریک زندگی شما کمک می کند که بشنود که از او قدردانی می شود.

22. شما برای تایید به شریک خود متکی هستید.

افراد ناامن از شریک زندگی خود بـه عنوان عصا استفاده می کنند تا در مورد تعداد زیادی از کاستی های‌ خود حس بهتری داشته باشند. و زمانی که رابطه کمتر از رضایت‌بخش باشد، آن‌ها این را بـه‌عنوان یک فرد نسبت بـه شخصیت خود می بینند که می تواند منجر بـه عصبانیت، ناامیدی ودر نهایت پایان رابطه شود. متأسفانه، استدلال کردن با کسیکه ارزش خودرا بـه وضعیت رابطه اش می چسباند، می تواند دشوار باشد.

23. شما به تلاش برای تغییر طرف مقابلتان ادامه می دهید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

یکی از مهم ترین بخش‌های‌ یک رابطه این اسـت که شریک زندگی‌تان را همانگونه که هستند دوست داشته باشید بدون این که سعی کنید وی را تغییر دهید.

افرادی که پنهانی آرزو می کنند که شریک زندگی‌شان کمی شیک‌تر یا ورزشکارتر باشد، متوجه می شوند که عاشق نسخه غیرواقعی شریک زندگی‌شان هستند و نه شخص واقعی که با او جفت شده‌اند. همیشه بـه یاد داشته باشید که عشق بدون قید و شرط اسـت و اگر عشق شما اینطور نیست، ممکن اسـت در نهایت عشق نباشد.

24. نه میبخشی نه فراموش میکنی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

شما میتوانید وانمود کنید که یک مشاجره با همسرتان را حل میکنید تا آنرا از بین ببرید، اما این فقط اوضاع را بدتر می کند. چرا؟ نگه داشتن خشم سریع ترین راه برای از بین بردن عشق اسـت. «کینه مثل زنگاری اسـت که پیوندهای رابطه شما را میخورد». اگر مسائل زیربنایی که باعث رنجش و عصبانیت شما می شود را حل نکنید، بـه ناچار رابطه شما تا جاییکه بازگشتی ندارد فرسوده می شود.

25. دیگر سر قرار بیرون نمی روی.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

پس از ازدواج، برای حفظ جرقه ای که زمانی در رابطه شما وجود داشت، باید کار کرد. اگر روی زنده نگه داشتن آن کار نکنید، خطر افتادن در همان روال های‌ قدیمی را دارید.

از لحظه ای که شروع بـه زندگی مشترک میکنید، لحظات عاشقانه دیگر خودکار نیستند. در عوض، بیشتر وقت شما باهم صرف چیزهای پیش پا افتاده تری می شود: شستن لباس، ظرف شستن، پرداخت قبوض یا رفتن بـه محل کار. بـه محض این که تازگی اولیه زندگی مشترک از بین برود، چنین چیزهای روزمره هیجان انگیز و رمانتیک بـه نظر نمی‌رسند. و ممکن اسـت متوجه شوید که نگران این هستید که شریک زندگی تان دیگر آنقدرها اهمیت نمی‌دهد یا از بودن با شما هیجان زده اسـت.”

26. تو گوش نمی کنی

هر فردی دریک رابطه فقط می خواهد صدایش شنیده شود اما در عوض، شما باید بـه همسرتان احترام مشابهی قائل شوید ودر واقع بـه حرف‌های‌ او گوش دهید. اگر شریک زندگی تان فکر می کند که شما وی را نادیده میگیرید، احساس می کند که نظرات و احساسات او برای شما مهم نیست ودر نتیجه، رابطه هم مهم نیست.

27. خیلی زود ازدواج کردی

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

اگر بلافاصله بعد از دبیرستان یا کالج ازدواج کردید، ممکن اسـت بعدا در رابطه خود تجدید نظر کنید. بر اساس مطالعه ای درسال 2015؛ زوج هایی که در سنین پایین تر ازدواج می کنند، در مقایسه با زوج هایی که در اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی ازدواج کرده اند، بیشتر در دسترس خطر طلاق هستند.

متأسفانه، اگر در سن کمتر از 20 سالگی دست بـه دامن زن شوید، ولفینگر تخمین می زند که خطر طلاق شما تنها بر اساس سن 32 درصد اسـت.

28. یا به درستی برای ازدواج آماده نشده اید.

قبل از ازدواج، مطمئن شوید که مسائل مالی، ترتیبات زندگی، مسیرهای شغلی آینده را مشخص کرده‌اید – هر چیزی که بـه طور بالفعل می تواند مانع خوشبختی و رابطه شما شود. اگر موفق بـه انجام اینکار نشوید، ممکن اسـت رابطه شما از همان ابتدا محکوم بـه فنا باشد.

دریک نظرسنجی درسال 2001 از بیش از 2000 فرد متاهل و مطلقه در اوکلاهاما، محققان دریافتند که “آمادگی اندک یا عدم آمادگی قبل از ازدواج مفید” دلیل اصلی مورد اشاره طلاق‌دان برای این که چرا ازدواجشان دوام نمی‌آورد اسـت.

29. یا از همان ابتدا تشکیل خانواده دادید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

تشکیل خانواده تصمیم بزرگی اسـت که نباید در آن عجله کرد و اگر این انتخاب را انجام دهید، می تواند ازدواج شما را نابود کند. مطالعه‌ای درسال 2009 که در مجله شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی منتشر شد، نشان داد که “والدین پس از تولد بر اساس معیار های مشاهده‌شده و گزارش‌دهی‌شده … عملکرد رابطه، بدتر شدن ناگهانی را نشان دادند.”

30. شما در صفحات مختلف جنسی هستید.

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

گاهی اوقات روابط نه بـه دلیل ناسازگاری، بلکه بـه دلیل مسائل موجود در اتاق خواب از هم می پاشد. “مشکلات عشق ورزی” و “از دست دادن میل جنسی” هردو طبق معمولً در رابطه های‌ شکست خورده ذکر می شوند.

31. یا رابطه خیلی صمیمی است.

همه ی افراد تازه ازدواج کرده باید میزانی از محبت خودرا ابراز کنند – اما زیاده روی در هر چیز خوب نیز می تواند مشکل ساز باشد. بر اساس مطالعه‌ای که درسال 2001 منتشر شد، زوج‌هایی که در آغاز ازدواج، محبت زیادی از خود نشان می‌دادند، در مقایسه با زوج‌هایی که آشکارا کمتر عمل میکردند، در درازمدت احتمال طلاق بیشتری داشتند.

محبت آمیز آتشی که قوی باشد برای زنده ماندن تلاش زیادی می‌طلبد—بنابر این طبیعتاً سریع‌تر از آتشی که بـه عنوان یک جرقه قابل نظارت شروع میشود، خاموش میشود.

32. شما فقط سازگار نیستید

چرا روابط زناشویی سرد می شوند و از بین می روند؟

مطمئناً؛ در ابتدا ممکن اسـت متضادها جذب خود شوند، اما در پایان روز، همیشه باهم سازگار نیستند و همیشه نمیتوانند بفهمند که چگونه یک رابطه طولانی‌مدت کارساز باشد. چیزهای کوچکی مانند آشفتگی و ترجیحات فیلم ناچیز هستند، اما چیزهای بزرگ‌تر مانند دیدگاه های‌ سیاسی، حس شوخ طبعی و عادات خرج کردن هستند که می‌توانند کمر شتر را بشکنند.

33. یک نفر تقلب کرد

جای تعجب نیست که خیانت یکی از رایجترین دلایلی اسـت که باعث از هم پاشیدگی روابط می شود. در واقع، در آن نظرسنجی سال 2001؛ در بین افرادی که طلاق گرفته بودند، یکی از محبوب ترین دلایلی که برای این جدایی بیان شد «خیانت یا روابط خارج از ازدواج» بود.

بیشتر بخوانید: بعد از گرفتن طلاق چگونه زندگی کنیم ؟

در پایان

طلاق گرفتن آن چیزی نیست که شما تصور میکنید. کارشناسان بـه اشتراک می گذارند که واقعاً وقتی یک ازدواج منحل می شود چگونه اسـت. وقتی کلمه “طلاق” را می‌شنوید، احتمالاً تعدادی تصویر بـه ذهنت آن میرسد مثل دو بزرگسال در حال بحث و جدل، یک یا دو کودک غمگین که در وسط گیر کرده اند، و شاید حتی یک دعوای جنجالی در دادگاه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم خطرناک و خونسردانه سرقت کابل های برق در خرمشهر / سارق جوان زمینگیر شد + عکس