عفو زندانیان اغتشاشات، باعث نشاط عمومی در جامعه شد


عفو زندانیان اغتشاشات، باعث نشاط عمومی در جامعه شد

امام جمعه پاتاوه به عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ذکر دلایلی در این زمینه اشاره کرد و گفت: عفو و تخفیف مجازات گسترده ده ها هزار نفری از زندانیان عادی و اغتشاشات اخیر، فضایی از نشاط عمومی را در جامعه به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۲۱ بهمن ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و پیروزی انقلاب اسلامی از منظر قرآن مجید و حضرات معصومین علیهم السلام با تفسیر آیه «۱۰۲» سوره مبارکه آل عمران اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال می فرماید: «ای اهل ایمان، از خدا بترسید، چنانچه شایسته خداترس بودن است، اوج تقوا و پارسایی، فرمانبردار محض و شکرگزار خالص خداوند باشید و در صراط حق و تقوا قدم نهید و آن مقام شامخ و بلند را مقصد قرار دهید».

امام جمعه پاتاوه با اشاره به فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) در کتاب بحارالانوار «ج۷۷ص۱۶۵»، گفت: «پیروزی در گرو اراده قاطع و دوراندیشی است، مردمی از مشرق قیام می کنند و زمینه حکومت حضرت امام مهدی «عج» را فراهم می آورند و اگر دین به ستاره ثریا آویزان باشد، مردمانی از ایرانیان آن را به زیر خواهند کشید».

وی همچنین از لسان مبارک امام موسی کاظم (ع)، یادآور شد: «مردی از قم مردم را به حق فرا می خواند و گروهی استوار، چون پاره های آهن پیرامون او گرد می آیند».

حجت الاسلام سیادت خطبه عبادی را با سخنی از مقام معظم رهبری به پایان رساند و گفت: «دروغ پردازی و شایعه سازی، مهم ترین تاکتیک برای گسترش اختلاف میان مردم و مسئولین است».

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز با تبریک چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به سخنی از رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: «۲۲ بهمن امسال، مظهر اتحاد ملی می باشد، ۲۲ بهمن، روز عزت، عظمت و قدرت ملت ایران است، جشن پیروزی انقلاب هم مثل خود انقلاب، بی نظیر است، سالگرد انقلاب، همه سال با انگیزه، با احساس استقامت، با وفاداری نسبت به آرمان های انقلاب، باقدرت و شوکت تکرار می شود، این عجیب نیست؟!!».

وی ضمن دعوت از آحاد مردم پاتاوه برای حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، گفت: همه ما به قصد قربت و با وضو در راهپیمایی پیروزی انقلاب فردا شرکت می کنیم و بار دیگر دشمنان اسلام را ناامید و با حضور حداکثری خود در این راهپیمایی، مشت محکمی به دهان آشوبگران و دشمنان خواهیم زد.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به سخنی از حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «رفراندمی که در تاریخ ایران که هیچ، در تاریخ بشر بی‌سابقه است، این نهضت را اسلام پیش برد، یعنی همه مردم می گفتند: ما اسلام را می‌خواهیم»، افزود:به حول و قوه الهی شکست همه جانبه استکبار جهانی را جشن خواهیم گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پاتاوه در بخش دیگری از خطبه سیاسی به دستاوردهای صنعتی و تولیدی انقلاب اسلامی گریزی زد و گفت: در زمان طاغوت ۹۷ درصد صادرات نفتی داشتیم و هیچ گونه صنایع مادر در ایران وجود نداشت، به برکت انقلاب اسلامی بیش از دو هزار نوع کالای کاربردی تولیدی از صنایع به دست آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران دهمین تولید کننده بزرگ فولاد در جهان، هشتمین تولید کننده آهن در جهان، سومین تولید کننده بزرگ گچ در جهان، چهارمین تولید کننده حوزه فناوری نانو در جهان، سومین تولید کننده سنگ های تزیینی و ساختمان در جهان، کشورمان جزء ۱۰ کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی، طراحی ساخت و پرتاب ماهواره در جهان، جزء ۱۳ کشور دارای توانایی غنی سازی اورانیوم، ۹ کشور دارنده چرخه کامل سوخت هسته‌ای در جهان، ایران هفتمین تولید کننده بنزین در جهان است.

حجت الاسلام سیادت به عفو پدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و ذکر دلایلی در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: قطعه‌ای از مواجهه حکیمانه با حوادث اخیر، عفو و تخفیف مجازات گسترده ده ها هزار نفری از زندانیان عادی و اغتشاشات اخیر، ده‌ها هزار نفر از این زندانیان عادی، فضایی از نشاط عمومی را در جامعه به وجود آورد.

امام جمعه پاتاوه در ادامه، حمله دشمن در اغتشاشات اخیر حمله به «نقاط قوت» نه «نقاط ضعف» ایران، شناسایی پشت پرده خارجی و بی اعتنایی به برخی تحرکات عناصر ناآگاه فریب خورده داخلی، فراخوان خواص و نخبگان برای مرزبندی روشن و جداسازی صف خود از دشمن و ضد انقلاب و تبیین مسئله، انهدام نقطه زن و دقیق مواضع دشمنان امنیت کشور و تجزیه طلبان مزدور و ضد وطن را ازدیگر دلایل این عفو مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی جداسازی و تفکیک بین منتقدان و اغتشاشگران فریب خورده و غافل با فتنه‌گران معاند و مزدور‌، ایجاد هم فکری، همدلی و هم افزایی بین قوا و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی برای تقویت صبر و مدارا در مواجهه هوشمندانه با حادثه ها مانند آنچه در سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد، تلاش حکیمانه برای حفظ انسجام و وحدت جامعه با ابراز اعتماد و باور به مومن بودن و انقلابی بودن مردم حتی کسانی که ضعیف الحجاب هستند و بامخالفت خواسته بی حجابان توی دهن آنها زدند، تبیین مظلومیت و تصویرسازی تاثیرگذار از جهاد مجاهدان عرصه دفاع، امنیت و غربت و مظلومیت شهدای شاهچراغ علیه السلام و بازماندگان غریب آن را از دیگر دلایل این عفو دانست.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید