مداخله‌گری دوباره آمریکا در امور ایران؛ این‌بار مسمومیت دانش‌آموزان


مداخله‌گری دوباره آمریکا در امور ایران؛ این‌بار مسمومیت دانش‌آموزان

آمریکا در ادامه دخالت‌های خود در امور داخلی ایران اینبار در ماجرای مسمومیت دانش آموزان ایرانی که خود طراح اصلی آن است ورود کرد.

مداخله‌گری دوباره آمریکا در امور ایران؛ این‌بار مسمومیت دانش‌آموزان

به گزارش راهبرد معاصر،‌ غرب و ضد انقلاب که اخیرا در پیشبرد اغتشاشات در ایران شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شده است بار دیگر با سناریوی جدیدی علیه دانش آموزان ایرانی، سعی در اجرای اقدامات و برنامه‌های ایران ستیزانه خود دارد.

آمریکا امروز در ادامه دخالت‌های خود در امور داخلی ایران در ماجرای مسمومیت دانش آموزان ایرانی که خود طراح اصلی آن است ورود کرده و خواستار تحقیقات در این زمینه شده است.

شبکه العربیه اعلام کرد شورای امنیت ملی آمریکا خواستار تحقیقات مستقل و بی‌طرفانه درباره مسمومیت دانش‌آموزان دختر در ایران شده است.

این نخستین اقدام مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی ایران نیست؛ پیشتر در جریان اغتشاشات و ناآرامی‌ها در ایران که با هدایت غرب و ضد انقلاب صورت گرفته بود، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی ضمن مداخله گری، تحریم‌های گسترده‌ای را به بهانه نقض حقوق بشر علیه ایران اعمال کردند.

پیش از این خبرگزاری فارس در مطلبی به واکاوی منشا اصلی این جریان پرداخت و نوشت: «با قدری توجه به جزئیات و شباهات‌ها می‌توان استنتاج کرد که اتاق فرمان آشوب‌های ناکام اخیر و جنگ ارزی فعلی که در جریان است، با این سلسله عملیات، مشترک است و می‌توان تحلیل کرد که جریان‌های ضدایرانی همراستا با پیشنهاد اندیشکده‌های غربی، تلاش دارند با راه‌اندازی «چرخه جدید» اعتراضات، پیوندی میان معترضین در حوزه اقتصاد با معترضین در حوزه فرهنگی؛ اجتماعی و سیاسی ایجاد کنند تا بدنه خاموش را به حضور در خیابان تحریک کند و بتوانند به اهداف خود دست یابند.»

در همین حال، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسیف) در واکنش به مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران در توییتی اعلام کرد: یونیسف اخبار مربوط به موارد مسمومیت دانش آموزان در مدارس را دنبال می‌کند. مدرسه، پناهگاهی امن برای یادگیری کودکان و نوجوانان در محیطی ایمن و حمایتگر است. این گونه حوادث می‌تواند تاثیر منفی بر نرخ بالای آموزش کودکان، به ویژه دختران، که در دهه‌های اخیر به دست آمده است، بگذارد. یونیسف آماده ارائه هرگونه حمایت مورد نیاز است.

همچنین محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌‎ای به رؤسای ۴ کمیسیون تخصصی مجلس خواستار تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به ماجرای مسمومیت دانش آموزان دختر کشورمان شد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!