جنگ ترکیبی جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی/ مسمومیت دانش آموزان و پروژه معاندین


جنگ ترکیبی جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی/ مسمومیت دانش آموزان و پروژه معاندین

ماجرای مسمومیت سریالی دانش آموزان در هفته های اخیر مورد توجه همگان قرار گرفته و به نظر می رسد ایران اسلامی بار دیگر با یک جنگ ترکیبی مواجه شده است.

مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در برخی از مدارس کشور بعد از پروژه ناکام اغتشاشات اخیر نشان می دهد دشمن با سناریوی جدیدی به دنبال احیای اغتشاشات است. در ماجرای مسمومیت برخی دانش آموزان در مدارس رسانه های معاند ایران و جمهوری اسلامی با مقصر نمایی نظام به دنبال نا امن سازی امنیت روانی جامعه هستند تا بتوانند بار دیگر آتش آشوب و ناامنی را برپا کنند.

مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس دخترانه از آذرماه شروع شد و رسانه های فارسی زبان معاند جمهوری اسلامی و مردم ایران با همان تاکتیک کشته سازی که در سالهای 88 و 98 هم انجام دادند سعی دارند اینگونه القا کنند که مقصر نظام جمهوری اسلامی است.

نکته مهم در این میان این است که با وجود مسمومیت های دانش آموزان اگرچه هیچ یک از آنان فوت نشدند اما ضد انقلاب سعی داشت با فوت دختری در قم با تشویش اذهان عمومی آن را به ماجرای مسمومیت ها گره زده و کشته سازی جدیدی را رقم بزند. ایران اینترنشنال به عنوان یکی از مهمترین رسانه های ضد انقلاب که با محوریت دروغ و لجن پراکنی در مطلبی به نقل از علی کریمی از این سناریو پرده برداشت که "نام مهسای بعدی، فاطمه رضایی است."

رسانه های معاند مدعی شدند که خانم فاطمه رضایی به دلیل مسمومیت های اخیر فوت شده در صورتی که آن مرحومه سه هفته بوده که مدرسه نرفته و هیچ حادثه مشکوک به مسمومیت در مدرسه محل تحصیل وی گزارش نشده است.

از سوی دیگر مسیح علینزاد که در ماههای اخیر با حمایت مالی ااز سوی آمریکایی ها و جریان شکست خورده اپوزیسیون سعی در نقش آفرینی دارد در مطلبی نوشت که مسمومیت دختران مدرسه‌ای، انتقام رژیم تروریست ایران از زنان شجاعی است که حجاب اجباری را پرچم کردند... می‌خواهند انقلاب #زن_زندگی_آزادی را متوقف کنند. در سراسر جهان صدای قربانیان مسمومیت‌های عمدی باشیم. اگر سکوت کنیم از مسمومیت زنجیره‌ای به قتل‌های زنجیره‌ای زنان روی می‌آورند.

موضع گیری ها و تلاش شکست خورده ضد انقلاب نشان از سناریوی نخ نمای کشته سازی دارد. این در حالی است که پدر مرحومه فاطمه رضایی دختر ۱۱ ساله قمی با رد ادعاهای مطرح‌شده درخصوص علت مرگ دختر خود گفت: درد و عفونت دخترم، از حدود یک هفته قبل از فوت آغاز شد و ایشان حتی تا قبل از شروع درد، مجموعاً سه هفته به‌صورت حضوری به مدرسه نرفته بود. دخترم وقتی مدرسه می‌رفت هیچ‌وقت دچار مسمومیت نشده بود و در زمان حضور وی در مدرسه هیچ مشکلی یا اعلام حادثه‌ای به وجود نیامده بود.

حتی برادر مرحومه فاطمه رضایی نیز خطاب به معاندین اعلام کرد که خواهر وی در اثر مسمومیت فوت نکرده و نوشت: «با خون خواهر من بازی نکنید.»

همچنین اصلاح طلبان تندرو و افراطی نیز در قضیه ماجرای مسمومیت دانش آموزان سعی کردند با تشویش اذهان عمومی منافع خود را دنبال کرده و متاسفانه برخی از آنها در خط رسانه ای و سناریوی ضد انقلاب حرکت کردند. پس از تحرکات اپوزیسیون شکست خورده و اصلاح طلبان تندرو اینبار نوبت آمریکایی ها بود که وارد گود شوند. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر اینکه واشنگتن تحصیل را حق دختران و زنان می‌داند! اعلام کرد، عاملان مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران باید پاسخگو شوند!

جنگ ترکیبی جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی/ مسمومیت دانش آموزان و پروژه معاندین

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز مدعی شد «گزارش‌های مربوط به مسمومیت گسترده دختران مدرسه‌ای در ایران و احتمال ارتباط آنها با شرکت در تظاهرات بسیار نگران‌کننده است.»

همچنین پایگاه روزنامه انگلیسی گاردین هم در مطلبی مدعی شد ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان دختر قمی، انتقام‌گیری حاکمیت در برابر اعتراضات ضدحجاب در ایران است!

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان هم با وجود تحقیقات جاری درباره علت مسمومیت دختران دانش‌آموز در ایران طی اظهارات مداخله‌جویانه به ابراز نگرانی ساختگی پرداخت و خواستار تحقیقات کامل در این خصوص شد.

وی در توئیتر نوشت: «دختران باید بتوانند بدون ترس به مدرسه بروند. این چیزی کمتر از حقوق انسانی آنها نیست. همه پرونده‌ها باید به‌طور کامل بررسی شوند.»

اما مقامات دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیز در مقابل اظهارات مداخله جویانه و غرض ورزانه غربی ها سکوت نکردند و با اعلام مواضع صریح به آنها پاسخ دادند. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در صفحه توئیتر خود در واکنش به توئیت مداخله‌آمیز وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت دختران دانش‌آموز نوشت: ازجمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی صدام است که دولت آلمان مسئول آن است.

وی افزود: خانم وزیر، این اقدام مخرب و ضدامنیتی در حال بررسی است. دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه‌کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است. اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش‌آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد.

کنعانی تأکید کرد: اما ازجمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف‌‌سازی دارند، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی است که دولت آلمان مسئول آن است و هنوز تلفات می‌گیرد. ابراز نگرانی‌تان در این مورد، ریاکارانه و مداخله‌جویانه است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در واکنش به مداخله‌جویی‌های برخی مقامات غربی درباره مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر ایرانی در توئیتر نوشت: واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است».

وی افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد

همچنین آیت الله رییسی رئیس‌جمهور نیز تاکید کرد: دشمن با جنگ ترکیبی خود به‌دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم بود و به‌تازگی در جنگ رسانه‌ای به‌دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش‌آموزان و والدین هستند تا آشوب شکل بگیرد.

همچنین محسن پیرهادی، نایب رئیس فراکسیون انقلاب با بیان اینکه مجلس با تشکیل کارگروه ویژه‌ای پیگیر ماجرای مسمومیت در مدارس دخترانه است، گفت: کنترل ماجرای تکرار شونده و سریالی سیاسی – امنیتی که امنیت و روان جامعه را نشانه گرفته است نیازمند ارایه گزارش های دقیق وپاسخ های قانع کننده به جامعه است به گونه ای که در مصاف و مواجهه با فضاسازی‌ها و جوسازی‌های برون مرزی مردم باور کنند که مسئولان شبانه روزی، با جدیت و با قید اولویت پیگیری این نگرانی عمومی را در دستور کار قرار داده اند.

پیرهادی با تاکید بر اینکه استمرار و تکرار این حادثه در کشور آن هم در شرایطی که می‌دانیم دشمنان برای ایجاد مسائل امنیتی و برهم زدن آرامش جامعه شبانه روز در تلاشند، زیبنده کشور نیست، افزود: علل درنگ، ورود ضعیف و عدم پرداختن جدی مسئولان ذیربط به این موضوع باید بررسی شود، پرسش مهم این است که باید روشن شود چرا اتفاق تکرار شونده‌ای که هم جان و سلامت دختران سرزمین مان را و هم امنیت کشور را نشانه گرفته، در گزارشات اولیه جدی تلقی نشده است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه قریب به دوماه از ثبت اولین گزارش بروز مسمومیت در مدارس دخترانه قم می گذرد،ادامه داد: تکرار حادثه و استمرار مسمومیت دختران دانش آموز قالب سریالی به این اتقاق داد و حالا دامنه دار شدن این روند مشکوک به چند شهر دیگر از جمله بروجرد و شهر پردیس در روزهای اخیر هر گونه شائبه در مورد غیر عمدی بودن آن را رد کرده است.

پیرهادی با تاکید بر اینکه اشراف اطلاعاتی روی پروژه ناامن سازی در مدارس ضعیف بوده و باید جدی‌تر پیگیری شود،ادامه داد: برخی مسئولان در پیگیری و برخورد با عوامل برهم زننده امنیت دانش آموزان در مدارس کوتاهی کردند و شکل گیری احساس ناامنی میان دانش آموزان و والدین غیر قابل تحمل است و باید سریعا مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: هرچند در روزهای اخیر ورود دولت، مجلس، دادستانی، نهادهای امنیتی و فراجا به این حادثه، نشان از جدیت همه مسئولان اعم از نظارتی – امنیتی و انتظامی و قضایی در پیگیری به این پرونده دارد اما رفع نگرانی از جامعه اسباب لوازمی بیشتری طلب می‌کند و اطلاع رسانی دقیق وبه موقع در مورد این موضوع به مردم می تواند هم در آگاه سازی جامعه و هم در رفع نگرانی خانواده هایی که با این معضل دست بگریبان شده اند و یا حتی احتمال می دهند فرزندانشان مورد آسیب قرار گیرند ،اقدامی ضروری است.

پیرهادی ادامه داد: آنچه بر ضرورت اطلاع رسانی دقیق ،آگاهی رسان به لحظه در این موضوع می افزاید،فرصتی است که معاندان کشور از آن برای دمیدن بر نارضایتی عمومی استفاده می کنند و به تعبیری هر لحظه درنگ در داخل برای گفتگو با مردم در این موضوع میدان دادن به جمع متکثر و متعدد در خارج نشین است که سعی در ناراضی تراشی در داخل کشور را دارند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور حفظ وحدت و انسجام ملی مهمترین و ضروری ترین اولویت در سیاست داخلی کشور است،گفت: تجربه حوادث تلخ گذشته همچون حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و ماجرای اخیر فوت مهسا امینی ثابت کرده که استراتژی معاندان نظام استفاده از هر سوژه ای برای موج سواری در جهت دشمنی و عملیات رسانه ای در کشوراست، به همین دلیل فرصت گیری از آنها در حفط وحدت و انسجام ملی اصلی اساسی است.

نماینده مردم تهران گفت: در شرایط فعلی که قوای سه گانه همگی به موضوع توجه ویژه دارند و کارگروه های ویژه ای برای پیگیری این پرونده تشکیل داده‌اند و مسئولان امنیتی و انتظامی از ورود به موضوع تا برخورد ریشه‌ای با آن خبر داده اند ،محرم دانستن مردم در طرح جزییات موضوع و دادن هشدارها و اطلاعات به موقع به آنها برای تامین آرامش و آسایش روانی جامعه اصلی مهم است.

نایب رییس فراکسیون انقلاب تاکید کرد:عوامل و مرتکن حوادث باید به مردم معرفی شوند و با آنها برخورد قاطع و بدون مسامحه صورت گیرد.

آنچه در این میان مهم است اینکه دستگاههای امنیتی با بررسی دقیق علت مسمومیت های اخیر باید هرچه سریع تر مقصران این اقدامات را شناسایی و مسولان قضایی نیز مجرمان را به سزای عمل خود بنشانند. دستگاههای امنیتی باید در مقابل این جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی با هوشیاری عمل کرده و عوامل این حوادث شوم به مردم معرفی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان